N16 Problem z odpalaniem na zimnym silniku
Moderator: sergiej
N16 Problem z odpalaniem na zimnym silniku
Witam.
Jestem posiadaczem almery n16 z 2000r 1.8 benzyna+ sekwencja lpg. Mam problem z odpalaniem na zimnym silniku. Otóż gdy przekręcę zapłon, na wskaźniku gazu pokazuje się ilość, świeci się lpg i wszystko na nim gaśnie. Przy próbie odpalenia muszę dodać gazu przez ok. 10 sekund, ręcznie na benzynę i po ok. pół minuty na gaz i wszystko jest dobrze. Dodam także że pojawiły się falowania obrotów, ale bardzo mało między 1000 a 9000 tak na oko. Czy tak jak według mnie startuje on na lpg a nie na benzynie? Dodam także że problem pojawił się gdy padł mi akumulator, po naładowaniu jego.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Jestem posiadaczem almery n16 z 2000r 1.8 benzyna+ sekwencja lpg. Mam problem z odpalaniem na zimnym silniku. Otóż gdy przekręcę zapłon, na wskaźniku gazu pokazuje się ilość, świeci się lpg i wszystko na nim gaśnie. Przy próbie odpalenia muszę dodać gazu przez ok. 10 sekund, ręcznie na benzynę i po ok. pół minuty na gaz i wszystko jest dobrze. Dodam także że pojawiły się falowania obrotów, ale bardzo mało między 1000 a 9000 tak na oko. Czy tak jak według mnie startuje on na lpg a nie na benzynie? Dodam także że problem pojawił się gdy padł mi akumulator, po naładowaniu jego.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Skoro pad Ci aku, to sprawdź jego stan u elektryka. Zaraz spadnie tempertura i staniesz. Pozatym jakoś zawile opisujesz problem. Jeśli posiadasz sekfencje to po przekręceniu stacyjki na kontrolce centralki sterowania lpg powinno Ci wyświetlać(mrugać) benzyna (kontrola-startowy) i kontrolny lpg. Uruchomienie następuje na benzynie, dopiero po osiągnięciu zadanej temp. Przełącza automatycznie na lpg. Jak będziesz odpalał na lpg na zimnym to po pierwsze szlak trafi reduktor i wtryski. Podjedz do gazmena bo coś masz nie halo. Może tylko szlak trafił centralkę-wymień.
WOLNOŚĆ -TO WSZYSTKIE ZIELONE ŚWIATŁA NA DRODZE!!!
Możesz spróbować, ale nie sądze by coś to dało! Sprawdz połączenia kabli z aku na sasilanie kompa lpg i kable przy centralce. Coś nie tak skoro Ci gaśnie przy odpalaniu!? Kup nową centralkę na drypa.pl i wymień- obstawiam że sie jej coś pop... Puki co ręcznie przestaw/ odpalaj na benzynie(włącz nawiew na32C')/, jak poczujesz letnie powietrze daj na lpg. Jak nie pomoże to do gazmena. Jake masz lpg? A zobacz co sie będzie działo jak zakręcisz butle.
WOLNOŚĆ -TO WSZYSTKIE ZIELONE ŚWIATŁA NA DRODZE!!!
Właśnie wróciłem z samochodu. Otóż po przekręceniu kluczyka wg instrukcji początkowe czyli benzyna i miga lpg, i tak startuje na gazie. Ręczne przełączenie działa i odpala jak ręką odjął. Może głupie pytanie, ale to mój pierwszy samochód w dodatku z lpg. Czy powinno się gasić na gazie czy na benzynie? Może w tym wina, bo jak zgaszę na benzynie, startuje na benzynie i sam przełącza na gaz.
Instalacja to lovato
Instalacja to lovato
Rany co ty masz za instalkę? Powtażam że skoro przed uruchomieniem świeci się bęzyna i gaz, a odpala Ci od razu na gazie to jest do D... z sterowaniem. Jeżeli masz włączoną funkcje lpg to kończysz normalnie jazde na lpg i elelktro zawór odcina lpg. I nawet bez wyjmowania klucza po ponownym zapłonie na ciepłym silniku powinno/musi odpalić na benzynie i przestawić na lpg jak osiągnie ustawione w kompie dane rpm. Jak zimny motor to dopiero po osiągnięciu zadanej temperatury i rpm. Napisz co to za instalka i centralka,-sprawdź na drypa i podaj link. I zamknij butle i zobacz jak odpali?
A z tego co piszesz to coś niejasnego wynika. Jak to? Przed zgaszeniem wymuszasz na centralce przejście na bp, a po ponownym uruchomieniu stacyjki centralka sama przestawia funkcje na bęzyna/lpg i odpala na bp?
A z tego co piszesz to coś niejasnego wynika. Jak to? Przed zgaszeniem wymuszasz na centralce przejście na bp, a po ponownym uruchomieniu stacyjki centralka sama przestawia funkcje na bęzyna/lpg i odpala na bp?
WOLNOŚĆ -TO WSZYSTKIE ZIELONE ŚWIATŁA NA DRODZE!!!
Dzieje się dokładnie jak na tym filmiku, z tym, że przy odpalaniu bez wymuszenia pb muszę dodać gazu.
https://www.youtube.com/watch?v=fhV-zj7a-oI
Podobno trzeba przepiąć jakiś przewód i wtedy wszystko będzie ok. Tylko jaki? Tak samo u autora filmiku jak i u mnie pojawiło się to po wymianie akumulatora.
Instalacja to lovato smart
EDIT
Jeszcze mam pytanie, czy sekwencja załącza gaz według oryginalnego czujnika temperatury? Bo po odpaleniu wskazówka od temperatury od razu idzie do połowy. Nie wiem jak jest w almerce, czy to normalne bo w samochodzie taty idzie w górę powoli od 1/4.
https://www.youtube.com/watch?v=fhV-zj7a-oI
Podobno trzeba przepiąć jakiś przewód i wtedy wszystko będzie ok. Tylko jaki? Tak samo u autora filmiku jak i u mnie pojawiło się to po wymianie akumulatora.
Instalacja to lovato smart
EDIT
Jeszcze mam pytanie, czy sekwencja załącza gaz według oryginalnego czujnika temperatury? Bo po odpaleniu wskazówka od temperatury od razu idzie do połowy. Nie wiem jak jest w almerce, czy to normalne bo w samochodzie taty idzie w górę powoli od 1/4.
No to masz zwalony czujnik temperatury. Logicznie, jak może Ci po odpaleniu wskazywać że masz zagrzany motor. Chodz pytanie brzmi czy to czujnik temp., czy wskaźnik. Trzeba by sprawdzić rezystancje na czujniku. Natomiast tu może być pies pogrzebany! W zasadzie to sek.lpg bierze info o temp. głównie z reduktora. Ale może być podpięte dodakowo z czujnika obiegu. Wtedy twoja instalka (zależy jaka wersja-Eko?)dostaje błędną info o temp. z obiegu ze jest ok.,chodz redek zimny(wystygł) i celem "oszczędności" bp odpala odrazu na gazie. A to system debilny! Zawsze powinno się odpalać na bp bo daje troche warstwy ochronnej. Tak wię skasuj przyczyne błędnego wskazania, pewnie czujnik. I pojedź do gazmena. Niech Ci wypierdzieli ten system -eko, i zmieni ew.centralke na 3funkcyjną(bp, bp/lpg i wymuszenie z lpg-wtedy TY! podejmujesz decyzje czy chcesz palić od razu z lpg. A nie system!) A kabel o którym mówisz to właśnie wywalić trzeba od czujnika obiegu i wpiąć go na redek by bylo ok. A zanim to zrobisz to odpalaj na bp i dopiero po ok.5min, lub po przejechaniu ok.1km daj na lpg. Inaczej uszkodzisz redek lub wtyski. Dopiero zaboli kieszeń!!!
WOLNOŚĆ -TO WSZYSTKIE ZIELONE ŚWIATŁA NA DRODZE!!!
Obawiam się, że to faktycznie może być akumulator. Osobiście polecam coś stąd http://www.motocentrum.pl/akumulator,ni ... 80-4651,wk zaopatruję się tam do swojej Almery.