Strona 3 z 6

: 2013-05-05, 11:32
autor: radziejwwl
Rysiu93 widze odmłodzony :D Wymiana zaciskow na te z 200 sx to kwestia odkreenia kilku srubek i wymiany tarcz (trzeba oddac komus coby Ci otwory w nich nawiercił) i wsadzenie tego spowrotem. Kwestia jakie masz koła ...

: 2013-05-05, 11:35
autor: vixo
Bez odpowiedniego koła. może być zonk ;)

[P11/WP11] Słabe hamulce

: 2013-08-28, 16:24
autor: byczynho
Witam ponownie :-D

Do tej pory jeździłem głównie dookoła komina i nawet nie zwracałem na to uwagi, że hamulce słabo biorą. Dodatkowo miałem też kiepskie opony, które przy ciut mocniejszym hamowaniu traciły przyczepność. Opony zmieniłem na Dębica Passio i o dziwo teraz bardzo trudno jest uruchomić ABS hamując.
W sobotę jechałem na wesele 260 km od domu i dopiero wtedy zauważyłem, że hamulce działają bardzo słabo. Jechaliśmy na dwa samochody, ja jechałem za wujkiem - nagła sytuacja, hamowanie, i co? zatrzymałem się dosłownie na milimetry przed zderzakiem.... Żeby naprawdę dobrze zahamować pedał muszę wcisnąć w podłogę z dużą siłą.
Po powrocie przejechałem się wujka Skoda (prawie nowa, 50 tys. przejechane) i przy pierwszym hamowaniu mógłbym "wyjść" szybą - hamulce żyletki.

Dlaczego u mnie hamulce tak słabo biorą? Klocki z przodu wymienione na nowe parę miesięcy temu (jakieś tanie pewnie), tarcze są w dobrym stanie, szczęki z tyłu wymienione na nowe ATE parę dni temu. Dodam, że przy hamowaniu z lewego przedniego hamulca słychać dźwięk pstrykania.

Co może być przyczyną?

: 2013-08-28, 18:19
autor: radziejwwl
Generalnie hamulce w p11 to nie hamulce tylko spowalniacze . Wiele razy wałkowane , mozesz sobie pomoc dobrymi klockami (a nie jakimis tanimi) i tarczami . Moze cos pomoze , ale na cuda nie licz :)

: 2013-08-28, 22:47
autor: byczynho
Piszesz poważnie? Nie zrobię z nich brzytew?

: 2013-08-29, 05:51
autor: bombel
Zacznij od zmiany płynu hamulcowego

: 2013-08-29, 05:57
autor: Boro1989
albo kup Big brake Kit od Benka ;) jeżeli chcesz mieć hamulce brzytwy :) ja zmieniłem na 280 z P11 GT z przodu i dalej kiepsko nissan hamuje ;) więc też się powoli zastanawiam nad jakąś większą męską tarczą :D

: 2013-08-29, 06:21
autor: bombel
Boro1989 pisze: ja zmieniłem na 280 z P11 GT z przodu i dalej kiepsko nissan hamuje ;)
MOże pompa już pada

: 2013-08-29, 06:36
autor: Boro1989
może , w sumie nie wiem ;) nowy płyn itp , jeszcze pójdę w opcje wymiana tarcz na nacinane albo nawiercane i jak to nie pomoże to wleci z czasem big break kit :P czasem przyczyną kiepskiego hamowania bywają zapieczone zaciski z tyłu, warto je rozkręcić przeczyścić i na nowo skręcić :)

: 2013-08-29, 06:55
autor: DubSon
Boro1989 pisze:jak to nie pomoże to wleci z czasem big break kit
Im większe hebelki tym seria pompa słabiej ogarnia. Także najpierw polecam przejrzeć pompę niż pchać hajs w wielkie tarcze, a uzyskać efekt odwrotny do oczekiwanego :)

: 2013-08-29, 13:35
autor: vincetti
Jeśli jest tak jak piszesz że ciężko jest nacisnąć żeby włączył się ABS to jest problem gdzieś w ciśnieniu, czyli płyn, pompa, powietrze w układzie. Ja po robocie hamulców (regeneracja zacisków z tyłu, nowe klocki) boję się naciskać hamulca.

: 2013-08-29, 19:44
autor: byczynho
bombel pisze:Zacznij od zmiany płynu hamulcowego
Płyn nówka. Chłopaki wymienili na nowy i odpowietrzyli cały układ przy zmianie rurek hamulcowych.

: 2013-08-29, 19:47
autor: radziejwwl
Ja wsadziłem 320 mm na przod i zaciski od 200sx , z tyłu pełna regeneracja. Teraz czeka juz nowy płyn i przewody w metal oplocie, niebawem załoze i zobacze. Jest lepiej , mam nadzieje ze bedzie po wszytskim juz dla mnie zadowlajaco , ale nadal to nie jest to co bym chciał .

: 2013-08-29, 20:24
autor: DiLGT
Nacinane / nawiercane tarcze zmniejszaja powierzchnie styku z klockiem wiec jakis rewelacji nie osiagniesz

: 2013-08-29, 21:43
autor: radziejwwl
DiLGT pisze:Nacinane / nawiercane tarcze zmniejszaja powierzchnie styku z klockiem wiec jakis rewelacji nie osiagniesz
chyba ze poginasz po torze i liczy sie niegotowalnosc układu

: 2013-08-30, 18:58
autor: zuh
DiLGT pisze:Nacinane / nawiercane tarcze zmniejszaja powierzchnie styku z klockiem wiec jakis rewelacji nie osiagniesz
Ale nie tworzy się poduszka powietrzna i jest odprowadzany pył z klocków.
Są plusy i minusy.

: 2013-08-30, 19:49
autor: DubSon
zuh, ale trzeba je regularnie i często czyścić z tego pyłu, inaczej kończę się klocki i pękają tarcze dużo szybciej niż się tego spodziewasz :))

: 2013-08-31, 13:56
autor: zuh
No trzeba, pewnie że trzeba.

: 2013-08-31, 15:20
autor: byczynho
Panowie, nie pomagacie mi :D moim problemem nie jest zrobienie z seryjnych spowalniaczy sportowych brzytew do hamowania ze 160 do 0 w ułamkach sekund tylko polepszenie moich bardzo słabych hamulców. Jak sprawdzić czy serwo i pompa hamulcowa działają poprawnie? Po niedzieli wyczyszczę zaciski z przodu tylko muszę dziś zamówić pastę do cylinderków. Swoją drogą jak już będę czyściłk je na glanc to może warto by je pomalować na czerwono? Jakiej farby użyć i jak wyczyścić je ze stanu takiego
Obrazek
do stanu takiego
Obrazek
(zdjęcia przykładowe oczywiście).
Czy na tarczach napisane jest gdzieś jakiej są firmy? Dopasowałbym do nich klocki.

: 2013-08-31, 15:23
autor: DubSon
byczynho pisze:może warto by je pomalować na czerwono?
Dlaczego wszyscy na czerwono malują? :o
Wypoleruj cylinderki, wymień gumy, ogarnij prowadnice i powinno być git :)

: 2013-08-31, 15:29
autor: byczynho
Ja chcę na czerwono ponieważ auto jest takiego koloru i wydaje mi się, że ładnie się będzie prezentowało. Tłoczek wypolerować pastą tempo? O gumy napisałem już do zecikka.

: 2013-08-31, 15:36
autor: DubSon
byczynho pisze: Tłoczek wypolerować pastą tempo?
Nie używaj pasty. Tylko papiery. Nie musi być lustro - on ma być po prostu gładki. Jeśli jest, to nie ruszaj. Jak ma wżery to sam musisz dobrać gradację papierów ;)

: 2013-08-31, 16:36
autor: ulisses
2000, 1500 i 1000 niżej nie schodź jeśli chodzi o gradację papierów.

: 2013-08-31, 18:36
autor: janusz
byczynho pisze:(...) Swoją drogą jak już będę czyściłk je na glanc to może warto by je pomalować na czerwono? (...)
Pomalowaie zacisków na czerwono to +10% do siły hamowania


Sorry nie mogłem się powstrzymać

: 2013-08-31, 18:36
autor: zuh
DubSon pisze:Dlaczego wszyscy na czerwono malują?
Ja mam na niebiesko :-P

: 2013-08-31, 19:50
autor: byczynho
janusz pisze:
byczynho pisze:(...) Swoją drogą jak już będę czyściłk je na glanc to może warto by je pomalować na czerwono? (...)
Pomalowaie zacisków na czerwono to +10% do siły hamowania


Sorry nie mogłem się powstrzymać
Wybaczam :D pomalowane zaciski ładnie wyglądają.

Ponawiam zapytanie, jakiej farby użyć i czym wyczyścić te zaciski?

: 2013-08-31, 19:52
autor: janusz
byczynho jakiejś odpornej na wysokie temperatury - takiej do 650st.

: 2013-09-01, 07:25
autor: Zielkq
A czym czyscic? Pewnie papierem sciernym sie troche pomeczyc :)

: 2013-09-01, 11:32
autor: byczynho
Myślałem, że wystarczy jakimś środkiem potraktować :D

: 2013-09-01, 11:45
autor: vincetti
Zielkq pisze:A czym czyscic? Pewnie papierem sciernym sie troche pomeczyc :)
albo druciakiem na wiertarce ;-)