N15 1.4 Benzyna + LPG nie odpala
Moderator: sergiej
N15 1.4 Benzyna + LPG nie odpala
witam mam problem ze swoja almerką mianowicie zimna odpala perfekcyjnie a jak się troszkę to wtedy strajkuje musi ostygnąć i koniec dodatkowo nie łapie obrotów na benzynie przy wciśniętym pedale gazu skaczą bez przerwy od 1 tys do 4 tys(na lpg ok) a pozycja gazu niezmienna dodatkowo podczas jazdy potrafi stracić moc powyżej 2 tys obrotów zgaszenia autka na chwile pomaga ale problem potrafi powrócić za 5 km a czasami za 50 (objaw zarówno na benzynie jak i lpg) wymieniony czujnik teperatury cieczy chłodzącej + regulator ciśnienia paliwa (brak popraway) zastanawiam sie nad sondą lamba i przepływomierzem
miałem podobnie kiedyś w NX, po wymianie świec objawy ustąpiły. koszt niewielki, a może i u Ciebie też będzie ten problem.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
no to według mnie masz przyczynę...przepływka do wymiany,przy okazji sprawdź czy nie jest pęknięta obudowa filtra powietrza i czy nie łapie lewego powietrza,może być mała przerwa a druciki wyglądać mogą na całe,poza tym sugeruję przegląd instalki i układu zapłonowego
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> ![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Uszkodzić przepływkę HITACHI to na prawdę trzeba się postarać, a to, ze może być brudna to inna para kaloszy. Tu moim zdaniem jest nieco inna przyczyna - ale to wystarczy chwilę pomyśleć, żeby wywnioskować co.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
aurat w GA nieszczelność w dolocie nie są aż takie straszne, ponieważ przepływke masz w przepustnicy na kolektorze ssącym, a nie tak jak w SR w rurze dolotowej. lewe powietrze z puchy powietrza nie robiły by takich cudów.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
fakt obudowa pekla ze 4 lata temu i jest stożek wrzucony nieszczelności brak
spróbuję przepływkę wycyścić w benzynie ekstakcyjnej bo to ja obstawiam na brak mocy na wyższych obrotach. Powiem taką inną sytucję że po odpieciu przepływki brak róznicy w pracy na benzynie (czyli dupa) do tego pogorszenie pracy na LPG(z podpięta przepływką było lepiej) sytuacja z odpalaniem była juz kiedyś ale minęła (tzn brak problemów w lato są problemy zimą i to temp w okolicy zera +- 5 stopni) a z moca to mnie dorwało kiedyś w trasie mialem o pol litra plytu przy mało dolałem i było ok ale teraz plynu jest full ale sytuacja się powtarza
![:P](./images/smilies/razz.png)
saper2004, nie, nie będzie miała. Wpływ będzie miało co innego. Jak rozbierzesz to się dowiesz ![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Witam przepływka wyczyszczona załaczam fotkę przed i dwa filmy po czyszczeniu, jeden podczas pracy na LPG a po ok 30 sekundach na benzynie dodam że nie ruszałem stopą silnik sam faluje a drugi podczas proby odpalenia na gorącym silniku
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UvS_UDAnVMo[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OLcS2fmR2j8[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UvS_UDAnVMo[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OLcS2fmR2j8[/youtube]
-
- nowy na forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 2013-10-19, 12:09
- Lokalizacja: Podparpacie
Komp Ci nie wywala błędów? Włącz mu autodiagnostyke.
Ogarniasz cos z elektryki? Sprawdz jakie napięcie ma przepustnica, i czy gdy ją otwierasz to napięcie rośnie płynnie. Pamiętaj ze obroty są regulowane elektronicznie krokowcem. Sprawdz go. Ewentualnie nieszczelna przepustnica, ale nie pisałeś nic o tym abyś tam grzebał coś przy niej, wiec to odpada. Ewentualnie sprawdz szczelność kolektora ssącego - z daleka od filtra psiknij Plakiem... Jak obroty wzrosną, to masz gdzieś nieszczelność.
A jeśli ogarniasz coś z elektryką - wiązka do sprawdzenia, na wyłączonym silniku i odłączonym aku wyjmij i włóz wtyczki od przepustnicy, przepływki. Co do LPG - zamiast aktuatora wkręć zwykłą srube regulacyjna, i sprawdz wtedy.
Widziałem kiedyś przypadek punciaka 1.2 miał podobnie, obroty falowały same od 1k rpm do 2-3 tysiecy - okazało sie że kabel od TPS był złamany i zakłamywał komputer o otwarciu przepustnicy.
Ogarniasz cos z elektryki? Sprawdz jakie napięcie ma przepustnica, i czy gdy ją otwierasz to napięcie rośnie płynnie. Pamiętaj ze obroty są regulowane elektronicznie krokowcem. Sprawdz go. Ewentualnie nieszczelna przepustnica, ale nie pisałeś nic o tym abyś tam grzebał coś przy niej, wiec to odpada. Ewentualnie sprawdz szczelność kolektora ssącego - z daleka od filtra psiknij Plakiem... Jak obroty wzrosną, to masz gdzieś nieszczelność.
A jeśli ogarniasz coś z elektryką - wiązka do sprawdzenia, na wyłączonym silniku i odłączonym aku wyjmij i włóz wtyczki od przepustnicy, przepływki. Co do LPG - zamiast aktuatora wkręć zwykłą srube regulacyjna, i sprawdz wtedy.
Widziałem kiedyś przypadek punciaka 1.2 miał podobnie, obroty falowały same od 1k rpm do 2-3 tysiecy - okazało sie że kabel od TPS był złamany i zakłamywał komputer o otwarciu przepustnicy.
A ja bym na początek powiązał ze sobą pewne fakty - jak jest sterowana przepustnica - ssanie. Odpala na zimnym bez problemu, a na ciepłym są cyrki. Falowanie obrotów jest skorelowane z przyczyną - według mnie ![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
Saper2004, spróbuj delikatnie nacisnąć pedał gazu przy odpalaniu na ciepłym - to Ci powinno dać po części odpowiedź.
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
Saper2004, spróbuj delikatnie nacisnąć pedał gazu przy odpalaniu na ciepłym - to Ci powinno dać po części odpowiedź.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
zastanawiam się nad wymianą kabli i świec (choć mają max 5 tyś km i z 6 miechów kable sentec swiece ngk) w poniedziałek będzie druga pomb paliwa. Na gazie jest ewidentnie lepiej ale i tak na to co znam swoje autko (6 lat) to itak rozna za wolno. Air bag świeci po stłuczce ostatniego właścieciela
powili nie mam na autko siły
![:P](./images/smilies/razz.png)
Moim zdaniem zamiast wymieniac drugi raz to sano, podmien przepustnice na taka ktora nie byla nigdy grzebana. Kompletna, lacznie z przeplywka i czujnikiem polozenia, oraz krokowym.
Objawy na cieplym za to idealnie wpasowuja sie na uszkodzony czujnik polozenia walu. Tyle ze w jego przypadku, w autodiagnostyce powinien wyskoczyc blad.
Objawy na cieplym za to idealnie wpasowuja sie na uszkodzony czujnik polozenia walu. Tyle ze w jego przypadku, w autodiagnostyce powinien wyskoczyc blad.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Przepływomierz w bardzo łatwy sposób można wyeliminować - po prostu go odpiac i gdyby był przyczyną to by odpalił. Ale skoro z tego co widzę na filmie to objaw na moduł zapłonowy. Na zimnym odpala a po czasie się wygrzewa i nie daje iskry. Standardowa rzecz. Ale zrobisz jak uważasz
pompę , kable, świece ... ![:-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![:-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![:-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Witam ciąg dalszy zabaw z n15 dzis był problem odpalić zimne autko tzn. odpalił ale sie dusił po wciśnięciu pedału gazu a bez to przekręcił ze 2 razy i gasł no to otwieram kopułtkę styki zaśniedziałe wyczyściłem złożyłem bez zmian. Odpiąłem przepływkę i odziwo odpalił ale się nie wkręcał na obroty(ani benzyna ani LPG) rozgrzałem porządnie autko(aż wętylatorek się właczył) podpiołem przepływkę i jak ręką odjął wkręca się na obroty zarówno na benzynie i jak i na lpg gaszę odpalalm i jest ok. No to powtarzam z odpiętą przepływką benzyna nie wkręca się a lpg idzie jak burza.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_MWCgik ... e=youtu.be[/youtube] wysoki obroty sa od kiedy stożek tam siedzi ale zawsze było ok 1500
teraz poczykam aż ostygnie i zobacze co będzie się działo jak myślicie wymieniać przepływkę??
[ Dodano: 2016-02-29, 15:58 ]
witam autko ostygło odpaliło ok obroty trzyma ale duzi sie na benzynie na lpg ok nie mam pomysłu już na moją białą almerkę można jakoś mulitemtrem przepływkę sprawdzić??
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_MWCgik ... e=youtu.be[/youtube] wysoki obroty sa od kiedy stożek tam siedzi ale zawsze było ok 1500
teraz poczykam aż ostygnie i zobacze co będzie się działo jak myślicie wymieniać przepływkę??
[ Dodano: 2016-02-29, 15:58 ]
witam autko ostygło odpaliło ok obroty trzyma ale duzi sie na benzynie na lpg ok nie mam pomysłu już na moją białą almerkę można jakoś mulitemtrem przepływkę sprawdzić??