N15 1.4 Benzyna + LPG nie odpala
Moderator: sergiej
N15 1.4 Benzyna + LPG nie odpala
witam mam problem ze swoja almerką mianowicie zimna odpala perfekcyjnie a jak się troszkę to wtedy strajkuje musi ostygnąć i koniec dodatkowo nie łapie obrotów na benzynie przy wciśniętym pedale gazu skaczą bez przerwy od 1 tys do 4 tys(na lpg ok) a pozycja gazu niezmienna dodatkowo podczas jazdy potrafi stracić moc powyżej 2 tys obrotów zgaszenia autka na chwile pomaga ale problem potrafi powrócić za 5 km a czasami za 50 (objaw zarówno na benzynie jak i lpg) wymieniony czujnik teperatury cieczy chłodzącej + regulator ciśnienia paliwa (brak popraway) zastanawiam sie nad sondą lamba i przepływomierzem
miałem podobnie kiedyś w NX, po wymianie świec objawy ustąpiły. koszt niewielki, a może i u Ciebie też będzie ten problem.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
no to według mnie masz przyczynę...przepływka do wymiany,przy okazji sprawdź czy nie jest pęknięta obudowa filtra powietrza i czy nie łapie lewego powietrza,może być mała przerwa a druciki wyglądać mogą na całe,poza tym sugeruję przegląd instalki i układu zapłonowego
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ---->
Uszkodzić przepływkę HITACHI to na prawdę trzeba się postarać, a to, ze może być brudna to inna para kaloszy. Tu moim zdaniem jest nieco inna przyczyna - ale to wystarczy chwilę pomyśleć, żeby wywnioskować co.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
aurat w GA nieszczelność w dolocie nie są aż takie straszne, ponieważ przepływke masz w przepustnicy na kolektorze ssącym, a nie tak jak w SR w rurze dolotowej. lewe powietrze z puchy powietrza nie robiły by takich cudów.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
fakt obudowa pekla ze 4 lata temu i jest stożek wrzucony nieszczelności brak spróbuję przepływkę wycyścić w benzynie ekstakcyjnej bo to ja obstawiam na brak mocy na wyższych obrotach. Powiem taką inną sytucję że po odpieciu przepływki brak róznicy w pracy na benzynie (czyli dupa) do tego pogorszenie pracy na LPG(z podpięta przepływką było lepiej) sytuacja z odpalaniem była juz kiedyś ale minęła (tzn brak problemów w lato są problemy zimą i to temp w okolicy zera +- 5 stopni) a z moca to mnie dorwało kiedyś w trasie mialem o pol litra plytu przy mało dolałem i było ok ale teraz plynu jest full ale sytuacja się powtarza
saper2004, nie, nie będzie miała. Wpływ będzie miało co innego. Jak rozbierzesz to się dowiesz
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Witam przepływka wyczyszczona załaczam fotkę przed i dwa filmy po czyszczeniu, jeden podczas pracy na LPG a po ok 30 sekundach na benzynie dodam że nie ruszałem stopą silnik sam faluje a drugi podczas proby odpalenia na gorącym silniku
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UvS_UDAnVMo[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OLcS2fmR2j8[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UvS_UDAnVMo[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OLcS2fmR2j8[/youtube]
-
- nowy na forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 2013-10-19, 12:09
- Lokalizacja: Podparpacie
Komp Ci nie wywala błędów? Włącz mu autodiagnostyke.
Ogarniasz cos z elektryki? Sprawdz jakie napięcie ma przepustnica, i czy gdy ją otwierasz to napięcie rośnie płynnie. Pamiętaj ze obroty są regulowane elektronicznie krokowcem. Sprawdz go. Ewentualnie nieszczelna przepustnica, ale nie pisałeś nic o tym abyś tam grzebał coś przy niej, wiec to odpada. Ewentualnie sprawdz szczelność kolektora ssącego - z daleka od filtra psiknij Plakiem... Jak obroty wzrosną, to masz gdzieś nieszczelność.
A jeśli ogarniasz coś z elektryką - wiązka do sprawdzenia, na wyłączonym silniku i odłączonym aku wyjmij i włóz wtyczki od przepustnicy, przepływki. Co do LPG - zamiast aktuatora wkręć zwykłą srube regulacyjna, i sprawdz wtedy.
Widziałem kiedyś przypadek punciaka 1.2 miał podobnie, obroty falowały same od 1k rpm do 2-3 tysiecy - okazało sie że kabel od TPS był złamany i zakłamywał komputer o otwarciu przepustnicy.
Ogarniasz cos z elektryki? Sprawdz jakie napięcie ma przepustnica, i czy gdy ją otwierasz to napięcie rośnie płynnie. Pamiętaj ze obroty są regulowane elektronicznie krokowcem. Sprawdz go. Ewentualnie nieszczelna przepustnica, ale nie pisałeś nic o tym abyś tam grzebał coś przy niej, wiec to odpada. Ewentualnie sprawdz szczelność kolektora ssącego - z daleka od filtra psiknij Plakiem... Jak obroty wzrosną, to masz gdzieś nieszczelność.
A jeśli ogarniasz coś z elektryką - wiązka do sprawdzenia, na wyłączonym silniku i odłączonym aku wyjmij i włóz wtyczki od przepustnicy, przepływki. Co do LPG - zamiast aktuatora wkręć zwykłą srube regulacyjna, i sprawdz wtedy.
Widziałem kiedyś przypadek punciaka 1.2 miał podobnie, obroty falowały same od 1k rpm do 2-3 tysiecy - okazało sie że kabel od TPS był złamany i zakłamywał komputer o otwarciu przepustnicy.
A ja bym na początek powiązał ze sobą pewne fakty - jak jest sterowana przepustnica - ssanie. Odpala na zimnym bez problemu, a na ciepłym są cyrki. Falowanie obrotów jest skorelowane z przyczyną - według mnie
Saper2004, spróbuj delikatnie nacisnąć pedał gazu przy odpalaniu na ciepłym - to Ci powinno dać po części odpowiedź.
Saper2004, spróbuj delikatnie nacisnąć pedał gazu przy odpalaniu na ciepłym - to Ci powinno dać po części odpowiedź.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
zastanawiam się nad wymianą kabli i świec (choć mają max 5 tyś km i z 6 miechów kable sentec swiece ngk) w poniedziałek będzie druga pomb paliwa. Na gazie jest ewidentnie lepiej ale i tak na to co znam swoje autko (6 lat) to itak rozna za wolno. Air bag świeci po stłuczce ostatniego właścieciela powili nie mam na autko siły
Moim zdaniem zamiast wymieniac drugi raz to sano, podmien przepustnice na taka ktora nie byla nigdy grzebana. Kompletna, lacznie z przeplywka i czujnikiem polozenia, oraz krokowym.
Objawy na cieplym za to idealnie wpasowuja sie na uszkodzony czujnik polozenia walu. Tyle ze w jego przypadku, w autodiagnostyce powinien wyskoczyc blad.
Objawy na cieplym za to idealnie wpasowuja sie na uszkodzony czujnik polozenia walu. Tyle ze w jego przypadku, w autodiagnostyce powinien wyskoczyc blad.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Przepływomierz w bardzo łatwy sposób można wyeliminować - po prostu go odpiac i gdyby był przyczyną to by odpalił. Ale skoro z tego co widzę na filmie to objaw na moduł zapłonowy. Na zimnym odpala a po czasie się wygrzewa i nie daje iskry. Standardowa rzecz. Ale zrobisz jak uważasz pompę , kable, świece ...
Witam ciąg dalszy zabaw z n15 dzis był problem odpalić zimne autko tzn. odpalił ale sie dusił po wciśnięciu pedału gazu a bez to przekręcił ze 2 razy i gasł no to otwieram kopułtkę styki zaśniedziałe wyczyściłem złożyłem bez zmian. Odpiąłem przepływkę i odziwo odpalił ale się nie wkręcał na obroty(ani benzyna ani LPG) rozgrzałem porządnie autko(aż wętylatorek się właczył) podpiołem przepływkę i jak ręką odjął wkręca się na obroty zarówno na benzynie i jak i na lpg gaszę odpalalm i jest ok. No to powtarzam z odpiętą przepływką benzyna nie wkręca się a lpg idzie jak burza.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_MWCgik ... e=youtu.be[/youtube] wysoki obroty sa od kiedy stożek tam siedzi ale zawsze było ok 1500
teraz poczykam aż ostygnie i zobacze co będzie się działo jak myślicie wymieniać przepływkę??
[ Dodano: 2016-02-29, 15:58 ]
witam autko ostygło odpaliło ok obroty trzyma ale duzi sie na benzynie na lpg ok nie mam pomysłu już na moją białą almerkę można jakoś mulitemtrem przepływkę sprawdzić??
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_MWCgik ... e=youtu.be[/youtube] wysoki obroty sa od kiedy stożek tam siedzi ale zawsze było ok 1500
teraz poczykam aż ostygnie i zobacze co będzie się działo jak myślicie wymieniać przepływkę??
[ Dodano: 2016-02-29, 15:58 ]
witam autko ostygło odpaliło ok obroty trzyma ale duzi sie na benzynie na lpg ok nie mam pomysłu już na moją białą almerkę można jakoś mulitemtrem przepływkę sprawdzić??