Problem ze spalaniem benzyny/lpg

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Glaca
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2015-09-30, 19:47
Lokalizacja: PWA

Problem ze spalaniem benzyny/lpg

Post autor: Glaca » 2015-09-30, 20:19

Jest to mój pierwszy post to wypadałoby sie przywitać więc Witam :-D

Ale teraz do rzeczy. Almera n15 1.4 16v + instalacja lpg stag4.
Sprawdzona sonda, aparat zapłonowy podmieniałem od nissana sunny , stopień sprężania troszeczke powyżej 9 (z tego co czytałem to 9,5 to wartość odpowiednia) więc też ok.
Objawy są takie, że pierwszy drugi i trzeci gar od strony rozrządu palą ok świece ładnie wypalone (dodam, że świece i kable są nowe) za to czwarta jest zalana od paliwka, ale po wyciagnięciu i sprawdzeniu świecy na zewnątrz iskra jest. Jeśli podczas pracy silnika wypinam kable zapłonowe pokolei z osobna 1-2-3 to silnik zaczyna pracować jeszcze gorzej a po odłączeniu kabla od 4 garka silnik pracuje tak samo. Takie same objawy są na benzynie jak i na gazie. Po wymruganiu błędów 55 czyli brak usterek.

Jakieś sugestie? Czytałem kilka tematów ale nie miały końca.

Z góry dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-09-30, 20:30

jeszcze iskra, a iskra. może przebicie się robi po wsadzeniu fajki do silnika?
podmień świece pomiędzy garkami. to samo z kablem zapłonowym ( nie wiem czy są wystarczająco długie..)
ogólnie kolego jesteś z Wągrowca?

Glaca
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2015-09-30, 19:47
Lokalizacja: PWA

Post autor: Glaca » 2015-09-30, 20:34

Zamiana kabli i świec nic nie daje na 4 garze jest nie dopalone. I strasznie mnie to irytuje :/
Taa z wągrowca

A i pytanie aparat zapłonowy w almerze ma 6 pinów ale na wtyczce jest jeden pusty a od sunny aparat jest na 5 pinów jest jakaś różnica? Chociaż po podmiance nie było żadnej różnicy. Czujnik który jest przy aparacie to czujnik halla i on steruje zapłonem tak?

Rozrząd wykluczam bo nie palił by dobrze na 1 i 4 bo była by większa komora spalania na obu.
Ostatnio zmieniony 2015-09-30, 20:54 przez Glaca, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-09-30, 20:47

Glaca, jeżeli myślisz o tych co ja to ja nie z tych, a z innych :) ja jestem Maciej :)

jednne co przychodzi mi na myśl to problem z wtryskiwaczem, być może- co jest możliwe moim zdaniem sterowanie od gazu jest zpierdzielone i w momencie gdy auto pracuje na gazie 4 wtryskiwacz wpuszcza benzyne do komory spalania. w wyniku przelania mieszanka jest nie spalona- zalewa go.
tylko czy to jest możliwe?
może na tym cylindrze jest uszkodzona głowica i po wkręceniu świecy nie ma kompresji. przyrząd do mierzenia kompresji miałeś wciskany czy wkręcany?

Glaca
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2015-09-30, 19:47
Lokalizacja: PWA

Post autor: Glaca » 2015-09-30, 21:01

A juz wiem kto ty to ty ;-)

Byłem u gazola dziś bo nie mam swojego kabla do lpg. Nie ma żadnych usterek wszystko ok.
jak wyłącze kompletnie instalacje zeby auto pracowało na samym pb to jest to samo zakręcałem butle nawet bo też myślałem, że może dolewać beną.
Pozatym wtryskiwacze od lpg są osobno. Dziwna sprawa bo nie miałem wcześniej żadnych problemów z autem żadnych szarpnięć nic. Z wydechu konkretnie śmierdzi beną.

manometr miałem wciskany. Na wszystkich garach pomiar podobny więc nie obstawiał bym braku komprechy.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-09-30, 21:14

miło mi, ja Ciebie niestety nie. długo masz almere? jaki kolor?
zatem zasilanie paliwem wyeliminowane ale czystko orientacyjnie, możesz wypróbowac jeszcze podmienić wtryski 4 z 2 np. wtedy palić na PB i zobaczyć czy coś się zmieniło. zapłon po części również wyeliminowany. zostaje sprawdzenie kopułki i palca rozdzielacza.

jak to nic nie da to niestety ale moja wiedza na ten temat się wyczerpała. :-/ być może w ten weekend bede w chacie w wrc to możemy sie ustawić na micro spota i obadać co tam w trawie piszczy. jak się widzi auto na żywo zawsze pomysły inaczej sie realizuja jak przez neta.

Glaca
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2015-09-30, 19:47
Lokalizacja: PWA

Post autor: Glaca » 2015-10-05, 11:43

Temat rozwiązany zasyfiona przepływka i padnięta sonda. Auto teraz śmiga na benzynie jak nigdy i na lpg tak samo.
Dzięki za podpowiedzi ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”