Identyfikacja czujnika almera n16 1.5

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Piter10
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2015-07-24, 11:29
Lokalizacja: Konstancin

Identyfikacja czujnika almera n16 1.5

Post autor: Piter10 » 2016-03-29, 13:11

Witam, niedawno kupiłem almere n16, 1.5poj, benzyna, 2006r, jestem na etapie poglądowym co i jak pod maską, mam instrukcje Hayensa jednak tam tego nie ma, wiem że powinienem zrobić zdjęcie jednak na razie nie mogę, więc jest to na pokrywie zaworów, obok korka wlewu oleju, ma kształt cylindryczny, walcowaty, grubość około 2-3cm, długość około10cm, do tego jest podłączona wtyczka 2 pinowa bodajże, a kabelki odchodzą do wtrysków, czyżby spece nissana zrezygnowali z regulatora podciśnienia paliwa-nie mogłem go znależć pod maską, a zastąpili jakimś wynalazkiem sterowania wtryskami, NIE WIEM...Bardzo proszę o identyfikacje, o nazwe polską, oryginalną i za co tak naprawdę odpowiada...
Piter1o

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2016-03-29, 14:14

To o czym piszesz to pewnie zawór wariatora zmiennej fazy - chyba wiadomo co robi ;)
To QG15 po FL, regulatora ciśnienia paliwa nie ma pod maską - jest przy pompie paliwa. Ten silnik jest z typem zasilania paliwa bez powrotu i z elektroniczną przepustnicą.

Piter10
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2015-07-24, 11:29
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Piter10 » 2016-03-30, 07:24

Sprawdza się to w praktyce?Żona ma nissana micre 1.0 1999r,benzyna, i tam jest i regulator podciśnienia paliwa-od razu na listwie i powrotny paliwa-mamy go 8rok i żadnych problemów...a jak jest z tym systemem?
Piter1o

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2016-03-30, 10:58

Większość aut po 2000 roku już tego typu system posiada. Ten układ jest zdecydowanie prostszy i powinien być mniej awaryjny na przestrzeni lat.
- brak linii powrotu upraszcza konstrukcje
- listwa wtryskowa ma mniejsze gabaryty
- brak dodatkowego podciśnienia dla regulatora
- producent redukuje też w ten sposób koszty

btw. google nie gryzie

Piter10
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2015-07-24, 11:29
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Piter10 » 2016-03-30, 13:03

Ok,dzięki za odpowiedż, szukałem tam też wtyczki do AAC-tego dodatkowego powietrza, w micrze jest od przodu przepustnicy 6pinowe, a tu w tej almerze jest zintegrowane z czujnikiem położenia przepustnicy?tam jest właśnie wtyczka 6 pinowa, czy może to jest samo AAC a przepustnica jest jakoś inaczej zasilania, powiem szczerze dla mnie zdecydowanie łątwiejsza w poznaniu była micra mojej Żony-pomimo ciasnoty pod maską(klima,wspomaganie)...
Piter1o

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”