Posiadam Nissana Almera N16 1,8 114KM Hatchback 2001r.
Mam z nim spory problem, gdyż zachowanie auta często powoduje niebezpieczne sytuacje.
Czy spotkał się ktoś z problemem osłabnięcia auta gdy się rozgrzeje?
Co prawda mam założony GAZ jak w temacie, lecz ten problem był nawet przed założeniem gazu. Lecz staje się coraz bardziej uciążliwy. Niezależnie czy jadę na benzynie czy na gazie.
Sprawa wygląda tak.
Po odpaleniu w czasie jazdy auto płynnie reaguje na dodawanie gazu i w miarę fajnie przyśpiesza.
Gdy tylko wskazówka od temperatury się zacznie podnosić to auto "świruje".
To znaczy, że nie reaguje płynnie na dodanie gazu i aby przyśpieszyć zwykle muszę dać gaz do spodu i za 3-4 sekundy od wciśnięcia w podłogę auto zaczyna przyśpieszać ale strasznie muliście.
Dodatkowo gdy doda się energicznie gazu to lekko przyśpieszy, później znacznie zwolni(wyhamuje) i za chwilę znowu przyśpiesza. Robi tak na każdym biegu.
A 2000obr/min(1900-2100) to dla niego jakaś czarna dziura w tym miejscu nawet z górki potrafi auto wyhamować.
Należy tu również zwrócić uwagę, że na autostradzie w czasie rozpędzania zwykle rozpędzi się do 120km/h i przestaje przyśpieszać.
Wtedy zwykle ledwo dotykam gazu aby utrzymał te 120km/h i za chwilę 15-30sekund dodaję gazu i powoli prędkość rośnie tak do 150km/h i znowu przestaje przyśpieszać.
Jest to o tyle dziwne, że ostatnio jechałem A4 z Krakowa i po wjechaniu na autostradę jechałem ok 130km/h i dla przetestowania dodawałem gazu(chwilę to trwało - 4osoby) ale osiągnęła ok 175km/h byłem zaskoczony, bo dawno tyle nie pojechała. Ona jedzie zależnie od swojego humoru
![:roll:](./images/smilies/rolleyes.gif)
Dodatkowo od około tygodnia czasu gaśnie mi po odpaleniu.
Odpalam, po odpaleniu trzyma ok 1100obr/min i po ok 10-15sek. zaczynają spadać obroty "zasiepie" ze dwa razy i gaśnie.
Gdy tylko gaz się załączy obroty ładnie się trzymają ok 800obr/min i to stabilnie. Ten problem występuje tylko na benzynie.
Na koniec chciałbym zapytać jak jeździcie tą wersją Almerki(ci którzy ją mają)?
Czy trzeba ją bardzo kręcić obrotami aby płynnie przyśpieszać?
Przy ilu obrotach zwykle zmieniacie biegi?
W mojej sytuacji gdy chcę wykrzesać dynamikę (do wyprzedzenia albo ucieczki) to nawet do 4tys. lub wyżej ale muszę mieć ok 2,8tys aby rzeczywiście było czuć przyśpieszanie.
Nie miałem wcześniej Japońskiego auta ale jeździłem dość często Hondą Accord 1,8 136KM i ona lubi wysokie obroty ale ciągnie śmiało i płynnie od 2tys. obr/min.
Dodam jeszcze, że raz w czasie jazdy wyskoczył Check. Zgasiłem i odpaliłem auto ponownie i zgasł. Podjechałem po tygodniu pod komputer(nie mogłem wcześniej) to mechanik żadnego błędu nie zobaczył.
Dodatkowo poprosiłem aby posprawdzał parametry przepływomierza i pierwszej sondy lambda, bo to mnie najbardziej interesowało. Powiedział, że też miał taką Almerę i te dane są w porządku.
Teraz do głowy przychodzi mi, że to może być wina potencjometru przepustnicy?
Co do tego mechanika to powiedział, że jest jakaś nieprawidłowa wartość która zależy od koła zmiennej fazy rozrządu, że niezależnie od obrotów się nie zmienia a powinna płynnie się zmieniać z wartości ujemnej w górę a u mnie było chyba -60 stale.
Zapomniałem nazwy tego parametru.\
Pomiary u mechanika były wykonywane z w pełni rozgrzanym silnikiem.