[Primera] Płyn hamulcowy
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
- lisek
- nowy na forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 2009-12-09, 09:11
- Lokalizacja: Kielce / Warszawa
- Kontakt:
[Primera] Płyn hamulcowy
Zagadka na dziś
Ubywa płynu hamulcowego. Przewody suche, zaciski suche, korektory suche, deptanie na pedał nie daje żadnego kapania nigdzie.
Jakieś pomysły? Leje sie do serwa przy pompie?
Ubywa płynu hamulcowego. Przewody suche, zaciski suche, korektory suche, deptanie na pedał nie daje żadnego kapania nigdzie.
Jakieś pomysły? Leje sie do serwa przy pompie?
Ostatnio zmieniony 2014-07-30, 08:19 przez lisek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
- Lokalizacja: Łask
no skoro wszystko sprawdziles od pompy po zacisk x4 i suche to nie ma innej opcji .. odkrec pompe od serwa odchyl i sprawa sie wyjaśni
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik
p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik
p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach
-
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-30, 00:37
- Lokalizacja: Łask
czyli jednak gdzieś był wyciek sprawdziłeś dokładnie i masz...
a nie raz na forum czyta sie ginie mi płyn ginie mi olej wszystko sprawdziłem nigdzie nie cieknie.. samo nic sie nie dzieje ....
A nie lepiej wywalic całkowicie ktoś tu pisał o tym lepsze hample wtedy. pozdro
a nie raz na forum czyta sie ginie mi płyn ginie mi olej wszystko sprawdziłem nigdzie nie cieknie.. samo nic sie nie dzieje ....
A nie lepiej wywalic całkowicie ktoś tu pisał o tym lepsze hample wtedy. pozdro
Nissan Primera p10 2.0 pb+lpg..... BMW E90 2.0 td .....VW T4 2.5TDI
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik
p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach
nowe p10 sedan 2.0 95r GT ma juz silnik
p10 2.0 pb+Lpg 90r. 530 tyśi niestety od 25-02-2010 już tylko na 4 biegach
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Zajrzyj pod auto i sprawdź czy na wysokości baku paliwa nie ma przecieków, tu gdzie przewody są zagięte niemal o 90 stopni i pną się do góry.
Wiele przypadków miałem że były mocno skorodowane i puszczały płyn....
Wiele przypadków miałem że były mocno skorodowane i puszczały płyn....
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
[P11/WP11] Plyn hamulcowy
Jaki polecacie plyn hamulcowy? bede zakladac komplet trw na przod i chce wymienic tez plyn.. prawdopodobnie skusze sie na ferodo? dobry wybor? oczywiscie dot4
- deBestciak
- fanatyk nissana
- Posty: 358
- Rejestracja: 2010-11-01, 13:26
- Lokalizacja: Szczecin
Jaki plyn hamulcowy ?
Witam
mam zamiar kupic plyn hamulcowy jaki polecacie najlepszy..? dot4, dot4.1, dot 5.1 ?
co myslicie o takich jak :
1. Motul RBF660 DOT 4
http://allegro.pl/sportowy-plyn-hamulco ... 63944.html
2.Motul DOT 5.1
http://allegro.pl/filtrgdansk-motul-dot ... 60628.html
3.Ferodo DOT 5.1
http://allegro.pl/plyn-hamulcowy-ferodo ... 92819.html
4.MOBIL BRAKE FLUID DOT4.1
http://allegro.pl/mobil-brake-fluid-dot ... 55845.html
a moze proponujecie jakies inny.. ?
Ja osobiscie najbardziej jestem za DOT4 czyli tym pierwszym. Poczytalem troche na temat tych plynow : " sklad chemiczny plynow mineralnych moze uszkodzic gumowe elementy/przewody hamulcowe (DOT 4 to plyn syntetyczny, DOT5 to silikonowy). "
aha i co jeszcze czy do P11 miesci sie 500ml czy troche wiecej i musze kupic 1l ?
mam zamiar kupic plyn hamulcowy jaki polecacie najlepszy..? dot4, dot4.1, dot 5.1 ?
co myslicie o takich jak :
1. Motul RBF660 DOT 4
http://allegro.pl/sportowy-plyn-hamulco ... 63944.html
2.Motul DOT 5.1
http://allegro.pl/filtrgdansk-motul-dot ... 60628.html
3.Ferodo DOT 5.1
http://allegro.pl/plyn-hamulcowy-ferodo ... 92819.html
4.MOBIL BRAKE FLUID DOT4.1
http://allegro.pl/mobil-brake-fluid-dot ... 55845.html
a moze proponujecie jakies inny.. ?
Ja osobiscie najbardziej jestem za DOT4 czyli tym pierwszym. Poczytalem troche na temat tych plynow : " sklad chemiczny plynow mineralnych moze uszkodzic gumowe elementy/przewody hamulcowe (DOT 4 to plyn syntetyczny, DOT5 to silikonowy). "
aha i co jeszcze czy do P11 miesci sie 500ml czy troche wiecej i musze kupic 1l ?
Ja osobiście jeżdżę na DOT5 i nic się nie dzieje. żadnych anomali:) ale jak dla mnie to już zależy od kierowcy:)
ZdrowaśTurbinoPowietrzaśPełnaGaz z Toba BłogosławionaśtyMiędzyKolektorami i BłogosławionyOwocŻywotaTwojego Moment
ŚwiętaTurbinoMatkoMocyMódlSię za NamiWolnymiTeraz i w GodzinęBrakuWachyAmen
ŚwiętaTurbinoMatkoMocyMódlSię za NamiWolnymiTeraz i w GodzinęBrakuWachyAmen
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
Motul RBF600 czy 660 powinno się wymieniać co roku, także nie wiem czy to taki dobry interes.
Ja rok temu zmieniłem na ATE Blue Racing (DOT4) i jest bardzo ok, wytrzymał spokojnie ponad pół godzinną, bardzo dynamiczną jazdę po krętej, stromej trasie w 35st na zewnątrz, do tego auto nie było puste (3 os. ale bez bagażu). Od kół aż ciepło biło, felgi gorące, że nie szło ręki przyłożyć na dłużej, a i tak na samym końcu trasy normalnie hamował. Ano, wymiana co 3 lata.
Ja rok temu zmieniłem na ATE Blue Racing (DOT4) i jest bardzo ok, wytrzymał spokojnie ponad pół godzinną, bardzo dynamiczną jazdę po krętej, stromej trasie w 35st na zewnątrz, do tego auto nie było puste (3 os. ale bez bagażu). Od kół aż ciepło biło, felgi gorące, że nie szło ręki przyłożyć na dłużej, a i tak na samym końcu trasy normalnie hamował. Ano, wymiana co 3 lata.
pozdr. Kamil
Tam chodzi o pochłanianie wody, te wyczynowe płyny są bardziej odporne na wysoką temperaturę, ale przez to są silnie higroskopijne. Dlatego przy wymianie płynu nie liczy się przebieg, tylko czas, bo czy auto stoi czy jedzie i tak płyn pochłania wodę z otoczenia. Oczywiście na takim płynie można jeździć dłużej, pewnie nawet nie będzie objawów negatywnych przy normalnym użytkowaniu (wiele osób jeździ na tym płynie dużo dłużej niż rok), tylko przy mocniejszym zagrzaniu układu (po tym roku od wymiany) może już być problem, bo płyn straci swoją odporność na temperatury i przez zawartość wody zagotuje znacznie szybciej.Beliar pisze:A dlaczego powinno sie wymieniac co roku ? to chyba tez zalezne ile sie jezdzi w ciagu roku ja moze zrobie z 5/6tys max
pozdr. Kamil
ja jeżdżę na zwykłym, boschowskim, o ile mnie pamięć nie myli wygląda to tak - płyn hamulcowy, i generalnie dobrze jest, choć trzeba pamiętać, że nalezy dbać o cały układ, odpowietrzanie etc. jest bardzo ważne
nowy płyn hamulcowy.
Witam wszystkich.Mam pytanko. Gdzie na forach mogę znaleźć opis,jak wymienić płyn hamulcowy,ile wlać,jak odpowietrzyć układ? A jak nigdzie nie ma opisu ,to poproszę jakiegoś mądrzejszego ode mnie o pomoc.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Witajcie wszyscy!
Jeżeli nie zmieniasz rodzaju płynu, czyli jak masz DOT4, to lejesz DOT4, a nie DOT5.1 (bo to jedyna rozsądna opcja zmiany), to śmiało litr, wystarczy. Najprostrzy sposób, to na wyłączonym silniku odkręcić korek zbiorniczka i wybrać płyn strzykawką ile się da, następnie zalać pod sam korek nowego płynu i procedura odwrotna jak odpowietrzania, czyli zaczynasz od przedniego lewego koła, luzujesz odpowietrznik i jeżeli masz pomoc to druga osoba pompuje pedałem hamulca, aż zacznie lecieć płyn nieco innej barwy, chodzi o to żeby wypchnąć stary płyn. Lewe, prawe przednie lewe prawe tylne, po zakończonej procedurze dolewasz płynu to prawidłowego poziomu. I powoli sprawdzasz czy układ jest sprawny, czasem się zdarza, że jak się coś po drodze niedokładnie zrobiło, to i tak trzeba na koniec cały układ odpowietrzyć, wtedy na wyłączonym silniku zaczynasz od prawego lynego, lewego, prawego przedniego i na koniec lewego przedniego, tyle, że teraz pompujesz, aż wyleci powietrze i zacznie tryskać płyn. Na koniec oczywiście sprawdzasz poziom płynu i ewentualnie uzupełniasz.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Od tego jest klub Ale swoją drogą używaj opcji szukaj wiem, wiem ciężko jest coś znaleźć w naszej wyszukiwarce, ale w ten sposób znajdziej przy okazji bardzo dużo innych cennych informacji
Pozdrawiam i powodzenia przy samodzielnej wymianie, bo może nie jest to to samo co dokładanie Turbo-kitu ale robione samemu tym bardziej, że wnioskując jesteś "jeszcze" nissanowym laikiem to cieszy
Pozdrawiam i powodzenia przy samodzielnej wymianie, bo może nie jest to to samo co dokładanie Turbo-kitu ale robione samemu tym bardziej, że wnioskując jesteś "jeszcze" nissanowym laikiem to cieszy
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Witam. Mam problem z układem hamulcowym. W ubiegly weekend podjechalem do mechanika na wymianę przednich klocków hamulcowych (klocki ATE). Przy okazji mechanik zasugerował wymianę płynu hamulcowego, na co się zgodzilem. Po wymianie płynu i odpaleniu silnika oraz naciśnięciu na pedal hamulca zauważylem, że pedal łapie opór strasznie nisko (nie było możliwości natychmiastowego zatrzymania samochodu po wciśnięciu hamulca). Mechanik odpowietrzyl jeszcze raz układ, po odpowietrzeniu to samo, po czym stwierdził, że prawdopodobnie klocki hamulcowe muszą się dostosować do tarcz. Poczytalem trochę w internecie i postanowiłem jeszcze raz odpwietrzyc układ zgodnie z manualem (ze wzgledu na ABS odlaczylem akumulator i odpowietrzylem wg kolejności LT, PP, PT, LP). Podczas odpowietrzania nie pojawił się żaden babelek powietrza. Natomiast po odpaleniu silnika zauważylem zdecydowaną poprawę (samochód zatrzymuje się, system ABS działa). Jednak nadal nie jest to stan taki, jaki był przed wymiana płynu. I teraz pytanie, czy faktycznie jest się czym przejmować ? Może faktycznie, że względu na założenie nowych klocków hamulcowych na stare tarcze, klocki muszą się jakoś dopasować ? A może przy odpowietrzaniu popelnilem jakiś błąd ? Z góry dzięki za odpowiedzi
Dragon_db, powinieneś mieć załączony zapłon, żeby zawory w pompie ABS były otwarte.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
1 i 2 odpowietrzanie zostało wykonane przy wyłączonym zapłonie, 3 i 4 odpowietrzanie wykonalem przy uruchomionym silniku, natomiast ostatnie wykonalem wg service manuala, i póki co, przynosiło największy efekt. Nie wiem, czy mam dalej próbować samemu odpowietrzac, czy moze udać się do jakiegoś porządnego serwisu
oki
[ Dodano: 2016-07-30, 18:42 ]
http://imged.pl/pompa-hamulcowa-nissan- ... 21827.html
[ Dodano: 2016-07-30, 20:24 ]
PODESLALEM ZDJECIE W LINKU
[ Dodano: 2016-07-30, 18:42 ]
http://imged.pl/pompa-hamulcowa-nissan- ... 21827.html
[ Dodano: 2016-07-30, 20:24 ]
PODESLALEM ZDJECIE W LINKU
Ostatnio zmieniony 2016-07-30, 17:42 przez arones77, łącznie zmieniany 1 raz.
ale