[Primera] Słabe hamulce
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Ne ne marlos90 w zależności od wersji wyposażenia, albo bębny i małe tarcze, albo duże tarcze i małe tarcze (i różne przy nich zaciski z tyłu), a później duże tarcze i duże tarcze. Tak w skrócie ja się spotkałem z małymi tarczami z przodu w TD, co mnie osobiście zszokowało
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Auto ma ABS, oglądałem przewód i na oko jest ok.
Gdybym chciał zmienić mój śmieszny zestaw hamowania na ten większy to muszę kupić większe zaciski + tarcze tak? Nowe to drogi interes, może coś używanego.
Jak sprawdzić czy przewody puchną?
Serwo chyba działa dobrze, skoro pedał po odpaleniu silnika wpadł trochę głębiej?
Gdybym chciał zmienić mój śmieszny zestaw hamowania na ten większy to muszę kupić większe zaciski + tarcze tak? Nowe to drogi interes, może coś używanego.
Jak sprawdzić czy przewody puchną?
Serwo chyba działa dobrze, skoro pedał po odpaleniu silnika wpadł trochę głębiej?
Byczynho ładuj hamulce z GT'ka. Jasiek chyba powinien mieć jeszcze komplet na przód+tył lub sam przód viewtopic.php?t=14933 . Co to przewodów to zobacz czy nie są popękane.
Tu masz przykład jak nie powinien wyglądać przewód hamulcowy:
Tu masz przykład jak nie powinien wyglądać przewód hamulcowy:
Ostatnio zmieniony 2014-04-06, 14:07 przez janusz, łącznie zmieniany 1 raz.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Emu89 to są przewody hamulcowe, które wyciągnęliśmy z auta Zielkq
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Wiooreck, niestety raczej obalę Twoją teorię wersje z jakimi ja miałem do czynienia
1przykłąd P11 HB 96r. 2.0TD GX przód 280mm tył bębny + abs
2przykład P11 HB 99r. 2.0TD GX przód 280mm tył 278mm + abs
3przykład P11 HB 99r. 2.0TD SLX przód 280mm tył 278mm + abs
bez przesady żeby hamulce zależały o wersji wyposażenia, fakt faktem że też widziałem małe tarcze na przodzie w TD ale ktoś musiał się pomylić przy zakupie bo 1cm klocka hamulcowego wystawał poza tarczę
kolejna kwestia żeby przejść z przodu na 280mm potrzebne są jarzma i tarcze tylko
1przykłąd P11 HB 96r. 2.0TD GX przód 280mm tył bębny + abs
2przykład P11 HB 99r. 2.0TD GX przód 280mm tył 278mm + abs
3przykład P11 HB 99r. 2.0TD SLX przód 280mm tył 278mm + abs
bez przesady żeby hamulce zależały o wersji wyposażenia, fakt faktem że też widziałem małe tarcze na przodzie w TD ale ktoś musiał się pomylić przy zakupie bo 1cm klocka hamulcowego wystawał poza tarczę
kolejna kwestia żeby przejść z przodu na 280mm potrzebne są jarzma i tarcze tylko
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Eh czyli w końcu jak? samych jarzm raczej nikt nie sprzeda. Nie chce mi się ściągać kół bo bym wam dokładnie powiedział jakie mam tarcze. Druga sprawa, jak wymienię tarczę na większe to automatycznie muszę zwalić osłonę tarczy, można tak?
[ Dodano: 2014-04-06, 18:10 ]
Panowie, może rozjaśnię wasze i moje wątpliwości. Auto kupiłem na felgach 14' z czego wynika' że tarcze 280 tam nie podchodzą.
[ Dodano: 2014-04-06, 18:10 ]
Panowie, może rozjaśnię wasze i moje wątpliwości. Auto kupiłem na felgach 14' z czego wynika' że tarcze 280 tam nie podchodzą.
byczynho z tego co widzę na zdjęciach w Jaśka temacie to on ma komplet razem z jarzmami. Myślę, że osłony też sprzeda do kompletu
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Janusz, wspominasz tutaj o tyle. Czytałem gdzieś, że przerobienie tyłu z bębnów na tarcze to koszt, który w naszych primerkach się nie opłaca. Tak jest czy inaczej?janusz pisze:Byczynho ładuj hamulce z GT'ka. Jasiek chyba powinien mieć jeszcze komplet na przód+tył lub sam przód viewtopic.php?t=14933 .
marlos90, może za mało jeszcze diesli widzielliśmy ja mam slx'a, tarcze przednie 280, tylne 257, ale zaciski tylne są od maximy tzn. o wiele większy klocek (i jeszcze na dodatek wszystko zmontowane w fabryce).
byczynho, co do przerobienia tyłu na tarcze, to też lepiej szukać całej tylnej belki z zaciskami i tarczami. Jak dobrze poszukasz, to znajdziesz nawet niezjeżdżony zestaw. A później tylko przekładka. Wiadomo, wiąże się to z innym mocowaniem linki ręcznego, więc i linka by się przydała. Trochę roboty jest niestety... Lepsze efekty da zmiana przodu, a dodatkowo jak dorwiesz jakieś dwu-lub cztero-tłoczkowe zaciski...
spotkałem się też w astrze G z takim czymś. 1.7 dti isuzu nie jest wcale lżejsze niż 2.0 lub 2.2 dtl, a ma bębny z tyłu i mniejsze tarcze z przodu, tak samo były różnice w dwulitrówkach (jedna moc). Natomiast 2.2 już w standardzie były oferowane z zestawem tarcz.marlos90 pisze:bez przesady żeby hamulce zależały o wersji wyposażenia
byczynho, co do przerobienia tyłu na tarcze, to też lepiej szukać całej tylnej belki z zaciskami i tarczami. Jak dobrze poszukasz, to znajdziesz nawet niezjeżdżony zestaw. A później tylko przekładka. Wiadomo, wiąże się to z innym mocowaniem linki ręcznego, więc i linka by się przydała. Trochę roboty jest niestety... Lepsze efekty da zmiana przodu, a dodatkowo jak dorwiesz jakieś dwu-lub cztero-tłoczkowe zaciski...
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
marlos90 pisze:kolejna kwestia żeby przejść z przodu na 280mm potrzebne są jarzma i tarcze tylko
Jak wrzucałem do siebie tarcze 280 na przód i te większe na tył, to z przodu musiałem też wymienić zaciski bo były inne, tzn miały taki drucik na zacisku a te zaciski z małych tarcz nie miały tego drucika. Z tyłu wystarczyło zmienić tylko jarzma i tarcze.
Ja wam powiem, wszystko da się zrobić jak fundusz na to pozwala. U mnie budżet jest ograniczony i wiadomo, że chce to zrobić po kosztach
Czyli na przód większe jarzma i tarcze tak? Skąd wziąć te zaciski dwu tłoczkowe? pewnie ich cena jest kolosalna
Właśnie, przypomniało mi się, u mnie to mam wrażenie, że hamuje sam tył.
Czyli na przód większe jarzma i tarcze tak? Skąd wziąć te zaciski dwu tłoczkowe? pewnie ich cena jest kolosalna
Właśnie, przypomniało mi się, u mnie to mam wrażenie, że hamuje sam tył.
To zrób prosty test, rozpędź się na pustej prostej drodze (dla bezpieczeństwa oczywiście) i najpierw zahamuj ręcznym, a później nożnym.
Co do zacisków wielotłoczkowych, należy szukać z innych modeli nissana lub w ogóle innych marek. Na forum się dużo postów w różnych tematach pojawia.
Zdejmij sobie koło i zmierz średnicę swojej tarczy, to będziesz wiedział czy masz ta mniejsza czy większą. Wtedy będziesz miał pewność jakim zestawem dysponujesz.
Co do zacisków wielotłoczkowych, należy szukać z innych modeli nissana lub w ogóle innych marek. Na forum się dużo postów w różnych tematach pojawia.
Zdejmij sobie koło i zmierz średnicę swojej tarczy, to będziesz wiedział czy masz ta mniejsza czy większą. Wtedy będziesz miał pewność jakim zestawem dysponujesz.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Dziś miałem parę minut wolnego czasu i pozwalałem koła.
Tarcze są te mniejsze, 257 czy tam 258.
Dodatkowo, klocki które założyłem 13kkm temu wyglądają teraz dosłownie tak samo jak wtedy, lustro się zrobiło i jak to ma hamować... przetarłem papierem ściernym do chropowatości ale pewnie zaraz będzie to samo.
Zauważyłem jeszcze, że elastyczny wąż jest pęknięty.
Wielkością osłony proszę się nie sugerować bo piasta z tej strony jest od GT bodajże.
Tarcze są te mniejsze, 257 czy tam 258.
Dodatkowo, klocki które założyłem 13kkm temu wyglądają teraz dosłownie tak samo jak wtedy, lustro się zrobiło i jak to ma hamować... przetarłem papierem ściernym do chropowatości ale pewnie zaraz będzie to samo.
Zauważyłem jeszcze, że elastyczny wąż jest pęknięty.
Wielkością osłony proszę się nie sugerować bo piasta z tej strony jest od GT bodajże.
marlos90, ha! Pisałem, że ma te mniejsze
byczynho, jak już będziesz robił porządek z hamulcami, to lepiej zainwestuj w obydwa nowe elastyczne przewody hamulcowe, bo i tak będziesz musiał je odkręcić, po prostu zrobisz najważniejsze rzeczy za jednym zamachem. Przypomnij, jakiej firmy masz tarcze i klocki?
byczynho, jak już będziesz robił porządek z hamulcami, to lepiej zainwestuj w obydwa nowe elastyczne przewody hamulcowe, bo i tak będziesz musiał je odkręcić, po prostu zrobisz najważniejsze rzeczy za jednym zamachem. Przypomnij, jakiej firmy masz tarcze i klocki?
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Hmm, z JPN się nigdy nie spotkałem, nie wiem jakiej to są jakości części, ale sądząc po cenie na allegro to chyba z takiej niższej półki. Więc może też masz winowajcę słabego hamowania.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Klocki się zeszkliły i dlatego nie hamuje.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Próbowałem hamować ręcznym i nie ma mowy, żeby sam ręczny zblokował koła, dopiero jak wspomogłem nożnym to usłyszałem pisk.Wiooreck pisze:To zrób prosty test, rozpędź się na pustej prostej drodze (dla bezpieczeństwa oczywiście) i najpierw zahamuj ręcznym, a później nożnym.
Co do zacisków wielotłoczkowych, należy szukać z innych modeli nissana lub w ogóle innych marek. Na forum się dużo postów w różnych tematach pojawia.
Zdejmij sobie koło i zmierz średnicę swojej tarczy, to będziesz wiedział czy masz ta mniejsza czy większą. Wtedy będziesz miał pewność jakim zestawem dysponujesz.
To czy tył na ręcznym się zblokuje też zależy od wielu czynników, m. in. od pary w łapach rób byczynho porządek najpierw z przednimi tarczami, tak duże auto musi mieć czym hamować na drodze, a jak już poczujesz różnicę to od razu i Ty poczujesz się lepiej
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik