Nowy silnik

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Cpajk

Nowy silnik

Post autor: Cpajk » 2011-12-07, 20:26

Witam,

W mojej Almerce N16 zatarł sie silnik jest to wersja po FL 2003r 1.8. Teraz mam problem ze znalezieniem silnika. Nie wiem na co zwrócić uwage przy kupnie zeby zaraz znowu go nie wymieniać, jak rozpoznać czy sprzedawca nie wciska mi 1.5 bo sa bardzo podobne i jeszcze czy bedzie pasował silnik z primery p12 1.8 bądź 2.0 tak żeby nie trzeba było za dużo kombinować? Może ktoś wie gdzie w trójmieście albo w pomorskim sprzedają pasujące siniki do Almery, bo się biedaczysko marnuje przed warsztatem.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-12-07, 20:30

Cpajk silniki rodziny QG to 1,5 z Almery, 1,6 z P11.144 (od połowy 2000 roku) oraz 1,8 z Almery, P11.144 i P12.

Jakbym miał przesczepiac silnik to bym wybrał SR20DE z P11.144, bo wg manuala ma tą samą skrzynię co Almera

2,0 z P12 to QR20DE

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-12-08, 14:41

bombel pisze: Jakbym miał przesczepiac silnik to bym wybrał SR20DE z P11.144, bo wg manuala ma tą samą skrzynię co Almera
Ale co z cala reszta? Elektryka, mocowanie silnika etc.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-12-08, 14:52

dylson pisze:Ale co z cala reszta?
BAnkowo by były przeróbki, ale się da bo jest kilka takich projektów.

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-12-08, 17:19

dylson pisze:
bombel pisze: Jakbym miał przesczepiac silnik to bym wybrał SR20DE z P11.144, bo wg manuala ma tą samą skrzynię co Almera
Ale co z cala reszta? Elektryka, mocowanie silnika etc.
ze skrzynią podobno też nie jest tak różowo - w środku owszem to samo, ale obudowa inna i nie podejdzie p'n'p do SR20, mocowania silnika trzeba zrobić custom, elektrykę rzeźbić, itd.
przy wkładaniu VE albo DET ma to jeszcze sens, ale imho wsadzanie zwykłej SR20 nie ma sensu z uwagi na koszta.
to już lepiej kupić za tą kasę 3 silniki QG18 i sobie przekładać ;)

a wracając do pytań kolegi Cpajk:
silnik podejdzie z Almery po FL bądź primery P12 - znak charakterystyczny to metalowa pokrywa zaworów (przed liftem była plastikowa czarna - ten nie podejdzie).
na bloku silnika jest z przodu wybity symbol QG18.
Co do sprawdzenia to najlepiej jakby silnik był jeszcze w aucie i dał się odpalić.
W przeciwnym wypadku to zawsze ryzyko, chyba że ktoś z klubowiczów ma na sprzedaż lub może kogoś polecić.
Powodzenia i pozdro :)

[ Dodano: 2011-12-08, 17:23 ]
zauważyłem, że w Tino też występowały.
jest tego trochę na Allegro, niektóre z gwarancją nawet:
http://moto.allegro.pl/silnik-1-8-nissa ... 82571.html
http://moto.allegro.pl/nissan-primera-p ... 47953.html

Cpajk

Post autor: Cpajk » 2011-12-09, 21:21

Dzieki śliczne Twoja odpowiedź w 100 % odpowiada na moje pytanie. Widzialem te silniki, ale w koncu znalazłem jakis w łodzi już został zamówiony. Mam nadzieje, że ten bedzie miał zauważalnie lepsze osiągi bo pomimo, że nigdy wcześniej nie jeździłem taką almerą wiedziałem, że coś za słabo idzie :). Potem jak nie będzie brał oleju to może pobawie sie z kolektorami itd itp jeszcze o mnie usłyszycie :P. Pozdrawiam i serdeczne dzięki :).


Właśnie zauważyłem, że zamówiłem jeden z tych silników, które mi poleciłeś ten z srebrnej almerki :) dam znać czy miałeś nosa i czy silnik zdrowiutki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”