WYPADANIE ZAPŁONU, SZARPANIE POMOCY !

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
margarita907
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2015-06-20, 09:27
Lokalizacja: Olsztyn

WYPADANIE ZAPŁONU, SZARPANIE POMOCY !

Post autor: margarita907 » 2017-03-04, 07:39

Witam.
Pozwólcie, ze opisze swoj problem, poniewaz wariuje czytajac forum, juz spac po nocach nie moge...
Od prawie 2 lat jestem średnio szcześliwa posiadaczką Mojej pechowej almerki 1,5 z LPG.
Przy ostatnim przegladzie tech. oraz przegladzie gazu(dwa miesiące temu) wymieniona sonda lambda (palił jak smok) i tak w sumie od pocztaku roku jeżdze od mechanika do mechanika. A wiec do rzeczy :) :
Zaczeło sie od szarpania i wywaliło check. Szarpanie i drgania az lata gałka od zmiany biegów.
Szarpanie występuje różnie, raz od razu po odpaleniu na zimnym , czasem dopiero po nagrzaniu i ruszaniu np. na światłach a czasem dojade normalnie do sklepu i wychodzac ze sklepu jak odpale to telepie :)
Pojechałam do pobliskiego mechanika , ktory podłączyl pod kompa i stwierdził wypadanie zapłonu wiec zmienil swiece i podejrzewał jeszcze cewki. Po dwoch dniach znowu to samo i znowu check. Pojechalam do innego mechanika dalej, zanim dojechalam przestał szarpac wiec objawy znikneły i nie mogli zobaczyc jak chodzi silnik :/ podłaczyli pod kompa i znow wypadanie zapłonu na cylindrze 1. Zamienil cewke 1 z 2 i kazał pojezdzic zobaczyc co bedzie dalej. Jezdzilam ponad tydzien. Szarpało czase a czasem nie. Check czasem mrugał ale nie zapalił sie. Wczoraj zaświecił sie na stałe. W poniedziałek znowu mechanik. Juz mam dosc , bo strach na miasto wyjechac, ze nie dojade do domu spowrotem......
Oczywiście na forach juz sie naczytalam o katalizatorze i rozrządzie oraz o wymienie połowy samochodu. Dodam ze obroty równe nic nie faluje.
Jestem juz załamana, nawet nie mam pewnego mechanika, ktoremu mozna zaufac :/
Dodam jeszcze, ze jak zaczyna nim telepac i dodaje gazu to ledwo jedzie a chodzi jak traktor :/
jak nie telepie to śmiga normalnie

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 11233
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2017-03-04, 10:11

margarita907, cewki na pocztek nie zaszkodzi, ale podejrzewam, że może być rozrząd. NIe słychac go na imnym?

margarita907
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2015-06-20, 09:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: margarita907 » 2017-03-04, 10:28

A przy rozrządzie nie powinny falowac obroty ?
Jak go odpale to nie słychac zadnych dziwnych odgłosów jakie towarzyszą łańcuchowi (z tego co czytalam)
I czy przy rozrządzie moze pokazac błąd wypadania zapłonów
czy raczej cos z tym wałkiem rozrządu by pokazało na kompie?

bandito
fanatyk nissana
Posty: 774
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2017-03-04, 11:13

margarita907, sprawdź wtyczki od wtryskiwaczy, mi też poszarpywał a okazało się, że jedna kostka na wtrysku jest luźno i też miałem błędy wypadania zapłonu.

margarita907
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2015-06-20, 09:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: margarita907 » 2017-03-04, 11:40

bandito napewno podpowiem w poniedziałek mechanikowi tylko tak to z Nimi jest jak jedzie dziewczyna to pol samochodu wymienią a szarpac bedzie dalej :/

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2017-03-05, 11:07

margarita907, odezwij się do howard512 - mieszka niedaleko i ma n16 w domu więc może będzie mógł pomóc.

margarita907
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2015-06-20, 09:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: margarita907 » 2017-03-05, 13:19

Moze wpadnie tu i przeczyta moj post , napisalam do Niego wiadomosc :)

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 202
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2017-03-05, 22:08

Wypadanie zapłonu to najczęstszy objaw uszkodzenia cewki zapłonowej. Czy po zamianie cewek z 1 na 2, ponownie sprawdzałaś błąd na komputerze? (po jego skasowaniu rzecz jasna). Odczyt błędu wskazywał cały czas na cewkę 1 cylindra czy 2, bo nie wynika to jasno z Twojej wypowiedzi ?
Jeśli byłaby to wina cewki, to najlepiej kupić f-my Beru niż Sagem (są bardziej niezawodne) - nawet używkę, bo nowe są drogie.
bandito pisze:margarita907, sprawdź wtyczki od wtryskiwaczy, mi też poszarpywał a okazało się, że jedna kostka na wtrysku jest luźno i też miałem błędy wypadania zapłonu.
Jeśli byłby to notorycznie powtarzający się błąd 1 cylindra (P0301), to oprócz przeglądu stanu wtyczki wtryskiwacza 1 cylindra, warto sprawdzić również przewody bezpośrednio dochodzące do tej wtyczki od ECU - podobnie wtyczka i przewody dochodzące do cewki nr 1 (rezystancyjnie na całej długości: złącze ECU - piny wtyczki).
Almera ma LPG - sprawdziłbym miejsce wpięcia (wlutowania) inst. wtryskiwacza gazowego pod wtrysk benzyny (zimny lut).
Wypadanie zapłonu dotyczy pracy silnika zarówno na benzynie jak i gazie, czy tylko LPG?
LPG Lovato Smart

margarita907
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2015-06-20, 09:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: margarita907 » 2017-03-06, 07:03

Po zamianie cewki też szarpal czasem ale nie wywalalo check. Dwa dni temu pojawił się check i dziś o 9 jestem umówiona do mechanika. Modlę się żeby pokazało wypadanie zapłonu na drugim cylindrze. Co do LPG to od jakiś dwóch tyg jak zaczęły się problemy jeżdżę tylko na Pb żeby wykluczyć winę LPG i na Pb takie same problemy. Dziś rano wsiadam i od razu po odpaleniu na zimnym zaczęła skakać gałka od biegów i przy dodawaniu gazu jakbym traktorem jechała. W pewnym momencie check zaczął migac i spowrotem naswiecil się na stałe

[ Dodano: 2017-03-06, 15:05 ]
Diagnoza cewka zapłonowa. Została wymieniona i zaznaczyli że pozostałe też mogą zacząć padać jak już jedną padła.
Koszt. 350 zł. To chyba dużo co? Za jedną cewke..

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 202
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2017-03-07, 21:38

Kto bogatemu zabroni ;-)
Zależy jakiej firmy wstawili cewkę - jeśli nową Beru (w co wątpię) - to cena do przyjęcia, jeśli inną - to może nawet szybciej uszkodzić się nowa (tu nie ma reguły). Co do uszkodzeń pozostałych - zależy jakie masz (oby nie Sagem lub inne badziewie). Można sprawdzić (przemierzyć) uzwojenia każdej cewki, porównując ich wartości i na wszelki wypadek wozić w zapasie dedykowaną do N16 1,5 używaną cewkę Beru (koszt używki ok. 80 zł, nowej - od 300 w górę).
LPG Lovato Smart

margarita907
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2015-06-20, 09:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: margarita907 » 2017-03-07, 22:39

cewka nowa, pudełko zostawili w samochodzie. Nazwa to MOBILETRON CN-14 czy jakos tak.

[ Dodano: 2017-03-07, 22:40 ]
https://sklep.intercars.com.pl/produkty ... tron-cn-14

dokadnie ta, bo oni czesci biora z intercarsu

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 202
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2017-03-08, 02:56

Mobiletron to jakaś tajwańska firma specjalizująca się w prostownikach, regulatorach napięcia itp. Nie będę się wypowiadał o cewkach ich produkcji bo ich nie znam, ale na forum mazdy były mieszane wypowiedzi o ich jakości. Zresztą już sam wygląd cewki w jej części WN może budzić wątpliwości co do wytrzymałości.
Co do znanych mi cewek to wg mnie w kolejności: Denso (jap.), Beru (niem.), długo długo nic i dalej reszta (Magneti Marelii, Valeo itp.) a na końcu Sagem.
Cewki ołówkowe Beru są przewidywalnymi w czasie, wysokiej jakości wyrobami o żywotności porównywalnej z cewkami używanymi w rozdzielaczowych systemach zapłonowych, stąd często są powtórnie wykorzystywane. Np. bardzo często przyczyną uszkodzenia cewki jest przebicie do masy - Beru mają wzmocnioną izolację na odcinku wysokonapięciowym.
Dlatego proponowałbym, sukcesywne zastępowanie cewek (w miarę posiadanych środków i występujących usterek) na wyroby tej firmy (również używanymi).
LPG Lovato Smart

margarita907
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2015-06-20, 09:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: margarita907 » 2017-03-08, 05:50

Dzięki wielkie za podpowiedz i biore sie za szukanie rezerwowej cewki Beru :)

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 706
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2017-03-08, 07:44

A tak zapytam, świece wymienione? ;-) bo cewka cewką, zresztą jak auto szarpie, i wspomniałaś o jeździe traktorem, to może warto się tym świecą przyjrzeć mówią one bardzo dużo o stanie silnika.

Po 2 rozrząd, po 3 sonda, tak wiem, że wymieniana ale, przy instalacji gazowej "fachowcy" lubią wrzucić sondę uniwersalną przez co później są problemy.

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 202
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2017-03-08, 11:06

Tu masz rację, skupiliśmy się tylko na samej cewce zapłonowej. Wszystkie elementy układanki muszą ze sobą współgrać.

Ale nie stresujmy dziewczyny w dniu Jej święta :] Wszystkiego najlepszego i bezawaryjności :>
LPG Lovato Smart

margarita907
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2015-06-20, 09:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: margarita907 » 2017-03-08, 11:40

Dziękuję za życzenia :) oby się spełniły te o bezawaryjnosci :)
Przy pierwszej wizycie jak zaczęło szarpać najpierw wymienili świece czyli są nowki, ponoć były wsadzone jakieś marnej jakości. Teraz mam ponoć bosha

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 706
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2017-03-08, 12:51

polo32, absolutnie nie stresuje :mrgreen: i dokłada m się do życzeń :-)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-03-08, 16:29

margarita907, co z Bosza to do kosza :) Następne 10000km i zmieniaj na NGK.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 202
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2017-03-09, 02:18

Ad@mus pisze:margarita907, co z Bosza to do kosza :) Następne 10000km i zmieniaj na NGK.
lub Denso - (do Almery N16 1,5 z LPG dedykowane są świece KH16TT ) - wg mnie lepsze i nawet trochę tańsze od NGK.
margarita907 pisze:... biore sie za szukanie rezerwowej cewki Beru :)
Do N16 1,5 97KM - wg katalogu Beru miało dwa rodzaje cewek zapłonowych o początkowym oznaczeniu:
- ZSE 021 →12/2004 (do grudnia 2004);
- ZSE 081
i takich szukaj (nie wiem jaką masz datę produkcji wozidła)

Jaki masz przebieg ( ogólny oraz na LPG) i kiedy były sprawdzane luzy zaworowe ?
LPG Lovato Smart

margarita907
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2015-06-20, 09:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: margarita907 » 2017-04-27, 12:53

polo32.
Auto posiadam od 2 lat i zadnych luzów zaworowych nie sprawdzalam. Przebieg 275 tys. a na gazie nie wiem ile ale gaz juz sie konczy w tym roku musze butle wymienic wiec napewno duzo przejechane na gazie.
Data produkcji mojej almerki to 2004

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 202
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2017-04-27, 23:28

W Almerze nie ma niestety hydraulicznej regulacji luzu zaworowego zwalniającego użytkownika z konieczności okresowego jego sprawdzania (w N16 1,5 luz reguluje się "szklankami"). Nissan dla nowej Almery zasilanej benzyną zaleca kontrolę po 10 latach (trochę kuriozum :) ), a następnie co 30 tys. km. W przypadku LPG (wyższa temperatura spalania) zaleca się częstsze kontrole - max. co 15-20 tys. km.
Nie chcę straszyć, ale przy tym przebiegu i 10-letniej eksploatacji na gazie (czyli min. 100-150 tys. km), przy braku kompensacji luzów zaworowych, możesz szybko doprowadzić do remontu silnika (w głowicy wypalają się przylgnie gniazd zaworowych i same zawory) - a to może boleć, szczególnie Twoją kieszeń.
LPG Lovato Smart

margarita907
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2015-06-20, 09:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: margarita907 » 2017-04-28, 07:49

A taka regulacje luzów zaworowych wykona kazdy mechanik ? Jaki mniej wiecej to koszt ?

smeru
fanatyk nissana
Posty: 390
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2017-04-28, 09:19

Regulację wykona każdy mechanik mający szczelinomierz. Koszt 50 -150zł w zależności od regionu i mechanika. Silnik musi być zimny. Najlepiej zostawić auto wieczorem dzień wcześniej. Jak będzie chciał sprawdzać na ciepłym, to od razu zmieniaj warsztat.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 202
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2017-04-28, 10:02

Są na to patenty :). Ale z wymianą "szklanek" ok. 150-200 zł. Nie wymieniałem - ceny z forum. Przedzwoń do ASO, z pytaniem o koszty - tylko nie przeraź się.
LPG Lovato Smart

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-04-28, 13:45

Troche tanio taka regulacja.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”