Pisze tutaj, moze ktos w koncu pomoze mi dojsc z silnikiem do ladu.
Mialem wymiane silnika. Przepustnica byla grzebana, ustawilem tak jak mi sie wydawalo ze jest dobrze, tzn lekko uchylona przy nie wcisnetym pedale gazu.
A teraz tak, jak nalezy ustawic jej punkt zerowy ? Co nalezy do tego ustawiania odlaczyc?
Silnik zachowuje sie tak: po odpaleniu wysokie obroty, tj 1500, spadaja wraz z temperatura. Ustawilem na cieplym silniku 800 na wolnych. Podjezdzajac do swiatel np wrzucam luz, obroty spadaja czasem do 600 i za chwilke sie podnosza. Bywa tez ze stojac na luzie takze spadna do takiej wartosci i sie podnosza. Lecz nie jest to jakas bolaczka, lecz przy wrzucaniu biegu mam wrazenie, ze jest za malo obrotow aby ruszyc normalnie, tj bez wielkiego gazu. Dodam jeszcze, ze nie obrotach ponizej ok 1600 jazda jest specyficzna, samochod sie troche trzesie.
Czekam na jakies wskazowki.
[N15] Problem z silnikiem - przepustnica
Moderator: sergiej
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
Moze zle sie zrozumielismy.
Jest na przepustnicy taka srubka, ktora ustawiasz jej poziom przeswitu. Skoro ma byc zamkniete na 0, to po co ona jest?
Nie zostawilem jej otwartej, lecz ma delikatny przeswit.
Skoro ma byc zamknieta, to ustawiajac robie tak:
1. Zamykam ja
2. Przegazowka 3 razy, wygaszenie, odlaczenie tps, przegazowka 3 razy.Reguluje srubka od wolnego obroty ( przy odlaczonym TPS ) tak aby bylo ok 800rpm
3. Zapinam tps i zapieprzam az milo.
ps. Gdy zamkne ja, to zmieni mi sie ustawienie tps. Przy tym ustawieniu mam idealnie 5v
To jest pytanie, czy wszystko co napisalem jest prawidlowe. Czekam na odp
[ Dodano: 2010-08-17, 17:34 ]
Czekam na odpowiedz. Maniek, widze ze masz rej DW. Moze pomoglbys ustawic tego dziwolonga ?:)
Jest na przepustnicy taka srubka, ktora ustawiasz jej poziom przeswitu. Skoro ma byc zamkniete na 0, to po co ona jest?
Nie zostawilem jej otwartej, lecz ma delikatny przeswit.
Skoro ma byc zamknieta, to ustawiajac robie tak:
1. Zamykam ja

2. Przegazowka 3 razy, wygaszenie, odlaczenie tps, przegazowka 3 razy.Reguluje srubka od wolnego obroty ( przy odlaczonym TPS ) tak aby bylo ok 800rpm
3. Zapinam tps i zapieprzam az milo.
ps. Gdy zamkne ja, to zmieni mi sie ustawienie tps. Przy tym ustawieniu mam idealnie 5v
To jest pytanie, czy wszystko co napisalem jest prawidlowe. Czekam na odp

[ Dodano: 2010-08-17, 17:34 ]
Czekam na odpowiedz. Maniek, widze ze masz rej DW. Moze pomoglbys ustawic tego dziwolonga ?:)
- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
Śrubkę zerującą masz po to by przepustnica się nie klinowała w gardzieli.Co do napięcia ,to te 5V idzie z ECU na potencjometr przepustnicy.Ważne jest to co pojawia się na środkowym pinie,to jest info do ECU o uchyleniu przepustnicy.Przy zapiętej wtyczce i włączonym zapłonie używając igły wpiętej w przewód środkowy zmierz napięcie pomiędzy igłą a masą .Powinno być przy zamkniętej przepustnicy około 0,3-0,35V a przy gazie w desce ok. 4,3V.
Ważna jest też liniowa charakterystyka potencjometru,jeśli będzie uszkodzony to wskazania podczas pomiaru odpiętego będą skakały.Wskazania przy odpiętym TPSie powinno oscylować pomiędzy 500Ω a 4,5 kΩ "płynnie"podczas uchylania przepustnicy.
Ważna jest też liniowa charakterystyka potencjometru,jeśli będzie uszkodzony to wskazania podczas pomiaru odpiętego będą skakały.Wskazania przy odpiętym TPSie powinno oscylować pomiędzy 500Ω a 4,5 kΩ "płynnie"podczas uchylania przepustnicy.

