_____________________________________________________________________________________
Na początek przeczyść pierścienie od ABS-u.
_____________________________________________________________________________________
Mam identyczny problem,czyli przy małej prędkości jak hamuję, ale tylko jak skręcam w prawo czy lewo to zaczyna chrobotać ,po czym zapala sie kontrolka abs i juz świeci do czasu ponownego uruchomienia silnika.
Czyszczenie pierścieni - ok, jednak żeby to zrobić w miarę dokładnie to chyba trzeba rozebrać co nieco by mieć całość na wierzchu,bo jak zerkałem na kanale to niewiele tego pierścienia widać.
_____________________________________________________________________________________
Jeśli pojawia sie przy skręcaniu to masz do wymiany kable od czujnika/czujników.ale tylko jak skręcam
No i po kawałku można szczotką drucianą przeczyścićjak zerkałem na kanale to niewiele tego pierścienia widać
_____________________________________________________________________________________
Mogą być pęknięte pierścienie ABS-u,miałem taką awarię 2x w P11.Najtaniej dorobić u znajomego tokarza i założyć na "ciepło" na przegubie,oryginalne są zrobione z g... stopu.
_____________________________________________________________________________________
moze pojawil sie luz na lozyskach i czujnik odczytuje to jako poslizg kola?
czujniki porownuja obroty kol, jak sa roznice to komp uruchamia modulator
_____________________________________________________________________________________
u mnie cos jakby sprezynuje metal, czyzby to modulator ?
gowniany ten abs u mnie nie dosyc ze raz działa, raz nie działa (kontrolka), przy zalaczonym absie, nawet przy lekkim hamowaniu, przy zatrzymaniu sie pojazdu slychac dziwne brzeczenie - jakby sprezynował metal, zaczyna mnie to drażnić
_____________________________________________________________________________________
Miałem to samo, szczególnie w ciepłe dni. Z czasem się okazało że czujnik ABS był do wymiany.
_____________________________________________________________________________________
Mialem okazje sprawdzic na podnosniku czy pierscien jest walniety oraz czy kabel jest uszkodzony no i tutaj wsio jest ok.Kable sprawdzal mi elektryk,oba pokazuja opornosc ok 1,7 kOhm .Powiedzial ze taki pomiar jest dobry i wskazal ze uszkodzony musi byc czujnik.
_____________________________________________________________________________________
Żeby mieć pewność - ABS czy coś innego - najlepiej wyciągnąć bezpiecznik od ABSu. Jeżeli to ABS - powinno ustąpić. Wydaje mi się, że ABSowe turkotanie wymaga poruszania się pojazdu, choć niekoniecznie naciskania pedału hamulca.
_____________________________________________________________________________________
Hurrra! Pomogło zwykle odkręcenie kabli , poszarpanie i ABS znowu działa! Nareszcie ta kontrolka nie wali po gałach.Wiem jednak ,że to lewa strona szwankuje.
_____________________________________________________________________________________
czy po wymianie tego pierścienia trzeba robić reset kompa? Mechanik powiedział mi, żebym odłączył aku na 12-24 godziny i powinno być ok.
_____________________________________________________________________________________
Nie trzeba. Komputer od ABS'u sam się resetuje każdorazowo jak zapalasz auto
_____________________________________________________________________________________
wymienilem czujnik ABS dwa tygodnie temu (swiecila sie lamka od miesiaca) i sama zgasla od razu po wlaczeiu zaplonu bez zadnego reseta.
_____________________________________________________________________________________
nie dasz rady - kabel i czujnik jest całościąjak wyciągnąć kabel z czujnika abs nie widizałem tam raczej żadnych wtyczek??
ja miałem coś ok. 1,67 i mierzył gdzieś w okolicy czujnika i jak ruszał kablem (czujnikiem nie dasz rady) to leciało wysoko w góręTeraz pytanie czy 1,7kOhm ma mieć kabel czy czujnik???
raczej czujnik ci padłja przy 15km/h mam załączanie ABS ale kiedy pada deszcz i jest wilgotno to nie występuje i ABS nie działa
_____________________________________________________________________________________
pierścień ABS-u jest na zewnętrznym przegubie bardzo blisko koła jest do niego dostęp i swobodnie możesz go wyczyścić a będzie brudny na bank.
W ofertach sprzedaży są przeguby z pierścieniami ABS jak i bez nich (z prostego powodu - nie każda Primera miała ABS i nie mam tu na myśli P11.144
Pewnie że sam to zrobisz
zapomniałem o najważniejszym....ten pierścień jest przy każdym kole.
tak to wygląda...
_____________________________________________________________________________________
ontrolka abs swieciła prawie ciągle, czasami cos jej odwaliło i gasła. Opornośc była OK, popsikałem na pierścien abs płynem do mycia silnika, potem strumień wody- pomogło ale trochę. Zdjąłem koło popatrzyłem na przewód (solidnie wygląda, myślę ,że pękanie utlenianie to bajki) postanowiłem przygotawać się do wymiany czujnika i popsiukałem po nakrętce mocującej i po samym czujniku czums wrodzaju wd40- jakims penetratorem by spentrował i pozwolił na demontaż. I tu nagle..... kontrolka sie poprawiła proporcje się odwróciły, gaśnie tuż po odpaleniu, czasem sie zapali ale naprawdę rzadko !!! dlaczego pomogło? nie wiem, moze obudowy pekają a penetrator wypiera wilgoć? nie wiem ale pomogło
_____________________________________________________________________________________
źródło: NKP