[P/WP11.144] Problem z hamulcami
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Problem z hamulcami
Hej,
mam następujący problem z hamulcami w swojej WP11.144:
- po 12 tyś km "poleciały" mi przednie tarcze - lewa zaczęła bić - tarcze brembo, a klocki trw
- na diagnostyce przy sprawdzaniu hamulców wyszło, że tylna oś dość późno łapie i to tylko przy mocnym naciśnięciu na hamulec
- różnica w sile hamowania między przednimi kołami to 7%, a tylnymi 0%
- diagnosta powiedział, że źródłem problemów może być właśnie delikatne hamowanie, bo wtedy hamuje praktycznie tylko przód, przegrzewa się i sypie
- przy hamowaniu bije kierownicą, pulsuje pedał hamulca i ogólnie jest wrażenie jakby samochodem bujało przód/tył w trakcie hamowania
- poprzedni zestaw tarcz (ferodo) zaczął bić po ok 25tyś km
Niestety nie pamiętam jakie siły hamowania były na poszczególnych kołach.
W żadną kałuże nie wjechałem - tego jestem bardziej niż pewien.
Diagnosta zasugerował by przestawić korektor siły hamowania aby większa siła szła na tył, ale z info jakie udało mi się znaleźć na forum, takowego w moim aucie nie ma.
Prośba o jakieś sugestie od osób bardziej obeznanych z tematem hamulców, bo wydawanie co kilka miesięcy po ok 400zł za zestaw tarcze + klocki jest niezbyt miłym uczuciem
mam następujący problem z hamulcami w swojej WP11.144:
- po 12 tyś km "poleciały" mi przednie tarcze - lewa zaczęła bić - tarcze brembo, a klocki trw
- na diagnostyce przy sprawdzaniu hamulców wyszło, że tylna oś dość późno łapie i to tylko przy mocnym naciśnięciu na hamulec
- różnica w sile hamowania między przednimi kołami to 7%, a tylnymi 0%
- diagnosta powiedział, że źródłem problemów może być właśnie delikatne hamowanie, bo wtedy hamuje praktycznie tylko przód, przegrzewa się i sypie
- przy hamowaniu bije kierownicą, pulsuje pedał hamulca i ogólnie jest wrażenie jakby samochodem bujało przód/tył w trakcie hamowania
- poprzedni zestaw tarcz (ferodo) zaczął bić po ok 25tyś km
Niestety nie pamiętam jakie siły hamowania były na poszczególnych kołach.
W żadną kałuże nie wjechałem - tego jestem bardziej niż pewien.
Diagnosta zasugerował by przestawić korektor siły hamowania aby większa siła szła na tył, ale z info jakie udało mi się znaleźć na forum, takowego w moim aucie nie ma.
Prośba o jakieś sugestie od osób bardziej obeznanych z tematem hamulców, bo wydawanie co kilka miesięcy po ok 400zł za zestaw tarcze + klocki jest niezbyt miłym uczuciem
Ostatnio zmieniony 2015-12-28, 21:03 przez lgruca, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie o to mi chodziło ,miałem na myśli wygląd tarczy,czy jest ona wyszlifowana przez klocek na całej swojej powierzchni czy też jest skorodowana w większej części? świadczyło by to o wadzie zacisku,zresztą powinieneś wiedzieć że to bardzo często występująca bolączka. Zaglądałeś do tylnych zacisków?
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ---->
Już kolejny raz słyszę o tym, że tarcze brembo się zwichrowały Co do tego, co Ci powiedział diagnosta o używaniu hamulców - absolutnie się z tym zgadzam.
lgruca, a rozebrałeś zacisk doszczętni - łącznie z dźwignią od ręcznego? Dwa wymieniałeś płyn hamulcowy? Jeśli tak, to jaką metodą to robiłeś i jaki płyn zalałeś? Kolejna rzecz - używałeś jakiegoś smaru do posmarowania klocka, żeby ładnie pracował w jarzmie? Kolejne pytanie jak pracują prowadnice zacisków w jarzmach?
A i tak na boku, klocek musi być dobrany do tarczy
lgruca, a rozebrałeś zacisk doszczętni - łącznie z dźwignią od ręcznego? Dwa wymieniałeś płyn hamulcowy? Jeśli tak, to jaką metodą to robiłeś i jaki płyn zalałeś? Kolejna rzecz - używałeś jakiegoś smaru do posmarowania klocka, żeby ładnie pracował w jarzmie? Kolejne pytanie jak pracują prowadnice zacisków w jarzmach?
A i tak na boku, klocek musi być dobrany do tarczy
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, za dźwignie od ręcznego zabrać się nie mogłem, ale przesmarowałem ją jakimś specyfikiem w sprayu.
Płyn hamulcowy wymieniony na ATE Typ 200, robił to mechanik bo nie chciałem rodzicom kostki przed domem płynem uwalić, więc metodologii wymiany nie znam, ale przy kontrolnym odpowietrzaniu wylewał się świeży płyn, więc pewnie zostało to dobrze zrobione.
Jarzma oczyściłem ze sportowej czerwonej farby tak by klocek chodził równo i posmarowałem je smarem miedzianym. Prowadnice tak samo.
Co do doboru, taki zestaw dobrali mi w intercarsie.
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz - jak jest lekko mokro i delikatnie mocniej nacisnę na hamulec, to od razu załącza mi się ABS.
Płyn hamulcowy wymieniony na ATE Typ 200, robił to mechanik bo nie chciałem rodzicom kostki przed domem płynem uwalić, więc metodologii wymiany nie znam, ale przy kontrolnym odpowietrzaniu wylewał się świeży płyn, więc pewnie zostało to dobrze zrobione.
Jarzma oczyściłem ze sportowej czerwonej farby tak by klocek chodził równo i posmarowałem je smarem miedzianym. Prowadnice tak samo.
Co do doboru, taki zestaw dobrali mi w intercarsie.
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz - jak jest lekko mokro i delikatnie mocniej nacisnę na hamulec, to od razu załącza mi się ABS.
I błąd jak się robi regenerację, to po całości, a nie częściowo.lgruca pisze:za dźwignie od ręcznego zabrać się nie mogłem, ale przesmarowałem ją jakimś specyfikiem w sprayu.
A szkoda, że nie znasz. Płyn OKlgruca pisze:Płyn hamulcowy wymieniony na ATE Typ 200, robił to mechanik bo nie chciałem rodzicom kostki przed domem płynem uwalić, więc metodologii wymiany nie znam.
Błąd, błąd, błąd. Powinieneś użyć smaru do zacisków.lgruca pisze:posmarowałem je smarem miedzianym. Prowadnice tak samo.
http://allegro.pl/smar-do-zaciskow-i-ha ... 86759.html
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
1.czujniklgruca pisze: Zauważyłem jeszcze jedną rzecz - jak jest lekko mokro i delikatnie mocniej nacisnę na hamulec, to od razu załącza mi się ABS.
2.kabel gdzieś przerwany - najprawdopodobniej ta opcja
3.pierścień
[ Dodano: 2015-12-29, 15:32 ]
i oto cała prawdajanusz pisze:I błąd jak się robi regenerację, to po całości, a nie częściowo.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ---->
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_