Niestety dzisiaj ponownie CHECK ENGINE i przypuszczam, że to znowu EGR.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zdejmujesz plastikowa pokrywe silnika i EGR znajduje sie na gorze w strone kabiny, jest to takie walcowate metalowe usrojstwo. Pierwsza podstawowa rzecz- silnik nie chodzi i kluczyk w pozycji "zerowej" (zadna kontrolka nie swieci sie). Odlaczasz kostke, musisz poszukac kolo EGR-u- ona jest podpieta od strony kabiny pasazerskiej, potem odkrecasz 3 srubki i wyjmujesz. Wszystkie znajduja sie po lewej stronie (stojac na wprost do auta). dolna srubka trzyma jakas blaszke wiec uwazaj jak bedziesz ja odkrecal. Wyjmujesz caly ten zawor powoli- dosyc glegoko siedzi - i czyscisz. rozruszasz zawor kombinerkami albo szczypcami. a potem juz z gorki. Nie zapomnij po przeczyszczeniu i przykreceniu podpiac kostki!
U mnie po tej operacji kontrolka "check engine" zgasla ale po jakims czasie znow sie zaswiecila i musialem popedzic do ASO i podpiac sie do kompa aby nauczyli kompa zamykac i otwierac ten zawor.