[N15] Gaśnie silnik

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Asahi
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2009-12-09, 07:59
Lokalizacja: Kielce

[N15] Gaśnie silnik

Post autor: Asahi » 2010-02-15, 07:56

Problem pojawia sie u mnie nie po raz pierwszy.
Otóż: zima śnieg na drodze, pomykam po mieście, muszę nagle gwałtowanie hamować.
Blokuje mi koła (brak ABS) - silnik gaśnie.
Nie zawsze, ale w ostatnim tygodniu dwa razy.

Przy takiej pogodzie jak obecnie to nie za wesoła dolegliwość. Ktoś może wie o co chodzi ??
Ostatnio zmieniony 2010-02-16, 01:35 przez Asahi, łącznie zmieniany 1 raz.
BABY SITER OKNGŚ
Obrazek
GREEN DRAGON ON THE ROAD

kojak85
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2009-12-29, 22:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kojak85 » 2010-02-15, 08:08

Rozumiem, że nie muszę zadawać głupich pytań, czy wciskasz sprzęgło? Zakładam, że tak.
Generalnie to coś musi być nie tak z podciśnieniem. Nie wiem dokładnie jak to działa w benzynie, sam mam diesla. W wolnej chwili poczytam i może coś wymyślę.
Mam nadzieję, że trop jest trafny i choć trochę pomogłem.
Była Zieleniutka N15 2.0D 75PS CD20, ale już nie ma..Teraz jest inny traktorek :-)

Awatar użytkownika
BartekCK
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2009-12-12, 10:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BartekCK » 2010-02-15, 11:11

Miałem podobnie. Jak podjeżdżałem do świateł żeby się zatrzymać obroty leciały poniżej 500 i gasł. Podjedź do ASO z 4pakiem na regulację obrotów biegu jałowego czy jakoś tak. Chyba że to co innego to pomyśl przy 4paku co.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2010-02-15, 11:22

Asahi masz jakieś inne symptomy np.pływanie na obrotach albo zbyt wysokie obroty??I kolejne pytanie czy dzieje się to bez względu na temperaturę silnika czy tylko na zimnym/gorącym?? Aha i jeszcze jedno masz abs tylko wyłączony czy w ogóle nie masz

Asahi
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2009-12-09, 07:59
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Asahi » 2010-02-15, 12:19

Po przeczyszczeniu przepustnicy i krokowca pływania brak.
Zwykle jak jest już ciepły tak około 85 stopni.
ABS w ogóle nie mam.

Może to kwestia obrotów biegu jałowego, może mam za niskie ustawione i krokowiec nie zdąża silnika wyciągnąć.

Odnośnie samego hamowania, najpierw deptam hamulec, a za nim dopiero sprzęgło.
Gdy nagle ostro hamuje najpierw wchodzi hamulec, a dopiero potem sprzęgło.
Jeżdżę ogólnie wieloma rodzajami samochodów i wszędzie tak działam.
W pozostałych silnik zgaśnie ale gdy prędkość samochodu znacznie spadnie, a ja nie wcisnę sprzęgła (nigdy mi się to nie zdarza, zawsze najpierw zaczynam ostro hamować i w sekundę po rozpoczęciu hamowania jest sprzęgło) natomiast tu mi się to dzieje np. przy prędkości - 60-80 km/h.
BABY SITER OKNGŚ
Obrazek
GREEN DRAGON ON THE ROAD

Awatar użytkownika
BartekCK
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2009-12-12, 10:41
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BartekCK » 2010-02-15, 12:50

...dodam jeszcze, że u mnie sytuacja występowała gdy silnik miał 90 stopni i tylko po długiej jeździe a raczej staniu w korkach. Zaczynało telepać budą i gasł. Wszystko to porąbało mi się po czyszczeniu przepustnicy. Pojechałem na regulację obrotów i jak ręką odjął.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2010-02-15, 12:50

Miałem podobnie jak ty tylko mi obroty spadały do ~200 okazało się, że zawór AAC jest walnięty (miał niewłaściwą oporność) po wymianie krokowca jak ręką odjął. Znajdź w sam naprawiam albo manualu jaką ma mieć oporność, miernikiem sprawdź może coś pomoże w diagnozie.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Ryan1987
fanatyk nissana
Posty: 270
Rejestracja: 2009-12-09, 00:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Ryan1987 » 2010-02-15, 19:31

U mnie było że na postoju gasła, ale zrobiłem wydech, nowy kat i nie gasi się.
Obrazek

Popekx

Post autor: Popekx » 2010-02-15, 22:20

Nie no, wg mnie mozliwosci sa trzy: czyszczenie przepustnicy, krokowy, ew. regulacja biegu jalowego.
Rozumiem, ze kolega nie ma LPG?

Awatar użytkownika
kj9120
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2009-12-14, 00:55
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kj9120 » 2010-02-16, 11:00

mozesz jeszcze sprawdzic czy nie lapie gdzies lewego powietrza...znajomy mial tak w mazdzie :)

Asahi
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2009-12-09, 07:59
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Asahi » 2010-02-16, 13:38

Popekx pisze:Nie no, wg mnie mozliwosci sa trzy: czyszczenie przepustnicy, krokowy, ew. regulacja biegu jalowego.
Rozumiem, ze kolega nie ma LPG?
1. czyszczenie przepustnicy - październik 2009
2. czyszczenie krokowego - październik 2009
3. sprawdzenie biegu jałowego - Grudzień 2009 w ASO Nissan Kielce

LPG brak ....

Sprawdzę jeszcze to LEWE Powietrze - tylko nie bardzo wiem jak.
BABY SITER OKNGŚ
Obrazek
GREEN DRAGON ON THE ROAD

Awatar użytkownika
kj9120
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2009-12-14, 00:55
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kj9120 » 2010-02-17, 12:15

być może gdzies przy uszczelce na kolektorze Ci sie rozszczelniło...

Asahi
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2009-12-09, 07:59
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Asahi » 2010-02-17, 13:23

Pomiędzy kolektorem a przepustnicą - uszczelka nowa
Pomiędzy przepustnicą a krokowcem - uszczelka nowa

chyba że pomiędzy kolektorem a silnikiem - ale to nie ruszane było wcale
BABY SITER OKNGŚ
Obrazek
GREEN DRAGON ON THE ROAD

Awatar użytkownika
kj9120
stały bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 2009-12-14, 00:55
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kj9120 » 2010-02-21, 14:17

pytalem znajomego mechaniora i powiedzial ze miał przypadek kiedy wszystkie uszczelki byly super, jednak sam kolektor byl lekko wyszczerbiony i to bylo problemem gasnięcia, skleil to na jakis super sylikon i problem znikł

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”