[N16] Wycięcie katalizatora pomoc
Moderator: sergiej
- michalmichal
- wiem o czym pisze
- Posty: 40
- Rejestracja: 2015-05-06, 23:18
- Lokalizacja: Pruszków
[N16] Wycięcie katalizatora pomoc
Witam, posiadam nissana almerę n16 1.8 FL. Ostatnio wywaliło mi check engine, odczyt wskazał, że katalizator pada. Nie chcę kupować nowego ze względu na koszt. Mam kilka pytań, jeśli decyduję się na wycięcie kata to co mi będzie potrzebne? Znalazłem na allegro coś takiego http://allegro.pl/nissan-almera-n16-1-8 ... 93679.html , wystarczy coś takiego ? Gdzieś wyczytałem żeby robić środkowy tłumik przelotowy, gdzie takie coś dostać ? Wiem, że potrzebny jest emulator sondy ale to już niski koszt. Zauważyłem, że samochód lekko zamuliło i ostatnio dymi-paruje z rury, dlatego czas coś z tym zrobić. Jeśli już ktoś jest po takim zabiegu to chętnie poznam następstwa tego zabiegu, jak z dźwiekiem i czy nic się nie zepsuje przez brak kata. Proszę o pomoc bo nigdzie konkretów nie znalazłem, z góry dziękuję i pozdrawiam
Nie wiem czy uzyskasz na tym forum odpowiedź, ja zadałem pytanie jaki wpływ na wskazania sondy będzie mieć wywalenie precat -- prierwszego katalizatora i cisza...
Prawdopodobnie powinna wystarczyć tulejka odsuwająca sondę od wydechu.
A może trzeba będzie znaleźć osobę która wywali z firmware sterownika silnika drugą sondę, wiem że w niektórych samochodach ludzie tak robią.
Może w końcu wypowie się ktoś kto jest po w/w operacji.
Prawdopodobnie powinna wystarczyć tulejka odsuwająca sondę od wydechu.
A może trzeba będzie znaleźć osobę która wywali z firmware sterownika silnika drugą sondę, wiem że w niektórych samochodach ludzie tak robią.
Może w końcu wypowie się ktoś kto jest po w/w operacji.
Zobacz prezentację auta Mas'a: viewtopic.php?t=427&highlight=mas
On nie miał katalizatorów. Cały układ wydechowy zmieniony. W takiej sytuacji stosuje się tulejki, które powodują, że sonda "widzi tylko część".
Masz niedaleko do Bodka on współtworzył auto Masa i wiele innych Nissanów.
On nie miał katalizatorów. Cały układ wydechowy zmieniony. W takiej sytuacji stosuje się tulejki, które powodują, że sonda "widzi tylko część".
Masz niedaleko do Bodka on współtworzył auto Masa i wiele innych Nissanów.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Jak już wezwany "do tablicy" to coś podpowiem
Sondy wskazują tylko pierwszego kata - drugi nie jest sprawdzany ani mierzony.
A to co znalazłeś michalmichal to coś, co można wstawić zamiast drugiego katalizatora.
Także skoro checka wyświetliło to masz 2 opcje - wymienić pierwszy katalizator albo pokombinować - bo z tego co wiem to nie ma (a przynajmniej nie było) zamienników.
Przy zmianie kolektora na rurowy (u mnie był 4-2-1) sonda była normalnie wkręcona, bez żadnych tulejek, itp. i checka nie wyświetlało.
Pozdro
Sondy wskazują tylko pierwszego kata - drugi nie jest sprawdzany ani mierzony.
A to co znalazłeś michalmichal to coś, co można wstawić zamiast drugiego katalizatora.
Także skoro checka wyświetliło to masz 2 opcje - wymienić pierwszy katalizator albo pokombinować - bo z tego co wiem to nie ma (a przynajmniej nie było) zamienników.
Przy zmianie kolektora na rurowy (u mnie był 4-2-1) sonda była normalnie wkręcona, bez żadnych tulejek, itp. i checka nie wyświetlało.
Pozdro
- michalmichal
- wiem o czym pisze
- Posty: 40
- Rejestracja: 2015-05-06, 23:18
- Lokalizacja: Pruszków
to mnie teraz zaskoczyłeś myślałem że za drugim też jest bo mechanik coś mówił, a słuchaj jeśli chciałbym wymienić ten kolektor na rurowy to gdzie się z tym udać jaki to mniej wiecej koszt i czy to juz kompletny układ wydechowy trzeba do konca zmienić czy sam kolektor a reszta zostaje ? Wielkie dzięki za odpowiedź tak w ogóle
[ Dodano: 2016-03-01, 23:51 ]
http://allegro.pl/sportowy-kolektor-nis ... 53986.html takie coś już nie wymaga katalizatora ? Pewnie głupie pytania ale zielony w tym jestem
[ Dodano: 2016-03-01, 23:51 ]
http://allegro.pl/sportowy-kolektor-nis ... 53986.html takie coś już nie wymaga katalizatora ? Pewnie głupie pytania ale zielony w tym jestem
Przy takim czymś już nie masz gdzie zamontować katalizatora (pierwszego)
Minusy:
- trzeba samemu spasować i pospawać
- nie jest z kwasówki i będzie rdzewiał
- kolanka od głowicy wydają mi się strasznie długie - będzie blisko wiatraków.
Za okolice myślę 1-1,3kPLN można ogarnąć kompletny kolektor z dopasowaniem z kwasa = wieczny
Mój kolektor był z USA - ale resztę wydechu robiłem w PRZEMO-CAR i byłem mega zadowolony z jakości i cen.
Odnośnie podniesienia mocy - ja wymieniłem układ wydechowy od początku do końca.
Ale i tak dopiero po wystrojeniu Ecumasterem pojawiły się fajne przyrosty mocy
Na początek fajnie jest zająć się dolotem i zamontować stożek, najlepiej z zasysem powietrza z nadkola - około 4-6KM przyrostu mocy od ręki, no i ten dźwięk...
Minusy:
- trzeba samemu spasować i pospawać
- nie jest z kwasówki i będzie rdzewiał
- kolanka od głowicy wydają mi się strasznie długie - będzie blisko wiatraków.
Za okolice myślę 1-1,3kPLN można ogarnąć kompletny kolektor z dopasowaniem z kwasa = wieczny
Mój kolektor był z USA - ale resztę wydechu robiłem w PRZEMO-CAR i byłem mega zadowolony z jakości i cen.
Odnośnie podniesienia mocy - ja wymieniłem układ wydechowy od początku do końca.
Ale i tak dopiero po wystrojeniu Ecumasterem pojawiły się fajne przyrosty mocy
Na początek fajnie jest zająć się dolotem i zamontować stożek, najlepiej z zasysem powietrza z nadkola - około 4-6KM przyrostu mocy od ręki, no i ten dźwięk...
Mas, kolektor z linku to wyrób MCGyvera, niejednokrotnie były one oceniane jako bdb u nas na forum i temat rdzewienia był obalony. Spotkałem się też z opiniami na temat niedrzewkowego kolektora 4-2-1 z Ebaya (z tym ze do sr20). Jakość wykonania jak na chinola przystało, ładny ale nie dokładny. Ludzie portingują je na dzień dobry a po roku użytkowania zdarzały się pęknięcia na spawach.
Każda opcja 4-2-1 jest dobra, na dobrą sprawę można dopasować kolektor wydechowy z jakiegoś innego auta, trochę pasowania i mierzenia i mamy ciekawe 4-2-1 lub 4-1. Polecam rurowe kolektory z toyoty (np. 3s-fe) lub z forda focusa 2.0. Oba są jednak 4-1. Uważam, że i tam mogły by dać fajne efekty, tym bardziej ze 4-1 ma bdb górę, której w QG brakuje.
Co do świecenia check, u ciebie MAS był master, może to on powodował brak błędów bo mieszanka zazwyczaj ustawiana jest na sztywno plus delikatne korekty ecu.
Działać, dłubać, modzić i polerować. Nie od razu Rzym zbudowali, a każdy z nas dochodził do swojego po swojemu.
michalmichal, rozpocznij swoją gehennę z nissanem i chwal się wynikami
Każda opcja 4-2-1 jest dobra, na dobrą sprawę można dopasować kolektor wydechowy z jakiegoś innego auta, trochę pasowania i mierzenia i mamy ciekawe 4-2-1 lub 4-1. Polecam rurowe kolektory z toyoty (np. 3s-fe) lub z forda focusa 2.0. Oba są jednak 4-1. Uważam, że i tam mogły by dać fajne efekty, tym bardziej ze 4-1 ma bdb górę, której w QG brakuje.
Co do świecenia check, u ciebie MAS był master, może to on powodował brak błędów bo mieszanka zazwyczaj ustawiana jest na sztywno plus delikatne korekty ecu.
Działać, dłubać, modzić i polerować. Nie od razu Rzym zbudowali, a każdy z nas dochodził do swojego po swojemu.
michalmichal, rozpocznij swoją gehennę z nissanem i chwal się wynikami
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Ad@mus, może masz rację.
Ale nie spotkałem jeszcze stali niekwasowej, która wytrwałaby polskie warunki ze słonymi zimami...
A tym bardziej, że skrajna rurka ma dość blisko do alternatora (od strony łożyska) i powinno się ją owinąć bandażem = chłonie również wilgoć.
U siebie wiem jak było - kolektor miałem z kwasa, resztę wydechu ze stali aluminiowanej Bosala i w 2 lata przeżarło w 3 miejscach... Później weszła kwasówka do końca i był spokój
Odnośnie mieszanki - seryjne ECU cały czas dawało radę - u mnie kolejność była: kolektor 4-2-1, reszta wydechu i dopiero Ecumaster (fakt, że bez strojenia, to przyrost mocy był mocno mizerny... )
Odnośnie wykresu - to u mnie dół był lepszy jak w SR20, a góra szła równą kreską Nm .
Natomiast potencjał seryjnych wałków kończył się przy około 6,3kRPM i zarówno Nm jak i KM leciały na łeb niestety...
Ale nie spotkałem jeszcze stali niekwasowej, która wytrwałaby polskie warunki ze słonymi zimami...
A tym bardziej, że skrajna rurka ma dość blisko do alternatora (od strony łożyska) i powinno się ją owinąć bandażem = chłonie również wilgoć.
U siebie wiem jak było - kolektor miałem z kwasa, resztę wydechu ze stali aluminiowanej Bosala i w 2 lata przeżarło w 3 miejscach... Później weszła kwasówka do końca i był spokój
Odnośnie mieszanki - seryjne ECU cały czas dawało radę - u mnie kolejność była: kolektor 4-2-1, reszta wydechu i dopiero Ecumaster (fakt, że bez strojenia, to przyrost mocy był mocno mizerny... )
Odnośnie wykresu - to u mnie dół był lepszy jak w SR20, a góra szła równą kreską Nm .
Natomiast potencjał seryjnych wałków kończył się przy około 6,3kRPM i zarówno Nm jak i KM leciały na łeb niestety...
- michalmichal
- wiem o czym pisze
- Posty: 40
- Rejestracja: 2015-05-06, 23:18
- Lokalizacja: Pruszków
Dzięki wielkie panowie za takie obszerne odpowiedzi. Ad@mus czyli rozumiem że to z linku za 450 zł jest ok ? Wystarczyłoby to pospawać i do reszty wydechu który mam seryjnie od nowości podpasuje ? Sory, że tak wam tyłki zawracam ale nie mam pojęcia w tym temacie a że almera n16 to bardzo rzadki okaz auta to i na forach nic nie można znaleźć.. Mas almera niedługo idzie w odstawke więc z bólem serca już w nią nie chce poważnie inwestować, chce nie przejeździć kilka miesięcy i utrzymać jak najtańszym kosztem
zamiast tej dziwnej rurki jak wywalisz kata wstaw juz lepiej to http://allegro.pl/strumiennica-zamiast- ... 30584.html
Sunny 1.6 16V - był
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D
viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D
viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120
falbinho, ale kolega pisze o pierwszym katalizatorze, który jest przykręcony do kolektora wydechowego... tam się tego nie da zastosować.
A jeśli już chciałby usunąć drugi katalizator, to albo prosta rura albo tłumik raczej niż taka pseudo strumienica, która nic nie da a prędzej zaszkodzi...
Żeby wyliczyć poprawnie strumienicę i dobrać ją do przepływu gazów to nie jest taka prosta sprawa...
A jeśli już chciałby usunąć drugi katalizator, to albo prosta rura albo tłumik raczej niż taka pseudo strumienica, która nic nie da a prędzej zaszkodzi...
Żeby wyliczyć poprawnie strumienicę i dobrać ją do przepływu gazów to nie jest taka prosta sprawa...
- michalmichal
- wiem o czym pisze
- Posty: 40
- Rejestracja: 2015-05-06, 23:18
- Lokalizacja: Pruszków
dokładnie chodziło o pierwszy, wiem, że z drugim to rurki strumienice, ale niestety nie ten Wymieniłem wkład na jakiś zamiennik za 500 zł.. Boli koszt za takie coś, jednak są plusy, samochód stał się żwawszy, zauważyłem minimalnie mniejsze spalanie oraz już nie dymi na biało. Tak piszę, może komuś się kiedyś przydadzą te informacje