[N15] Problem z skrzynią biegów

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Slawek189
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2011-09-25, 23:42
Lokalizacja: CAL/Toruń

[N15] Problem z skrzynią biegów

Post autor: Slawek189 » 2011-12-10, 11:26

Witam
Kupiłem około 2 miechów temu Almerę N15 1.6 SLX, powoli ją doprowadzam do odpowiedniego stanu.
Ale mam problem ze skrzynią, na początku jak ją kupiłem to wsteczny nie chciał wchodzić, a teraz to już naprawdę często mi się to przytrafia, może to czasem brak oleju w skrzyni? bo lekko leci z niej, tylko nie mam pojęcia jak sprawdzić stan oleju w niej, jest jakiś wskaźnik ?
gdzie się ten olej dolewa, i jaki olej ATF?

PS.Dodatkowo powiem że gorzej wchodzi pierwszy bieg, poprzedni sprzedawca powiedział że wymieniał skrzynie niecały rok temu na jakąś z nowszego modelu.
PS2.Przejechałem do tej pory 3,5 tysiąca km.
Im mniej wiesz, tym lepiej śpisz.

Awatar użytkownika
agaj666
fanatyk nissana
Posty: 427
Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
Lokalizacja: koło Warszawy
Kontakt:

Post autor: agaj666 » 2011-12-10, 11:56

Jak przejechałes 3,5 kkm na cieknącej skrzyni to spodziewaj sie tam jesieni średniowiecza.
ATF leje się do automatów, a z Twojego posta nie wynika czy masz ASB czy manual.

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-12-10, 11:58

Ja bym zaczął od sprzęgła, podciągnięcie linki powinno wystarczyć.Chyba że masz hydrauliczne sprzęgło.

Olej gdyby było go za mało to głośniej by "chodziła" skrzynia.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Slawek189
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2011-09-25, 23:42
Lokalizacja: CAL/Toruń

Post autor: Slawek189 » 2011-12-10, 12:20

Mam skrzynie biegów manualną.
Podpowiecie mi jak ją się eksploatuję ?
Im mniej wiesz, tym lepiej śpisz.

Awatar użytkownika
agaj666
fanatyk nissana
Posty: 427
Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
Lokalizacja: koło Warszawy
Kontakt:

Post autor: agaj666 » 2011-12-10, 13:03

Gdzieś na górze obudowy skrzyni powinna być śruba kontrolna poziomu oleju. Odkręcasz i wsadzasz palec. Jak jest suchy to poziom jest za niski i trzeba dolać. Jak Ci skrzynia cieknie to może warto uszczelnić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”