Zamiana D na TDI

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Lisek365
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-04-26, 15:40
Lokalizacja: Koszalin

Zamiana D na TDI

Post autor: Lisek365 » 2011-04-26, 16:00

Na wstępie chciałbym przywitać się z wszystkimi uczestnikami tego forum, ponieważ jestem świerzyną. SIEMA!

Zapewne było kilka postów odnośnie wymiany silnika (przejrzałem forum) ale mój problem wydaje się inny niż pozostałe i dlatego proszę Was o pomoc umieszczając nowy post.

Do rzeczy:

Jestem szczęśliwym posiadaczem Almery N15 rocznik 99 użytkuję autko już 6 lat i oprócz kosztów eksploatacyjnych nie musiałem nigdy w nie inwestować. Po tak długim czasie użytkowania zaświtał mi jednak w głowie chytry plan na tuning :D Konkretnie dlatego, że nie stać mnie na nowe auto a zaczyna mi brakować mocy w tym 75konnym dieslu.

Zamysł jest taki by wymienić mój stary wolnossący diesel na TDI pytań jest kilka:

- Jaki silnik będzie pasował?
- czy niezbędna jest wymiana skrzyni?
- Jaki jest koszt przekładki?
i czy znacie kogoś kto podjąłby się tego zadania najlepiej z okolic Koszalina woj. Pomorskie, zach-pom, kuj-pom.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-04-26, 16:33

Zmiana na silnik 2,0 TD z p11. NIe wiem jak w Almerze ale w Sunnym była straszna rzeźba

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-04-26, 17:47

W Almerze jak i w Sunny jest sporo do porobienia przy wymianie CD20 na CD20T.
- Wymiana całego silnika łącznie z wiązką elektryki silnika, w CD20T pompa sterowana jest elektronicznie więc wymiana kompa i pedału gazu na taki z potencjometrem.
- skrzynia p&p, ale nie jestem pewny na 100%. chyba są inne przełożenia. 1,2,3, są na pewno krótsze w CD20
- poduszki silnika się różnią ze względu na trochę inne mocowania, różnica w komorach silnika,
Trochę rzeźbienia jest tek jak i przekładka na benzynę.
Nie licząc gratów: silnik ok.2000, Komp ze300min. i inne drobiazgi, przy czym wątpię żeby ktoś wziął mniej za robotę niż 2000.
więc sumarycznie trzeba liczyć koło 5kpln.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Lisek365
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-04-26, 15:40
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Lisek365 » 2011-04-27, 17:48

Wielkie dzięki Wieshaq aczkolwiek nie są to wieści, które chciałem usłyszeć. Pozdro

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-04-27, 17:54

Lisek365, ale taka prawda.
Chciales wiedziec co i jak. Mogles napisac ze chcesz zeby ktos napisal ci ze to 1000zl bedzie cie kosztowalo:-) Lepiej poczekac i kupic inne auto.
Obrazek

Lisek365
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-04-26, 15:40
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Lisek365 » 2011-04-27, 18:14

Hehe no tak homiku i trudno byłoby tu polemizować. Zgadzam się z Tobą i tak też tzreba będzie zrobić.

kojak85
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2009-12-29, 22:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kojak85 » 2011-05-03, 21:42

Wieshaq W Almerze z 99 roku jest silnik CD20E. Tutaj też pompa jest sterowana elektronicznie i pedał gazu ma potencjometr. W starszych wersjach był silnik CD20 bez EGR i tutaj pompa była na sznurek.
Co do samej zmiany nie wiem jak bardzo konieczna jest wymiana wiązki, bo turbina jest chyba sterowana podciśnieniem - głowy nie daję, ale tak mi się wydaje, bo tak jest w większości silników wolnossących. Sama pompa wtryskowa jest pewnie taka sama, więc tutaj rzeźby raczej nie będzie.
Zamiast przekładać cały motor, może udało by się przeszczepić kolektory i turbo? Wydaje mi się to dosyć możliwe.
Była Zieleniutka N15 2.0D 75PS CD20, ale już nie ma..Teraz jest inny traktorek :-)

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-05-04, 07:47

Jeżeli jest CD20E to jest z górki, bo rzeczywiście tylko rzeźba z kolektorami, turbiną odprężeniem silnika i układem olejowym. :->
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Zmiana D na TDI

Post autor: krzysiek1958 » 2011-05-04, 09:27

Dokladajac tubosprezarke oczywiscie zwiekszy sie moc silnika ale rowniez zwiekszy sie zuzycie paliwa Nie bede opisywal dlaczego.Nie wiem czy tego chcesz.Druga sprawa to nalezaloby rowniez dolozyc intercooler co chciales zeby bylo TDI ale to rowniez wydatek okolo 1000zl. MOzna by bylo dobrac z IVECO (ponoc pasuja do wszytkiego). Turbo Ci zwiekszy temperature powietrza w czasie sprezania co nie jest dobre bo zmiejsza sie wspolczynnik napelnienia cylindra a intercooler ma za zadanie zmiejszenie temperatury powietrza w czasie sprezania. Teraz zastanow sie dobrze czy taka przerobka CI sie oplaca.

kojak85
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2009-12-29, 22:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kojak85 » 2011-05-04, 10:20

O TDI to można zapomnieć. TD z primery to jest max.
Z tym zwiększaniem spalania to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Jakiegoś drastycznego wzrostu nie będzie, bo miałem primerę to spalała mi ok 6 litrów. Należy nadmienić, że P11 lift była sporo cięższa od Almerki. Turbinka napędzana jest spalinami, a nie jak kompresor od wału. Nie powinno być aż tak drastycznego wzrostu spalania. Co do TDka. TDki nie wszystkie miały IC i jeździły. Co do primery to pewny nie jestem, czy ona miała.
Gdybyś chciał wstawić TDI to jest to gra niewarta świeczki. Lepiej kupić TDIka.
Była Zieleniutka N15 2.0D 75PS CD20, ale już nie ma..Teraz jest inny traktorek :-)

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

ZAmiama d na TDI

Post autor: krzysiek1958 » 2011-05-04, 11:17

Z tym spalaniem to chodzi o to ze turbo zwieksza cisnienie powietrza w kolektorze ssacym co jednoczesnie zwieksza ilosc powietrza (i tlenu) wplywajacego do komory spalania w danym czasie . Aby utrzymac ten sam sklad mieszanki paliwowo powietrznej konieczne jest rowniez zwiekszenie dawki paliwa. Wiem ze turbina w naszych nissankach jest napedzana od spalin. W p112.0 TD jest turbo o stalej geometrii skrzydel i dlatego mi zalacza sie powyzej 2000obr/min. Natomiast jak zaslepisz EGR to wlaczas sie okolo 1600obr/min. Natomiast nie wiem czy mozna by bylo zastosowac tubo z VW golfa 3 TDI gdzie jest turbo o zmiennej geometrii skrzydel . Primery p11.144 nie mialy intercoolera bo ja taka mam. Z tym TDI to masz racje bo ta sa silniki jak w golfie z wtryskiem bezposrednim do komory w tloku i moga byc bez intercclera . U nas jest silnik z wtryskiem posrednim do komory wirowej.

kojak85
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2009-12-29, 22:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kojak85 » 2011-05-04, 11:49

Każdy TD to komora wirowa. To jest właśnie różnica między silnikami na wtrysku pośrednim i bezpośrednim. Turbo z VW to już kolejna rzeźba. Turbiny VNT są bardziej awaryjne niż te ze stałą geometrią. W TDI intercooler występuje i tam właśnie jest potrzebny. W TD-ku nie ma takiej konieczności. Pozostaje więc wsadzić kolektory, turbo i trochę odprężyć silnik - chociażby wkładając najgrubszą uszczelkę jaka jest - np. taką jaka jest na trzecią wymianę. Nie wiem czy w golfie 3 była turbina ze zmienną geometrią - w 4 tak.
Była Zieleniutka N15 2.0D 75PS CD20, ale już nie ma..Teraz jest inny traktorek :-)

Maxko
wiem o czym pisze
Posty: 83
Rejestracja: 2009-12-09, 14:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Maxko » 2011-05-04, 14:44

operujecie tymi pojeciami jakby TDI oznaczalo cos zwiazanego z intercoolerem. A TDI to nazwa volkswagenowska i oznacza Turbo Direct Injection.

Intercooler jest potrzebny zeby turbo "nie puchło", a wiec nie dmuchalo cieplym powietrzem. Jego montaż w aucie bez intercoolera poprawia osiagi.

A koledze z pierwszego postu sie chyba poprostu skroty pomylily. Chcialby wstawic Turbo Diesla w miejsce zwyklego Diesla. Nie ma tu mowy o przeszczepie na TDI z grupy aut VW.

kojak85
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2009-12-29, 22:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kojak85 » 2011-05-04, 16:12

Wiem co oznacza TDI. A kolega może mieć taką fanaberię, że chce sobie wstawić właśnie TDI, albo inny silnik na wtrysku bezpośrednim. Turbo kolego zawsze dmucha ciepłym powietrzem - jest świetnym grzejnikiem. I to nie turbo ma nie puchnąć tylko silnik, bo jak dostanie ciepłe powietrze to ma ono mniejszą zawartość tlenu potrzebnego do spalania. Intercooler ma je schłodzić zanim wpadnie do kolektora dolotowego i tym samym poprawić wydajność silnika.
Była Zieleniutka N15 2.0D 75PS CD20, ale już nie ma..Teraz jest inny traktorek :-)

Lisek365
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-04-26, 15:40
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Lisek365 » 2011-05-05, 20:31

No właśnie znajomy powiedział, że silnik TDI z golfa powinien pasować dlatego w temacie postu użyłem tego skrótu teraz już wiem, że włożenie silnika z golfa do almery to bzdura, dlatego w między czasie wymyśliłem sobie silnik mazdy 323 pomyślałem "110 kucy robiło by niezłą robotę." Ale to też nie wypali. Innymi słowy panowie po tej burzliwej wymianie zdań na temat intercoolera co zrobić żeby zwiększyć osiągi obecnego silnika nie zarzynając go? Lub jaki silnik wstawić zamiast z primiery p11?

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-05-05, 23:12

Najtaniej i najprościej kup silnik z P11 CD20T po przeszczepiaj:
kojak85 pisze:Zamiast przekładać cały motor, może udało by się przeszczepić kolektory i turbo? Wydaje mi się to dosyć możliwe.

I jakoś to pewnie będzie jeździć, z czasem jakiś wirus.
Jeden z gości z "Kreatora Mocy" mi proponował wyciągnięcie z tego silnika 120KM i coś koło 200 niutków samym wirusem i przeróbką dolotu.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Lisek365
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-04-26, 15:40
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Lisek365 » 2011-05-06, 20:49

Wieshaq pisze:z czasem jakiś wirus
A co to jest ten "Wirus"???

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-05-07, 07:08

Lisek365 pisze:
Wieshaq pisze:z czasem jakiś wirus
A co to jest ten "Wirus"???
Chip, ECU master - czyt. "wirus"
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Lisek365
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-04-26, 15:40
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Lisek365 » 2011-05-07, 22:02

Wieshaq pisze:Zamiast przekładać cały motor, może udało by się przeszczepić kolektory i turbo
Czy to wystarczy założyć samo turbo czy trzeba wtedy też wydech zmieniać i jakieś inne elementy silnika? I czy ktoś zna fachowca, który by się ew. tego zadania podjął?

kojak85
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2009-12-29, 22:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kojak85 » 2011-05-10, 18:01

Żeby założyć turbo musisz przeprowadzić ingerencję w dolot i wylot, bo turbina pompuje powietrze w kolektor dolotowy a napędzana jest spalinami, czyli kolektor wydechowy też musisz przełożyć. Jak zmienisz kolektor wydechowy to pewnie wydech z amlery nie podejdzie już plug&play i potrzebna będzie mniejsza lub większa rzeźba.

Jeśli chodzi o obecny silnik to może Cię podratować zwiększenie dawki paliwa - ale będziesz miał większe spalanie i może kopcić. Nie uzyskasz jakieś kosmicznej mocy. Jak dasz za dużą dawkę to nic z tego nie będzie, bo wtryski też mają swoje ograniczenia.
Była Zieleniutka N15 2.0D 75PS CD20, ale już nie ma..Teraz jest inny traktorek :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”