n15 - Aparat zapłonowy - po wymianie dalej nic

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Magnatos
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-01-16, 18:12
Lokalizacja: Zielona Góra

n15 - Aparat zapłonowy - po wymianie dalej nic

Post autor: Magnatos » 2014-01-16, 18:34

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowym użytkownikiem i zarazem świeżym właścicielem almerki n15 1,4 87KM od świąt...

Otóż na święta dostałem w prezencie tego oto wyżej wymienionego dziadka z 97r. i już na starcie gdy jechałem go odebrać z miejsca gdzie moja matula po ostatniej imprezie go zostawiła (stał tam 4 dni) napotkałem problem z odpaleniem go :(

Auto trafiło do mechanika, facet niby konkretny - nigdy nie było z nim problemów.
Wyżej wymieniony mechanik zdiagnozował że padł czujnik halla i że najalepiej to wymienić aparat zapłonowy. Auto stało u niego miesiąc ponieważ rzekomo nigdzie nie mógł go dostać, a ja postanowiłem zaufać mu i wstrzymać się z zamówieniem takowego poprzez allegro. Ostatecznie auto postało u mechanika prawie miesiąc i nic nie ruszyło w sprawie naprawy go, więc postanowiłem zamówić aparat zapłonowy z allegro i dać go mechanikowi aby zmontował go(było to wczoraj). Dzisiaj dzwonie do faceta jak wygląda sprawa naprawy, a on na to że wymienił i dalej nie odpala auto i sam już nie wie co jest nie tak i że jutro będzie podłączał pod inny komputer aby zdiagnozować. Szczerze powiedziawszy jestem zirytowany podejściem tegoż mechanika do całej sprawy ponieważ poniosłem koszta, a fury dalej nie mam.

Opiszę jak to wyglądało gdy chciałem odpalić auto.
Wsiadam, przekręcam kluczyk niby all ok ale tak jak by zupy nie dostawał...
Próbowałem go na pych, dolałem zupy sprawdzałem kontrolki i mniej więcej pod maską czy czegoś mu tam nie brakuje ale jak dla mnie przeciętnego kierowcy nic tam dziwnego nie widziałem... płyny wszystkie miałem niczego raczej nie brakowało pod maską, a kontrolki świeciły tak jak zawsze.

Dodam jeszcze, że jakoś rok wcześniej mechanik wymienił rozrusznik w almerce oraz stacyjke ponieważ coś tam się popaliło czy coś. Do tego od kilku lat obrotomierz i prędkościomierz szwankowały - jeden wskazywał że jadę 0km/h, a drugi wariował z obrotami, że niby na 7k śmigam :D w większości trasy.

Autko należało wcześniej do mojej matki więc znam jego stan techniczny i to że nie było katowane - no chyba, że 7 lat temu gdy świeżo zdałem prawko ale to wiadome, że trzeba było swoje się wyszaleć.

Wprawdzie mam służbowe auto ale nie chcę nadużywać służbowej zabawki do prywatnych celów.

Pytanie moje takie co mam zrobić z tym fantem abym wkońcu mógł korzystać z almerki. Co jeszcze może być przyczyną nie odpalania auta i wskazywania błędu na czujnik halla?

Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2014-01-16, 18:57

Sprawdź bezpieczniki wtrysków,może iskra jest ale zupy nie psika,zobacz też bezpiecznik pompy paliwa ,oby to było tylko to ,bo jak mi nie odpalił kiedyś to skończyło się na wymianie ECU :-|
ObrazekObrazek

Magnatos
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-01-16, 18:12
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Magnatos » 2014-01-16, 19:06

dzięki za ekspresową odpowiedź :) Jutro jeśli mechanik nie zrobi tego to ściagnę od niego moje auto i będę sprawdzał to o czym piszesz.

Małe pytanko czy ECU to STEROWNIK MODUŁU?
gdzie mam szukać powyższych bezpieczników w kokpicie czy pod maską?

Sory za tak banalne pytania ale w mechanice to nawet amatorem nie jestem i na tego typu rzeczach poprostu się jeszcze nie znam, a z chęcią nauczę się...

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2014-01-16, 21:44

Ja stawiam na to że NATS zakończył swój żywot
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-16, 22:10

Pompa paliwa w ogóle działa? Powinno być ją słychać przez kilka sekund po przekręceniu kluczyka na pozycję 'zapłon' (czyli święcące kontrolki :D ).
Rozumiem, że mechanik sprawdził iskrę prostą metodą 'świeca w fajkę'?
Jesli nie działa pompa oraz nie ma iskry mimo sprawnych elementów/niespalonych bezpieczników to stawiałbym jak bonzo, że padł NATS.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2014-01-16, 22:31

Jeśli mechanior doszedł do tego że trzeba wymienić aparat i dalej nie działa to padł NATS
wiem bo tez to przerabiałem :mrgreen:
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Magnatos
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-01-16, 18:12
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Magnatos » 2014-01-17, 00:46

dzięki za wszystkie odpowiedzi przynajmniej nie czuję się samotnie w problemie :D
Nats - rozumiem że to zabezpieczenie w kluczyku... otórz sprawdzałem na 2 kluczyku czy auto pali zanim je oddałem do mechanika i efekt był identyczny. Szczerze mówiąc nie wiem co jak mechanik sprawdza bo po pierwsze jak już napomniałem jestem zielony w temacie mechaniki (czytaj. znam się na autach jak kobieta), a i ten facet nie ma czasu na długie pogawętki tym bardziej, że on mieszka w wiosce pod moim miastem i jedynie kontaktujemy się telefonicznie. Przemyślałem wszystko sobie na spokojnie i zamiast samemu dochodzić do tego co jest przyczyną itd. postanowiłem, że wasze porady poprostu przekaże mu aby ogarnął to wszystko.

edit.
Dzwoniłem dzisiaj do mechanika i powiedział mi że iskry nie podaje. Powiedziałem wasze domysły co może być przyczyną i do jutra ma zobaczyć co i jak? A jakieś wasze sugestie więcej z tą iskrą?

[ Dodano: 2014-01-18, 19:04 ]
Witam ponownie. Tak więc okazało się, że mechanik dalej nic nie zrobił i auto stało u niego na marne, na szczeście nie ma zamiaru mnie kasować za to. Czy jest na forum jakiś amator mechaniki, który byłby skory do pomocy w zdiagnozowaniu tej usterki albo czy znacie dobrego, taniego elektromechanika na terenie Zielonej Góry?

[ Dodano: 2014-01-23, 16:39 ]
Tak więc ostatecznie problem został już rozwiązany. Autko dałem do innego mechanika, który po godzinie zadzwonił z informacją, że ten aparat zapłonowy "po regeneracji" z allegro jest do d*py. Na całe szczęści sprzedawca wymienił mi na nowy sprawy, a autko zostało naprawione. Koszt tej przyjemności to 175zł za aparat zapłonowy + 12 zł przesyłka + praca mechanika 100zł + 10zł napiwku :)

Niech ten temat będzie przestrogą dla tych, którzy kupują na allegro aby sprawdzili część u fachowca czy oby na pewno jest sprawna. Dzięki za pomoc i pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”