[N15] Help techniczny potrzebny - dramatyczny spadek mocy

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
devonisch
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-07-06, 09:32
Lokalizacja: Kraków

[N15] Help techniczny potrzebny - dramatyczny spadek mocy

Post autor: devonisch » 2011-07-06, 09:33

Problem z moja Alą 1,4 GX jest taki, że regularnie od roku spadała mi moc - szczególnie na niskich biegach, auto straciło na dynamice ale jeździło sprawnie. Po czym nagle nastąpił dużo większy skok spadku mocy - na wszystkich biegach - auto się dławi przy mocniejszym wciśnięciu gazu, zbiera się jak z przyczepą, a na autostradzie max. na płaskiej drodze to 120km/h. - przy czym tylko przy delikatnie wciśniętym gazie bo gdy dodam bardziej to spada moc i zwalnia do 100. Odpuszczam trochę gazu i wraca odrobina mocy i zawrotne 120.
Na jałowym obroty lecą normalnie do 6K.

Zaznaczam, że wymienione są:
świece, sprawdzone przewody, filtry itp., podpięty był pod kompa - bezbłędnie działa

Przeróżni mechanicy mówią, że albo katalizator albo coś z ciśnieniem paliwa albo przepływomierz.

Czy po tych objawach jest ktoś w stanie przybliżyć mnie do jakiejś wersji? Bo na dzień dzisiejszy zamierzam wywalić katalizator pośrodku wydechu.

Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-07-06, 09:36

Przepływkę powinno Ci pokazać na komputerze
Obstawiam pompę paliwa :) sprawdź napięcie na pompie jak jest za małe pompa nie da rady podać dość paliwa
Ewentualnie rozkręć wydech na katalizatorze i wtedy sprawdź
Sprawdzałeś kompresje ?
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

devonisch
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-07-06, 09:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: devonisch » 2011-07-06, 09:46

Zielonego pojęcia nie mam jakie powinno być napięcie na pompie i tego nie sprawdzałem. Ale jak dodaje gazu to słyszę po silniku, że ma więcej mieszanki podanej tylko nie ma to żadnego przełożenia na moc.
Ale cenna uwaga z pompa bo tego nie brałem pod uwage.

PS. Co to znaczy sprawdzić kompresję?

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-07-06, 10:07

Na pompie powinno być około 12 V jeżeli jest dużo mniej to może być problem
A kompresja to ciśnienie sprężania na cylindrach powinni Ci to sprawdzić w każdym warsztacie. I dziwię się że tego do tej pory nikt nie zrobił chyba że jeszcze nie byłeś u żadnego mechanika.
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

devonisch
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-07-06, 09:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: devonisch » 2011-07-06, 10:13

Byłem u dwóch mechaników. Jednemu ciężko było cokolwiek powiedzieć a drugi podpiął pod kompa, sprawdził spaliny i powiedział, że pod tym kątem jest ok. A na dłuższą diagnostykę potrzbował tydzień. Ja tyle czasu nie mam. W sobotę wykręce katalizator i zobaczę co wtedy.

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2011-07-06, 15:06

kata i tak wywal ;) a filtr powietrza na pewno sprawdzałeś ?

devonisch
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-07-06, 09:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: devonisch » 2011-07-06, 22:20

Sprawdzałem filtr powietrza tym bardziej, że lakierowałem kawałek auta i miałem podejrzenie, że mi to zasyfiło filtr. Wymieniałem w listopadzie 2010. Trochę kurzu nic więcej. Odepnę w sobotę wydech z kolektora i zobaczę co na to silnik.

[ Dodano: 2011-07-15, 23:49 ]
No więc pare nowego info.
Wydech ok. Katalizatory czyste. Silnik dalej to samo z tym, że:
Na każdym biegu muli do ok 3K obrotów potem jakby lepiej. Strasznie cieżko wciskając gaz do dechy dobić do 3K. ALE. "Pompując" pedał gazu auto jak nowe. Jest moc na każdym biegu. Na trójce dopompowałem Alę do 6 tys obrotów. Na czwórce to samo. Prędkość 160-170. Co jest zatem nie tak? Przepustnica?? Potencjometr na przepustnicy??
Dodam, że w międzyczasie sprawdziłem kompresję i jest idealna.

Awatar użytkownika
sowa87
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2013-09-08, 09:58
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: sowa87 » 2014-02-16, 16:24

Kolego mam podobny problem. Uporałem się już z tym ?? jak tak to daj znać co i jak:)

Awatar użytkownika
djslaw
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2013-03-03, 00:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: djslaw » 2014-02-16, 20:43

Miałem podobne objawy, z tym że silnik chodził dobrze tylko do 2,5 tys. obrotów potem mulił i strasznie przerywał.
Uporałem sie z tym czyszcząc przepustnice i krokowy i przede wszystkim wymieniłem przepływomierz bo czyszczenie go nic nie dawało. Potem adaptacja
Po wymianie jak ręką odjoł wróciło wszystko do normy, moc jak i obroty.
Sprawdz stan przepływomierza bo na oko może wydawać się spoko ale działać wadliwie

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-02-16, 20:50

Przeplywka nie zawsze na kom0ie wychodzi

devonisch
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-07-06, 09:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: devonisch » 2014-02-17, 15:26

Witam,

Na prośbę sowa87 wyjaśnie w czym leżał problem.
Wymieniony został przepływomierz. Problem znikł jak ręką odjął i auto ma ciąg jakby prosto z fabryki wyjechało.

Awatar użytkownika
sowa87
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2013-09-08, 09:58
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: sowa87 » 2014-02-17, 21:49

dobra dzięki wielkie :) postaram się zaniedługo kupić gdzieś w miare po pieniądzach i wymienie i zobaczymy jak bedzie wtedy i oczywiście pochwale się czy pomogło :)

byczynho
fanatyk nissana
Posty: 431
Rejestracja: 2013-02-07, 00:54
Lokalizacja: WSE

Post autor: byczynho » 2014-03-03, 01:39

Witam.

U nas w naszej Almerce również jest podobny problem. Auto na co dzień jeździ normalnie jednak czasami ma takie dziwne zagrywki, odczuwa się to w ten sposób, że kiedy wciska się pedał gazu auto zamiast nabierać rozpędu buczy, po upływie 2-3 sekund moc wraca i dalej jedzie normalnie. W czym może być problem?
Błędy sprawdzałem, czysto.

mmg
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2013-09-08, 20:59
Lokalizacja: k-lin

Post autor: mmg » 2014-03-06, 13:02

Ja w swojej 1.4 miałem identycznie, sprawdziłem ciśnienie paliwa i spadało, na odpiętym regulatorze trzymało równo czyli wszystko okej, kolejne co to zdemontowałem całą przepustnice/przepływke i dokładnie wyczyściłem moc wróciła, mimo spadku kompresji w 1 i 3 cylindrze więc też warto sprawdzić ciśnienie. :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”