[N15] DIESEL CD20. Termostat. Kiedy powienien się otworzyć?
Moderator: sergiej
[N15] DIESEL CD20. Termostat. Kiedy powienien się otworzyć?
Mam następujące pytanie.
Po jakim czasie jazdy lub postoju termostat powinien się otworzyć. Chodzi konkretnie o takie warunki jak panują teraz, tzn. zima.
Wiem, że ma to nastąpić przy 87-88st., ale mniej więcej po jakim czasie. Bo miałem wymieniany termostat i teraz bydle się nie otwiera - przynajmniej dół chłodnicy zimny. Po wymianie termostatu wymieniany był jeszcze alternator, więc płyn był spuszczany.
Wiem, że jest zimno itd.
Podzielcie się proszę swoimi spostrzeżeniami i uwagami na ten temat.
Pozdrawiam
Po jakim czasie jazdy lub postoju termostat powinien się otworzyć. Chodzi konkretnie o takie warunki jak panują teraz, tzn. zima.
Wiem, że ma to nastąpić przy 87-88st., ale mniej więcej po jakim czasie. Bo miałem wymieniany termostat i teraz bydle się nie otwiera - przynajmniej dół chłodnicy zimny. Po wymianie termostatu wymieniany był jeszcze alternator, więc płyn był spuszczany.
Wiem, że jest zimno itd.
Podzielcie się proszę swoimi spostrzeżeniami i uwagami na ten temat.
Pozdrawiam
Była Zieleniutka N15 2.0D 75PS CD20, ale już nie ma..Teraz jest inny traktorek
Troszkę nie skumałem pytania, ale napiszę jak szybko nagrzewa się u mnie w Sunnym Kombi z silnikiem CD20E na podstawie wskazań wskaźnika. W temp ok 0 stopni jak postoi na dworzu to ok.2- 2,5km w mieście bez korków. W lato kilkaset metrów. Ten silnik nagrzewa się bardzo szybko i bardzo cieżko go przegrzać, jeśli jest sprawny. U mnie w niewiadomo jakim upale trzyma temp w korku, w warunkach, gdy np w benzynowych oplach non stop śmigło się włącza.
Jeżeli dół chłodnicy masz zimny to prawdopodobnie nie do końca został odpowietrzony ukł.chłodniczy.
Czas po jakim powinien otworzyć się termostat jest zależny od tego czy samochód jest na postoju czy w ruchu, czy silnik chodzi na wolnych obrotach itd.
Jeżeli po ok 15 minutach pracy na wolnych obrotach na postoju wskazówka temp. powinna być w połowie skali i powinien być otwarty termostat.
Czas po jakim powinien otworzyć się termostat jest zależny od tego czy samochód jest na postoju czy w ruchu, czy silnik chodzi na wolnych obrotach itd.
Jeżeli po ok 15 minutach pracy na wolnych obrotach na postoju wskazówka temp. powinna być w połowie skali i powinien być otwarty termostat.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Dzięki za odpowiedzi.
Ale skoro układ jest nie do końca odpowietrzony to przecież powinien się sam odpowietrzyć, prawda?
Wskazówka nie przekracza mi połowy skali, ale termostat się nie otwiera.
Przewody - ten górny od chłodnicy macie miękkie, czy takie twardsze jeżeli silnik pracuje?
Ale skoro układ jest nie do końca odpowietrzony to przecież powinien się sam odpowietrzyć, prawda?
Wskazówka nie przekracza mi połowy skali, ale termostat się nie otwiera.
Przewody - ten górny od chłodnicy macie miękkie, czy takie twardsze jeżeli silnik pracuje?
Była Zieleniutka N15 2.0D 75PS CD20, ale już nie ma..Teraz jest inny traktorek
Nie do końca bo jeżeli w którymś miejscu jest bańka powietrzna to w układzie zamkniętym nie przejdzie tak łatwo. Trzeba jeszcze raz odkręcić korki odpowietrzające w głowicy i dolać płynu chłodniczego.kojak85 pisze:Ale skoro układ jest nie do końca odpowietrzony to przecież powinien się sam odpowietrzyć, prawda?
Znaczy że silnik się jest nie dogrzany i termostat na pewno się otwiera lub jest "zatrzaśnięty" w pozycji otwartej.kojak85 pisze:Wskazówka nie przekracza mi połowy skali, ale termostat się nie otwiera.
Nie jest do końca twardy daje się lekko uginać.kojak85 pisze:Przewody - ten górny od chłodnicy macie miękkie, czy takie twardsze jeżeli silnik pracuje?
Na wyłączonym zimnym silniku zdejmij korek chłodnicy i po naciskaj tę rurę i zobacz co się będzie działo. Potem odpal silnik na ok 3 min, potem dolej płynu na full i zamknij korek chłodnicy zostaw na kolejne 3 min i dolej płynu do zbiorniczka wyrównawczego do max. Poczekaj do załączenia wiatraka chłodnicy.
Przy powyższych operacjach po włączeniu silnika ustaw nawiew wewnątrz na max. ciepłe powietrze i włącz nawiew na 4 bieg.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
CD20 nie ma odpowietrznika w głowicy Znajduje się on przy termostacie tak samo jak w CD20T Jest tam śruba przy której piszę Dont open in hot czy jakos tak. Zapowietrzony układ najczęściej wydaje charakterystyczne dźwięki z podszybia. Nie zaszkodzi go jeszcze raz odpowietrzyć, poprzez otwarcie odpowietrznika przy termostacie na zimno i dolanie potem płynu na Max do chłodnicy i w wyrównawczy. Pamiętaj o otwarciu nagrzewnicy. Do tego dobrze jest pobawić się pokrętłem od temperatury podczas jazdy. Czujnik temperatury silnika jest umieszczony w głowicy i jeśli jest ona zapowietrzona to będzie wskazywać błędnie. Co do chłodnicy i termostatu to jeśli byłby otwarty to cała chłodnica byłaby ciepła. Przy zamkniętym to właśnie góra jest tylko ciepła
Węże w traktorze są twarde, ale nie mogą być spuchnięte
Sprawny układ po około 15 minutach załącza wentylatory na wolnych obrotach. Czujnik do wentylatorów znajduje się przy termostacie
Węże w traktorze są twarde, ale nie mogą być spuchnięte
Sprawny układ po około 15 minutach załącza wentylatory na wolnych obrotach. Czujnik do wentylatorów znajduje się przy termostacie
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)
Czyli wygląda na to, że układ mam zapowietrzony Postaram się zastosować do waszych porad, ale próbowałem go już wcześniej odpowietrzać i jakoś mi nie wyszło. A jak Wam powiem, że nie mam ssania - nie załącza się to myślicie, że to jest powiązane, bo coś mi się wydaje, że tak. Macie jeszcze jakieś porady dla mnie.
Dodam, że tak się stało od wymiany alternatora zimą - wiadomo, że płyn był spuszczany.
Pozdrawiam i z góry dziękuję
Dodam, że tak się stało od wymiany alternatora zimą - wiadomo, że płyn był spuszczany.
Pozdrawiam i z góry dziękuję
Była Zieleniutka N15 2.0D 75PS CD20, ale już nie ma..Teraz jest inny traktorek
Diesel nie ma ssania Jest tzw ssanie tak samo jak tzw zapłon ."Ssanie" to ręczny przestawiacz kąta wtrysku(mechaniczny przyśpieszacz zimnego rozruchu) w pompach VE, a "zapłon" to sam kąt wtrysku To "ssanie" powoduje szybsze nagrzewanie się zimnego silnika, ale nie ma bezpośrednio wpływu na otwarcie czy zamknięcie termostatu (nie steruje nim)
Alternator też nie ma tu nic do rzeczy, Jeśli ładuje i nie piszczy pasek lub łożysko to wszystko z nim w porządku.
Tak jak wcześniej sprawdź stan płynu, a może i sam termostat. Ugotuj na nim zupkę ,to będziesz miał pewność czy otwiera, z tym że bez termometru nie określisz kiedy
[ Dodano: 2010-03-10, 08:54 ]
Jeśli będziesz spuszczał płyn to od razu sprawdź czy chłodnica jest drożna i najlepiej to ją przepłucz normalną kranówą
Alternator też nie ma tu nic do rzeczy, Jeśli ładuje i nie piszczy pasek lub łożysko to wszystko z nim w porządku.
Tak jak wcześniej sprawdź stan płynu, a może i sam termostat. Ugotuj na nim zupkę ,to będziesz miał pewność czy otwiera, z tym że bez termometru nie określisz kiedy
[ Dodano: 2010-03-10, 08:54 ]
Jeśli będziesz spuszczał płyn to od razu sprawdź czy chłodnica jest drożna i najlepiej to ją przepłucz normalną kranówą
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)
Nie jestem zupełnym laikiem. Wiem, że silnik diesla to silnik o zapłonie samoczynnym. Wiem również, że ten diesel posiada do tego celu elektrozawór kąta wyprzedzenia wtrysku. Wiem również, że ten silnik ma automatyczne ssanie - jak zwał tak zwał, sterowane za pomocą takiego urządzonka opartego na działaniu bimetalu, który to wypychając bądź nie, zwiększa prędkość obrotową. Ów bimetal działa w oparciu o układ chłodzenia, potrzebuje płynu i na podstawie jego temperatury zwiększa bądź nie, prędkość obrotową.
Dziś udało mi się nagrzać na postoju silnik, aż otworzył się termostat. Po bardzo długim czasie. Od tego czasu zeszło sporo zanim włączył się wentylator.
Generalnie jeszcze takie pytanie. Dlaczego przewody z cieczą są raz miękkie, raz twardsze?
Jak poznać niewydolność pompy wody. Staram się połączyć to wszystko w jedną całość. Potrzebuję kogoś, kto przyklaśnie, albo odrzuci moją tezę.
Dziś udało mi się nagrzać na postoju silnik, aż otworzył się termostat. Po bardzo długim czasie. Od tego czasu zeszło sporo zanim włączył się wentylator.
Generalnie jeszcze takie pytanie. Dlaczego przewody z cieczą są raz miękkie, raz twardsze?
Jak poznać niewydolność pompy wody. Staram się połączyć to wszystko w jedną całość. Potrzebuję kogoś, kto przyklaśnie, albo odrzuci moją tezę.
Była Zieleniutka N15 2.0D 75PS CD20, ale już nie ma..Teraz jest inny traktorek
Pompa służy do wytworzenia obiegu a nie jakiegoś tam ciśnienia. Ciśnienie samo się robi w skutek nagrzewania płynu Przecież to glikol i rozszerza się przy ciepełku. Inna sprawa to przedmuch z głowicy, ale wtedy to w wyrównawczym zaczyna bąbelkować i wywala tam płyn.
Z tym bimetalem to nie wiedziałem. Myślałem że jest tam normalna dźwignia z kabiny na krzywce.
Może twój typ się tak ma długo nagrzewać. Co tam wskazywało na czujniku temperatury jak wiatraki ruszyły?
[ Dodano: 2010-03-10, 19:38 ]
Jak pompa pada to cieknie bo leci w niej łożysko i uszczelniacze Tam w środku to jest tylko wiatraczek.który popycha płyn, a napęd brany jest z paska
Z tym bimetalem to nie wiedziałem. Myślałem że jest tam normalna dźwignia z kabiny na krzywce.
Może twój typ się tak ma długo nagrzewać. Co tam wskazywało na czujniku temperatury jak wiatraki ruszyły?
[ Dodano: 2010-03-10, 19:38 ]
Jak pompa pada to cieknie bo leci w niej łożysko i uszczelniacze Tam w środku to jest tylko wiatraczek.który popycha płyn, a napęd brany jest z paska
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)
Temperatura nie przekracza połowy skali. Po włączeniu ogrzewania i dmuchawy na maksa wskazówka znacznie spada.
Zauważyłem, że wraz z nagrzewaniem przybywa mi płynu w zbiorniku wyrównawczym. I po otworzeniu termostatu też trochę więcej jest. Generalnie to do otwarcia termostatu nagrzewa się cholernie długo, ale latem tak nie było. Silnik wg wskaźnika się nie przegrzewa.
Jak ścisnąłem rurę tą górną od chłodnicy to wywalił trochę powietrza do zbiornika wyrównawczego. Poprzednim razem też wywaliłem sporo powietrza. Skąd ono się bierze?
A co do węży raz miękkich raz twardych?
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
Zauważyłem, że wraz z nagrzewaniem przybywa mi płynu w zbiorniku wyrównawczym. I po otworzeniu termostatu też trochę więcej jest. Generalnie to do otwarcia termostatu nagrzewa się cholernie długo, ale latem tak nie było. Silnik wg wskaźnika się nie przegrzewa.
Jak ścisnąłem rurę tą górną od chłodnicy to wywalił trochę powietrza do zbiornika wyrównawczego. Poprzednim razem też wywaliłem sporo powietrza. Skąd ono się bierze?
A co do węży raz miękkich raz twardych?
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
Była Zieleniutka N15 2.0D 75PS CD20, ale już nie ma..Teraz jest inny traktorek