[N15] Kilka problemów z silnikiem i podzespołami.

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
stachu2093
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-12-19, 15:49
Lokalizacja: Płock

[N15] Kilka problemów z silnikiem i podzespołami.

Post autor: stachu2093 » 2012-12-19, 15:52

Witam!!
Na początku chciałbym się przywitać
Witam wszystkich!

Problemy dotyczą Almery n15 1.4+sekwencja. 1996rok, 205tys.km przebiegu.
Samochód od 2005roku jest w rodzinie(sprowadzony z Belgii).
30tys.km wymienione zostało całe sprzęgło(komplet Valeo).
Instalacja założona została w 2010roku.
Samochód od około miesiąca stoi na parkingu, gdyż byłem uczestnikiem kolizji. Jako że jestem dość młodym kierowcą(rok czasu prawo jazdy) cała wina poszła na mnie... Nawet nie zeznawałem. Sprawa trafiła do sądu i do momentu aż się nie rozstrzygnie, nie ruszam nic w samochodzie(liczę na 100% winy kobiety, która wjechała mi w lewy tył na skrzyżowaniu... Wymyśliła, że zajechałem jej drogę... Prawda była taka, że stałem a ona nie wyhamowała, alek nie o tym temat )
I teraz problemy:

1.Strasznie coś harczy w silniku. Kiedy wcisnę sprzęgło to ustaje. Puszczę i znowu zaczyna. Kiedy wrzucam jedynkę i ruszam to owe harczenie zwiększa swą częstotliwość wraz ze wzrostem obrotów. Przy większych prędkościach tego nie słychać(wiadomo szum itd.). Jakieś pomysły? Póki co robię rozeznanie, żeby nie strzelać w ciemno i nie wydawać zbędnie pieniędzy(studiuję, także nie mam kokosów ).

2.Silnik potrafi zgasnąć po hamowaniu i wysprzęgleniu(np. na światłach). Dzieje się tak głównie na niedogrzanym, jednak czasem zdarzało się to na rozgrzanym. Wydaje mi się, że wymiany wymaga kopułka, kable WN i świece(raczej nie było to robione). Dzieje się tak nawet na benzynie.

3.Samochód strasznie się grzeje. Pożyczyłem go siostrze(wszystko było ok). Ona zrobiła ok. 220km i problem się pojawił. Nie grzał się jakoś strasznie szybko, jednak po ok. 5-6km kreska podchodziła pod czerwone pole. Niedawno sprawdzałem, to silnik pracował przez ok. 15min, zanim kreska zaczęła podchodzić. Cały czas pracował wiatrak.
Odkąd mam samochód, to nie było w nim orginalnego korka na zbiorniczku wyrównawczym. Ostatnio korek przestał pasować tak jak wcześniej. Był nieszczelny.

4.Nie działają spryskiwacze. Problem wynikł po stracie korka od wlewu płynu(mechanik prawdopodobnie strącił... Nie był do odzyskania). Wycieraczki działają, jednak płyn nie leci...


Mam też problem z instalacją, lecz zamieszczę to w odpowiednim dziale.

Z góry dziękuję za odpowiedziedzi

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-12-19, 16:59

ad. 1. Łożyska w skrzyni. Do zrobienia w Siedlcach. Jak jest głośno to już skrzynia ostatkami sił ciągnie
ad. 2. Przepływmierz do czyszczenia'
ad. 3. Sprawdź poziom płynu. Odkręć też korek wlewu oleju i zobacz czy nie ma białej mazi - jak tak to uszczelka pod głowicą poszła
ad. 4. może miałes płyn letni i Ci zmarazł?

stachu2093
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-12-19, 15:49
Lokalizacja: Płock

Post autor: stachu2093 » 2012-12-19, 17:19

bombel, spryskiwacz padł jakoś latem :)
I żadnej mazi pod korkiem nie ma. Wydaje mi się, że będzie to wina tego korka, który jest nieszczelny.
Spryskiwacze, to raczej pompka padła.
Co do skrzyni: Bardziej opłaca się naprawiać, czy kupić inną, używaną? Bo może być prawidłową tezą, iż są to łożyska.Sugeruje to dźwięk. Nie jest to zgrzyt ani nic.
Biegi wchodzą bezproblemowo, ładnie, ogółem tak jak powinny.
I tak będę szukał całej almery na części(potrzebuje 3szyby, ćwiartkę, lampę tylną, klapę tylną, owych korków itd.).
Także dość spory wydatek będzie...
A samochodu nie oddam nigdzie, gdyż dopiero co wyjechał od lakiernika.
Autko ma dla mnie wartość sentymentalną.

rafal87xc
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-09, 16:38
Lokalizacja: Zd-Wola

Post autor: rafal87xc » 2012-12-21, 12:59

ad. 3 to moze termostat sie przycina?

stachu2093
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-12-19, 15:49
Lokalizacja: Płock

Post autor: stachu2093 » 2013-03-07, 18:01

Małe odświeżenie.
Otóż dźwięki spod maski są takie:
http://www.youtube.com/watch?v=-2xknRfjuqI

Troszkę dziwnie wyszło. Nagrywane telefonem(buczy strasznie). Wyraźnie słychać kiedy puszczam sprzęgło i kiedy wciskam.
Zmotywowałem się do nagrania, bo jutro przyjeżdża po niego laweta(w końcu... Znajomy cały czas czasu nie miał. A auto będzie robione w wlkp. Obecnie stoi w Toruniu).

jes
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2009-12-09, 19:23
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: jes » 2013-03-07, 19:47

Jak jedziesz to na każdym biegu tak huczy?
Na pierwszy rzut wygląda na padnięte łożyska wałka głównego (sprzęgłowego).
Wymiana łożysk nie jest trudna, jak się ma trochę pojęcia o mechanice i ściągacze do łożysk.

stachu2093
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-12-19, 15:49
Lokalizacja: Płock

Post autor: stachu2093 » 2013-03-07, 23:42

jes, auto od października stoi po kolizji;/
Ale cały czas takie dźwięki wydawało. Do momentu aż robił się szum i nic nie było słychać...

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2013-03-08, 12:10

Co do dźwięku to wg mnie łożysko oporowe sprzęgła.
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-03-08, 14:16

Przecież pisze że jak puści sprzęgło to klamoci w skrzyni a wtedy łożysko oporowe nie jest obciążone
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”