[N15] Help techniczny potrzebny - dramatyczny spadek mocy
Moderator: sergiej
[N15] Help techniczny potrzebny - dramatyczny spadek mocy
Problem z moja Alą 1,4 GX jest taki, że regularnie od roku spadała mi moc - szczególnie na niskich biegach, auto straciło na dynamice ale jeździło sprawnie. Po czym nagle nastąpił dużo większy skok spadku mocy - na wszystkich biegach - auto się dławi przy mocniejszym wciśnięciu gazu, zbiera się jak z przyczepą, a na autostradzie max. na płaskiej drodze to 120km/h. - przy czym tylko przy delikatnie wciśniętym gazie bo gdy dodam bardziej to spada moc i zwalnia do 100. Odpuszczam trochę gazu i wraca odrobina mocy i zawrotne 120.
Na jałowym obroty lecą normalnie do 6K.
Zaznaczam, że wymienione są:
świece, sprawdzone przewody, filtry itp., podpięty był pod kompa - bezbłędnie działa
Przeróżni mechanicy mówią, że albo katalizator albo coś z ciśnieniem paliwa albo przepływomierz.
Czy po tych objawach jest ktoś w stanie przybliżyć mnie do jakiejś wersji? Bo na dzień dzisiejszy zamierzam wywalić katalizator pośrodku wydechu.
Z góry dzięki za pomoc.
Na jałowym obroty lecą normalnie do 6K.
Zaznaczam, że wymienione są:
świece, sprawdzone przewody, filtry itp., podpięty był pod kompa - bezbłędnie działa
Przeróżni mechanicy mówią, że albo katalizator albo coś z ciśnieniem paliwa albo przepływomierz.
Czy po tych objawach jest ktoś w stanie przybliżyć mnie do jakiejś wersji? Bo na dzień dzisiejszy zamierzam wywalić katalizator pośrodku wydechu.
Z góry dzięki za pomoc.
Przepływkę powinno Ci pokazać na komputerze
Obstawiam pompę paliwa sprawdź napięcie na pompie jak jest za małe pompa nie da rady podać dość paliwa
Ewentualnie rozkręć wydech na katalizatorze i wtedy sprawdź
Sprawdzałeś kompresje ?
Obstawiam pompę paliwa sprawdź napięcie na pompie jak jest za małe pompa nie da rady podać dość paliwa
Ewentualnie rozkręć wydech na katalizatorze i wtedy sprawdź
Sprawdzałeś kompresje ?
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Na pompie powinno być około 12 V jeżeli jest dużo mniej to może być problem
A kompresja to ciśnienie sprężania na cylindrach powinni Ci to sprawdzić w każdym warsztacie. I dziwię się że tego do tej pory nikt nie zrobił chyba że jeszcze nie byłeś u żadnego mechanika.
A kompresja to ciśnienie sprężania na cylindrach powinni Ci to sprawdzić w każdym warsztacie. I dziwię się że tego do tej pory nikt nie zrobił chyba że jeszcze nie byłeś u żadnego mechanika.
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Sprawdzałem filtr powietrza tym bardziej, że lakierowałem kawałek auta i miałem podejrzenie, że mi to zasyfiło filtr. Wymieniałem w listopadzie 2010. Trochę kurzu nic więcej. Odepnę w sobotę wydech z kolektora i zobaczę co na to silnik.
[ Dodano: 2011-07-15, 23:49 ]
No więc pare nowego info.
Wydech ok. Katalizatory czyste. Silnik dalej to samo z tym, że:
Na każdym biegu muli do ok 3K obrotów potem jakby lepiej. Strasznie cieżko wciskając gaz do dechy dobić do 3K. ALE. "Pompując" pedał gazu auto jak nowe. Jest moc na każdym biegu. Na trójce dopompowałem Alę do 6 tys obrotów. Na czwórce to samo. Prędkość 160-170. Co jest zatem nie tak? Przepustnica?? Potencjometr na przepustnicy??
Dodam, że w międzyczasie sprawdziłem kompresję i jest idealna.
[ Dodano: 2011-07-15, 23:49 ]
No więc pare nowego info.
Wydech ok. Katalizatory czyste. Silnik dalej to samo z tym, że:
Na każdym biegu muli do ok 3K obrotów potem jakby lepiej. Strasznie cieżko wciskając gaz do dechy dobić do 3K. ALE. "Pompując" pedał gazu auto jak nowe. Jest moc na każdym biegu. Na trójce dopompowałem Alę do 6 tys obrotów. Na czwórce to samo. Prędkość 160-170. Co jest zatem nie tak? Przepustnica?? Potencjometr na przepustnicy??
Dodam, że w międzyczasie sprawdziłem kompresję i jest idealna.
Miałem podobne objawy, z tym że silnik chodził dobrze tylko do 2,5 tys. obrotów potem mulił i strasznie przerywał.
Uporałem sie z tym czyszcząc przepustnice i krokowy i przede wszystkim wymieniłem przepływomierz bo czyszczenie go nic nie dawało. Potem adaptacja
Po wymianie jak ręką odjoł wróciło wszystko do normy, moc jak i obroty.
Sprawdz stan przepływomierza bo na oko może wydawać się spoko ale działać wadliwie
Uporałem sie z tym czyszcząc przepustnice i krokowy i przede wszystkim wymieniłem przepływomierz bo czyszczenie go nic nie dawało. Potem adaptacja
Po wymianie jak ręką odjoł wróciło wszystko do normy, moc jak i obroty.
Sprawdz stan przepływomierza bo na oko może wydawać się spoko ale działać wadliwie
Witam.
U nas w naszej Almerce również jest podobny problem. Auto na co dzień jeździ normalnie jednak czasami ma takie dziwne zagrywki, odczuwa się to w ten sposób, że kiedy wciska się pedał gazu auto zamiast nabierać rozpędu buczy, po upływie 2-3 sekund moc wraca i dalej jedzie normalnie. W czym może być problem?
Błędy sprawdzałem, czysto.
U nas w naszej Almerce również jest podobny problem. Auto na co dzień jeździ normalnie jednak czasami ma takie dziwne zagrywki, odczuwa się to w ten sposób, że kiedy wciska się pedał gazu auto zamiast nabierać rozpędu buczy, po upływie 2-3 sekund moc wraca i dalej jedzie normalnie. W czym może być problem?
Błędy sprawdzałem, czysto.
Ja w swojej 1.4 miałem identycznie, sprawdziłem ciśnienie paliwa i spadało, na odpiętym regulatorze trzymało równo czyli wszystko okej, kolejne co to zdemontowałem całą przepustnice/przepływke i dokładnie wyczyściłem moc wróciła, mimo spadku kompresji w 1 i 3 cylindrze więc też warto sprawdzić ciśnienie.