[n16] almera nie odpala błąd p0711 b0500

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
mmateus
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2013-03-19, 21:23
Lokalizacja: tarnów

[n16] almera nie odpala błąd p0711 b0500

Post autor: mmateus » 2013-03-19, 21:31

Witam,

Po pierwsze chcę sie przywitać z wszystkimi forumowiczami.

Mam problem jak w temacie, swieci sie check engine i nie odpala. wczesniej nie było żadnych niepokojacych symptomów.

Po zczytaniu błędów : P0711 i b 0500

z tego co moge sprawdzić to bład p0711 to "Czujnik temp. cieczy przekładniowej - sygnał poza zakresem/wydajność

ale to manual 1.5 dci, więc jestem w kropce.

almera 1.5 dci 2003 rok
Ostatnio zmieniony 2013-03-19, 22:18 przez mmateus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-19, 21:50

Wyczytałem, że to może być uszkodzony czujnik położenia wałka i dlatego nie odpala

mmateus
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2013-03-19, 21:23
Lokalizacja: tarnów

Post autor: mmateus » 2013-03-19, 22:05

bombel pisze:Wyczytałem, że to może być uszkodzony czujnik położenia wałka i dlatego nie odpala
tylko dlaczego taki kod bledu? sprawdzalem kod polozenia walka jest inny. jutro zerkne pod auto. gdzie mozna o tym poczytac?

czy to normalne w nissanie, ze check engine blokuje zaplon, poniewaz kiedys wyrzucalo mi blad wtrysku i rowniez nie odpalal (ostatecznie nie byl to wtrysk tylko styk na nim) a po skasowaniu bledu auto odpalalo.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-19, 22:35

mmateus poczytałem inne fora, również zagramaniczne i przy takiej kombinacji to wyszło, a rzeczywiście jak ten czujnik nawala to auto może nie palić.

Czujnik GMP jest na łączeniu skrzyni z silnikiem.

Proponuję też fora Renault poczytać, bo to ono wyprodukowało ten silnik.

schultz
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2012-10-14, 16:07
Lokalizacja: wawa

Post autor: schultz » 2013-05-04, 07:53

Witam.

Faktycznie
P0711 Transmission Fluid Temperature Sensor Circuit Range/Performance

Natomiast B to od nadwozia i powinien byc to kierunek
B0500,"Kierunkowskaz prawy - usterka"

Dziwne bo raczej zaden nie powinien odciac zaplonu.
Natomiast N[16] po polaczeniu w 2003 z Renault, mialo faktycznie problemy z czujnikiem polorzenia waalu.

Z tego co mialem u siebie N[16] 2002 przed liftem, czeck nie odcinal zaplonu...
mialem zapchany kat...komp wyrzucal blad przeplywki (nawet z sensem bo niemajac gdzie odprowadzic spalin nie mial jak zassac swierzego powietrz), przechodzil w tryb serwisowy po przekroczeniu 3-3,5 tys obrotow.
To jest robil odcinke przy 2000.... ;D

Ale jesli jest walniety czujnik polorzenia walu to nie bedzie zaplonu :(
Komp wylicza na jego podstawie i na podstawie czujnika polorzenia walka rorzadu kont wyprzedzenia zaplonu.

Czujnik polorzenia walu jest z tylu silnika na dole.
czyli od strony przegrody tuz nad miska olejowa przy kole zamachowym (przy skrzyni).

Bledy jakos mi nie pasuja do usterki, ale razdil bym skasowac i sprawdzic czy wyrzuci takie same...ewentualnie poszukac zamrozonych ramek.

idzialem gdzies w sieci artykul o problemach z czujniiem polorzenia walu w N[16], jak znajde to wrzuce

Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-05-04, 08:55 ]
http://motofocus.pl/technika/5132/nissa ... e-rozrzadu

[ Dodano: 2013-05-04, 09:07 ]
Artykul co prawda jest o lancuchu rozrzadu...ale ja bym nie szukal odrazu tam przyczyny...
za to swietnie obrazuje gdzie sa czujniki i za co odpowiadaja.

pawelzp
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2015-02-21, 17:32
Lokalizacja: małopolska

Post autor: pawelzp » 2015-02-23, 18:53

Wysłany: Wczoraj 11:56 [N16] problem z odpalaniem
Mam problem z almerą 2,2 di wymieniłem filter paliwa bo był problem z rozruchem czyli zapala i po sekundzie gaśnie , odpala jedynie na plaku i to solidnie trzeba pryskać po odpaleniu chodzi normalnie nie kopci silnik równo chodzi przejechałem ok 80 km i po wyłaczeniu silnika jest to samo muszę odpowietrzać na filtrze i odpalać na plaku pomodpaleniu normalnie chodzi, odpowietrzałem popuszcajac na wtryskach i za filtrem przy pomocy pompki , wydaje sie jak by paliwo schodziło bo jak samochod postoji to pompka na filtrze lekko chodzi i trzeba troche pompowac zeby poczuć opor ,czy jest możliwe ze może być tak zapowietrzony układ paliwowy lub zbiornik , czy ktoś maiał podobne objawy niewiem czy mam sprawdzić wiązke pod chłodnicą czy może być uszkodzony sterownik pompy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”