[N16] Wymiana silnika - porady
Moderator: sergiej
[N16] Wymiana silnika - porady
W almerze 2003 rok, silnik QG18 po FL wymieniłem silnik (wypalone zawory, progi na cylindrach i brała duże ilości oleju). Wstawiłem silnik od almery z 2001 czyli przed FL ale nie chce odpalić. Ciśnienie na tłokach OK, rozrusznik kręci ładnie, paliwo dostaje ale nie ma w ogóle iskry. Generalnie silniki różnią się pokrywą zaworów (u mnie metalowa a w tamtym plastykowa) i wałkami rozrządu. Z różnych wałków pobieany jest też sygnał położenia. I teraz pytanie czy coś spie...śmy przy wyminie czy ten silnik z 2001 roku nie będzie pracował w Almerze z 2003 po FL.
Dodatkowo skaner OBD2 odczytał błędy:
P0223 - Czujnik położenia przepustnicy obwód przełącznika B - wysoki sygnał wyjściowy
P0444 - Układ odprowadzania par paliwa - przerwa obwodu oczyszczania zaworu kontrolnego.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oj, chyba nie da rady. Trza by było przerzucić też komputer z instalacją. Głowice znacznie się różnią z fazami włącznie. Wtyczki bez przeróbki pasowały? Bym się jednak zastanowił nad wzięciem głowicy z tego padniętego. Coś nie bardzo takie przejście z nowszego na stare. A silnik od głowicy w dół jest ten sam.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Może się mylę i nie ma to nic wspólnego ale komputer trzeba by było zmienić.Silnik z modelu po FL ma zmienne fazy rozrządu a i przepustnica jest sterowana elektronicznie,a ta przed FL na lince.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
ja robiłem swap z fl na fl i nic nie pomogło
jak brał olej tak bierze chociaz ten nowy ma tylko 15k przejechane. Auto długo stało, papiery są łącznie z przeglądem więc wierzę. Coś tym silnikom dolega. Teraz stary jest w "remoncie" chociaż go nie potrzebował. Myślałem, że go trochę przytarłem jak jeździłem prawie bez oleju, ale po rozeraniu mechanik nic nie stwierdził. Wszystko perfect (wiadomo mobil1 5w50) stara się teraz załatwić lepsze pierścionki, i uszczelniacze zaworów ale to raczej nie była wina uszczelaniczy bo gary są nieco przyciemnione ale tylko nieco w stosunku do tego jakie ma doświadczenia (podobno zasługa mobil1 5w50 bo ma specyfikację sm)
ciekawe jest to, że od dawian dawna w almie nic się nie dzieje, leci 4 rok i jestem bardzo zadowolony. Olej grzecznie dolewam co drugie tankowanie (5w50)
p.s. motula 15w50 pełny syntetyk nie brał, ale ten olej jest zupełnie inny, silnik dużo gorzej wkręcał się do odcinki. np teraz na prostej 4 bieg do dechy i idze do odcinki, a na motulu nie było szans. Ciekawe dlaczego.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zabezpieczenia NATS są na ECM, nie na silniku.
Jeśli była elektryczna przepustnica - to po podmianie musi taka sama pozostać. To samo dotyczy się kanistra EVap. Po rozpięciu wtyczek ECM zgubił sygnały położenia TPS- a i przepustnicy - nie zainicjuje odpalenia.
Dodatkowo skaner OBD2 odczytał błędy:
P0223 - Czujnik położenia przepustnicy obwód przełącznika B - wysoki sygnał wyjściowy
P0444 - Układ odprowadzania par paliwa - przerwa obwodu oczyszczania zaworu kontrolnego.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oj, chyba nie da rady. Trza by było przerzucić też komputer z instalacją. Głowice znacznie się różnią z fazami włącznie. Wtyczki bez przeróbki pasowały? Bym się jednak zastanowił nad wzięciem głowicy z tego padniętego. Coś nie bardzo takie przejście z nowszego na stare. A silnik od głowicy w dół jest ten sam.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Może się mylę i nie ma to nic wspólnego ale komputer trzeba by było zmienić.Silnik z modelu po FL ma zmienne fazy rozrządu a i przepustnica jest sterowana elektronicznie,a ta przed FL na lince.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
ja robiłem swap z fl na fl i nic nie pomogło
jak brał olej tak bierze chociaz ten nowy ma tylko 15k przejechane. Auto długo stało, papiery są łącznie z przeglądem więc wierzę. Coś tym silnikom dolega. Teraz stary jest w "remoncie" chociaż go nie potrzebował. Myślałem, że go trochę przytarłem jak jeździłem prawie bez oleju, ale po rozeraniu mechanik nic nie stwierdził. Wszystko perfect (wiadomo mobil1 5w50) stara się teraz załatwić lepsze pierścionki, i uszczelniacze zaworów ale to raczej nie była wina uszczelaniczy bo gary są nieco przyciemnione ale tylko nieco w stosunku do tego jakie ma doświadczenia (podobno zasługa mobil1 5w50 bo ma specyfikację sm)
ciekawe jest to, że od dawian dawna w almie nic się nie dzieje, leci 4 rok i jestem bardzo zadowolony. Olej grzecznie dolewam co drugie tankowanie (5w50)
p.s. motula 15w50 pełny syntetyk nie brał, ale ten olej jest zupełnie inny, silnik dużo gorzej wkręcał się do odcinki. np teraz na prostej 4 bieg do dechy i idze do odcinki, a na motulu nie było szans. Ciekawe dlaczego.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zabezpieczenia NATS są na ECM, nie na silniku.
Jeśli była elektryczna przepustnica - to po podmianie musi taka sama pozostać. To samo dotyczy się kanistra EVap. Po rozpięciu wtyczek ECM zgubił sygnały położenia TPS- a i przepustnicy - nie zainicjuje odpalenia.
Ostatnio zmieniony 2009-12-11, 18:24 przez SnowLady, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
SnowLady ...
Z nissanem od sierpnia 2005
Ważne sprawy i nie tylko: 504619604
SnowLady ...
Z nissanem od sierpnia 2005
Ważne sprawy i nie tylko: 504619604
witam ostatnio rozmyślałem na temat przekładki silnika, ale nie dlatego że ten który jest już ledwo zipie ale dlatego że prawdopodobnie za szybko się z swoją alą nie rozstane. tak więc moje pytanie brzmi:
jeśli przerzucił bym silnik 2.2dci a mam 2.2di to czy skrzynia będzie pasować
jeśli przerzucił bym silnik 2.2dci a mam 2.2di to czy skrzynia będzie pasować
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
oo a jak byu tak skrzynie przeżucić do mojego 6 biegów aż się prosi o to aby tam było..
chociaż z drugiej strony przebieg 257tyś już swoje robi
i niewiem czy wzmacnianie go chipem ma jakiś sens?
[ Dodano: 2009-12-14, 15:30 ]
ale jak na ten przebieg silniczek dobrze siobie radzi, brak wycieków turbo działa( chociaż przypocone troche )
chociaż z drugiej strony przebieg 257tyś już swoje robi
i niewiem czy wzmacnianie go chipem ma jakiś sens?
[ Dodano: 2009-12-14, 15:30 ]
ale jak na ten przebieg silniczek dobrze siobie radzi, brak wycieków turbo działa( chociaż przypocone troche )
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM