[N15] Przepływomierz
Moderator: sergiej
- shalashaska
- nowy na forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 2010-02-12, 18:14
- Lokalizacja: Kraków
[N15] Przepływomierz
Witam.Od jakiegoś czasu borykam się z problemem.Auto w okolicach 4tys rpm się dusi i traci na mocy.Ale do tych 4 tys rpm ładnie się kręci.Raz jest dobrze, raz jest źle.Podejrzewam że przyczyną jest przepływka i chciałbym się dowiedzieć jak ją sprawdzić, jakie powinna mieć napięcia?Przy odpalonym zimnym silniku podczas odłączenia przepływomierza silnik zgasł, po podłączeniu odpalił.Motor GA16DE
- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
Re: Przepływomierz
Przy silnikach GA16DE jest przepływomierz z tak zwanym "gorącym drutem" mierzy on masę zasysanego powietrza na zasadzie różnic przewodzenia czynnika grzejnego przy różnym przepływie powietrza.Często zdaża się że na przykład zanieczyszczenia z niezbyt dobrej jakości filtrów łączą się z oparami z odmy i osadzają się na elemencie grzejnym przepływomierza.Wystarczy zdjąć rurę dolotową i przepłukać przepływomierz a przy okazji drut grzejny przy pomocy jakiegoś sprayu do czyszczenia gaźników i układów paliwowych ,na przykład takimshalashaska pisze:Witam.Od jakiegoś czasu borykam się z problemem.Auto w okolicach 4tys rpm się dusi i traci na mocy.Ale do tych 4 tys rpm ładnie się kręci.Raz jest dobrze, raz jest źle.Podejrzewam że przyczyną jest przepływka i chciałbym się dowiedzieć jak ją sprawdzić, jakie powinna mieć napięcia?Przy odpalonym zimnym silniku podczas odłączenia przepływomierza silnik zgasł, po podłączeniu odpalił.Motor GA16DE
STP
- shalashaska
- nowy na forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 2010-02-12, 18:14
- Lokalizacja: Kraków
Re: Przepływomierz
Tyle to ja też wiem.Chciałem się dowiedzieć coś o napięciach jakie ma podawać ten przepływomierz.Co do tych srodków czyszczących to ja podchodzę ostrożnie i ich unikam.Czymś takim można przeczyścić gaźnik od malucha.Natomiast z tego co się orientuję to w nissanie przepustnica pracuje na plastykowych tulejach a te środki czyszczące posiadają silnie aktywne związki min. takie jak aceton a ten to potrafi stopić plastyk.No nic dzięki za udział w topicu.alfabox pisze: Przy silnikach GA16DE jest przepływomierz z tak zwanym "gorącym drutem" mierzy on masę zasysanego powietrza na zasadzie różnic przewodzenia czynnika grzejnego przy różnym przepływie powietrza.Często zdaża się że na przykład zanieczyszczenia z niezbyt dobrej jakości filtrów łączą się z oparami z odmy i osadzają się na elemencie grzejnym przepływomierza.Wystarczy zdjąć rurę dolotową i przepłukać przepływomierz a przy okazji drut grzejny przy pomocy jakiegoś sprayu do czyszczenia gaźników i układów paliwowych ,na przykład takim
STP
Obrazek
Na chwilę obecną wymontowałem sam przepływomierz i stwierdziłem że jest ostro zabrudzony co widać poniżej na zdjęciach.Po wyczyszczeniu i jezdzie próbnej dam znać jak wyszło.
- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
Re: Przepływomierz
Nie ma takiego zagrożenia,są to detergenty silnie działające na substancje lakowe i rozpuszczające je.W momencie tryśnięcia tym preparatem w gardziel następuje przydławienia co raczej przy pochodnych acetonów by nie występowało,ponieważ aceton jest substancją palna.shalashaska pisze:.Czymś takim można przeczyścić gaźnik od malucha.Natomiast z tego co się orientuję to w nissanie przepustnica pracuje na plastykowych tulejach a te środki czyszczące posiadają silnie aktywne związki min. takie jak aceton a ten to potrafi stopić plastyk.
Używałem tego specyfiku w urządzeniach bardziej delikatnych i posiadających więcej części z tworzyw niż przepływomierz i nic z takich rzeczy nigdy nie wystąpiło.
- shalashaska
- nowy na forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 2010-02-12, 18:14
- Lokalizacja: Kraków
- shalashaska
- nowy na forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 2010-02-12, 18:14
- Lokalizacja: Kraków
Hmm.
1.Odpinasz wtyczkę od przepływomierza.
2.Wykręcasz przepływomierz (3szt śróbek)
3.Wstępnie namaczasz druty grzejne w benzynie extrakcyjnej
4.Patyczkami do uszu nasączonymi w benzynie delikatnie czyscisz druty.
5.Skladasz i zapinasz wtyczke, przy wkładaniu przepływomierza uważaj na druty grzejne.
1.Odpinasz wtyczkę od przepływomierza.
2.Wykręcasz przepływomierz (3szt śróbek)
3.Wstępnie namaczasz druty grzejne w benzynie extrakcyjnej
4.Patyczkami do uszu nasączonymi w benzynie delikatnie czyscisz druty.
5.Skladasz i zapinasz wtyczke, przy wkładaniu przepływomierza uważaj na druty grzejne.
- shalashaska
- nowy na forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 2010-02-12, 18:14
- Lokalizacja: Kraków
W GA16DE wtyczka jest koloru szarego, dostęp jest od strony nadkola pasażera i bezproblemowy.Po prostu odkręcasz i wyciągasz uważając by nie uszkodzić drutu który wygląda jak żarnik w żarówce.Maxko pisze:co trzeba najpierw sciagnac? Czy odrazu jest dostep do przeplywki? Wtyczka ma jakies znaki szczegolne?
Pytam bo nie chcialbym nic popsuc
jeśli nie chcesz to po co się za to chcesz brać? Nie jest to tania sprawa(jak dla kogo), więc jak boisz się, że popsujesz to daj komuś, kto ma o tym więcej pojęcia... Jak już się za to weźmiesz, to uważaj na druciki przy wyjmowaniu i wkładaniu. Nie radziłbym patyczkami do uszu jest to zbyt delikatny element. Najlepiej miękki pędzelek
- shalashaska
- nowy na forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 2010-02-12, 18:14
- Lokalizacja: Kraków
No ja pędzelka nie miałem na stanie, natomiast bylem pedantycznie delikatny.Uważam że kolega powinien sobie z tym poradzić i może brać się za to śmiało a nawet wskazane by nauczył się sam naprawiać pewne rzeczy niz jeździć do psudo-mechaników zwanych potocznie wymieniaczami.nossbuk pisze:jeśli nie chcesz to po co się za to chcesz brać? Nie jest to tania sprawa(jak dla kogo), więc jak boisz się, że popsujesz to daj komuś, kto ma o tym więcej pojęcia... Jak już się za to weźmiesz, to uważaj na druciki przy wyjmowaniu i wkładaniu. Nie radziłbym patyczkami do uszu jest to zbyt delikatny element. Najlepiej miękki pędzelek
-
- nowy na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2011-01-31, 11:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
Odgrzeję trochę temat. Jakie są objawy uszkodzonego przepływomierza ?
Odłączyłem od niego kostkę i odpaliłem na próbę to od razu obroty zaczęły falować (powoli), przygasał i czuć było, że chyba bierze znacznie więcej paliwa bo kopcił siwym dymem.
Czy to oznacza, że przepływomierz jest ok ?
Dodam, że zobaczyłem powierzchownie przez gardziel przepustnicy dwa druciki na przepływomierzu lekko zasyfione
Odłączyłem od niego kostkę i odpaliłem na próbę to od razu obroty zaczęły falować (powoli), przygasał i czuć było, że chyba bierze znacznie więcej paliwa bo kopcił siwym dymem.
Czy to oznacza, że przepływomierz jest ok ?
Dodam, że zobaczyłem powierzchownie przez gardziel przepustnicy dwa druciki na przepływomierzu lekko zasyfione
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 159
- Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
- Lokalizacja: Szczecin
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
Z tego co rozumiem, to w sumie masz podobne objawy do moich po odłączeniu kostki z przepływomierza - duszenie się silnika i niskie obroty. Czy rozumiem, ze w takim razie wszystko gra, tak ?Hmm, ciekawe... Ja jak po zmianie dolotu zapomniałem podłączyć kostki od przepływomierza to silnik mi odpalił, po czym natychmiast zgasł i nie odpalał na nowo. Po podłączeniu, trochę dłużej go pokręciłem i wszystko wróciło do normy...
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
To dobrze Dalej szukam przyczyny podwyższonego spalania i złych wyników spalin.sergiej pisze:raczej gra ...ale tak czy inaczej czyszczenie nie zaszkodzi
Co do czyszczenia to nawet chciałem ale nie udało mi się odkręcić przepływomierza od przepustnicy (tych 3 śrubek). Mają delikatne łepki, muszę czymś spenetrować.
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 159
- Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
- Lokalizacja: Szczecin
Jesli nie uda Ci sie go odkrecic plaskim srobokretem to zdejmij obudowe filtra powietrza i odkrec przepustnice tak, zeby trzymala sie na wezykach i lince od gazu, duzo latwiej wtedy to odkrecic. A, i poniewaz najprawdopodbniej padla mi przeplywka i silnik na luzie ma 200rpm i strasznie szarpie to znam juz wszystkie efekty odpietej przeplywki.Szarpie, nie ma mocy, na luzie trzyma 1100rpm, pali wiecej i odcinke ma na 2.5tys obrotow i w sumie to nie dziwne, ze pali wiecej skoro z gapisotwa odcinam kazdy bieg po kolei
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
Wyczyściłem przepustnicę i przepływomierz i efekty są bardzo dobre. Auto napewno lepiej reaguje na dodanie gazu, jakby zrywniejsze, ale to pewnie subiektywne odczucie. Aż miło się deptało nim
Przepływomierz udało mi się odkręcić dobrym płaskim śrubokrętem, ale niestety skaleczyłem śruby więc postanowiłem je wymienić na nowe - koszt niewielki bo niecałe 2 zł za 3 szt w Castoramie
Przepustnicę i przepływomierz wymyłem tym:
http://www.valvolinepolska.pl/pr,105,sr ... eaner.html
Z przepustnicy to za każdym razem pędzelek czarny wyciągałem. Umyłem dokładnie też tę klapkę.
Skutkiem ubocznym są podwyższone obroty, ale już kiedyś czyściłem przepustnice i wiem, że się po jakimś czasie same unormują.
Przepływomierz udało mi się odkręcić dobrym płaskim śrubokrętem, ale niestety skaleczyłem śruby więc postanowiłem je wymienić na nowe - koszt niewielki bo niecałe 2 zł za 3 szt w Castoramie
Przepustnicę i przepływomierz wymyłem tym:
http://www.valvolinepolska.pl/pr,105,sr ... eaner.html
Z przepustnicy to za każdym razem pędzelek czarny wyciągałem. Umyłem dokładnie też tę klapkę.
Skutkiem ubocznym są podwyższone obroty, ale już kiedyś czyściłem przepustnice i wiem, że się po jakimś czasie same unormują.
a ja dzisiaj po przeliczeniu ile almerka pali złapałem się za głowę no i tak jak mówił kolega alfa wyczyść przepływkę tak zrobiłem odkręcona przedmuchana sprężarką i wyczyszczona acetonem alma nie ta sama odcinka na końcu czerwonego pola na obrotku a tak dochodziła do max5 tyś
klfsolec KFSI blabla jesteś z Bydgoszczy lub okolic dołącz do https://www.facebook.com/EkipaKujawskaNz
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4154
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
mnie tez chyba dopadla awaria tudziez szwankujacy przeplywomierz ...objawy wygladaja tak ze czasami ale nie zawsze miedzy 1000-2000 obr silnik dziwnie przerywa pozniej dostaje kopa i jedzie juz normalnie ...troche to sie uciazliwe zaczelo robic bo ciezko ruszyc czasami ...problem pojawil sie po 5 dniach nie uzywania almery ...odpalilem i bylo ciezko na kazdych swiatlach ...przegonilem ja ostro i myslalem ze juz jest dobrze ...dzisiaj znow ja cos bolalo ...
jakie powinny byc napiecia na dobrze dzialajacej przeplywce bo zanim zdemontuje chce pomierzyc ...jak bylo juz to gdzies opisane to sorry
jakie powinny byc napiecia na dobrze dzialajacej przeplywce bo zanim zdemontuje chce pomierzyc ...jak bylo juz to gdzies opisane to sorry