[N15] Almera N15. Niedawno zakupiona a już problemy.

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
xavi
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2014-01-05, 18:18
Lokalizacja: Sady,Świdnica

[N15] Almera N15. Niedawno zakupiona a już problemy.

Post autor: xavi » 2014-01-05, 18:32

Witam wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem forum i też nowym, szczęśliwym(mam nadzieję) posiadaczem almery n15 1.6SR 16V + sekwencja.
Autko kupiłem niedawno za dokładnie 3000zł. Liczyłem się od razu z tym, że będę musiał włożyć w nie troszkę gotówki bo przecież za takie pieniądze igiełki kupić się raczej nie da. Ale do rzeczy. Chciałbym się dowiedzieć o tym co może się z moją almerką dziać i oczywiście o kosztach naprawy.

Po pierwsze : Kupując auto zauważyłem cieknący olej spod aparatu zapłonowego. Mam nadzieję , że to nie sam aparat jak mówił mój znajomy mechanik. Może jakaś uszczelka?

Drugą sprawą jest dziwny, pojedynczy pisk wydobywający się spod maski. Tylko przy ruszaniu i tylko od razu po odpaleniu silnika.

Trzecią rzeczą jest tłumik, który po tygodniu zaczął pierdzieć nie do zniesienia. Jaki koszt wymiany ?

Po piąte : Wskaźnik temperatury bardzo powoli podchodzi do góry. Muszę naprawdę troszkę pojeździć żeby pokazał odpowiednią temperaturę.

Ostatnia sprawa to elektryka ale może z tym tematem udam się do odpowiedniego działu i poszukam informacji. Chodzi o wariujący obrotomierz i tylko 4 bieg nawiewu i przygaszające światła podczas hamowania.

Szczerze mówiąc jest to moje pierwsze auto. Po 2 latach posiadania prawa jazdy wreszcie je zakupiłem i od razu powiem ,że bardzo almera mnie mile zaskoczyła. Chciałbym ją tak dopieścić i bardzo zadbać o nią żeby mieć przede wszystkim spokój jeśli chodzi o awarie i po drugie żeby cieszyć się jazdą. Sorry , że się tak rozpisałem ale chciałem mniej więcej przedstawić siebie i moje problemy z tym samochodem. Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
sebo123
stały bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 2012-08-01, 21:49
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: sebo123 » 2014-01-05, 18:35

1. Uszczelka aparatu zapłonowego do wymiany
2. prawdopodobnie paski klinowe do naciagniecia badz wymiany
3. moze da sie pospawac, jesli nie no to tlumik caly pewnie kolo 300 + wymiana
4. :-D
5. Termostat padnięty, nowy koło 40zł

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-05, 18:41

Z tym aparatem zapłonowym to nie uszczelka tylko pewno oring - koszt około 2zł

Wariujący obrotomierz - wtyczka w zegarach/aparacie zapłonowym lub problem gdzieś z masą
tylko 4 bieg nawiewu - padła opornica. Powinna bez bólu podejść od Primery P10/P11 lub Sunnego N14
Przygaszające światła podczas hamowania - trzeba sprawdzić alternator, bo coś mi się wydaje, że regulator pada.


Przy okazji zapraszam tu:
viewtopic.php?t=12227&start=0
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

xavi
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2014-01-05, 18:18
Lokalizacja: Sady,Świdnica

Post autor: xavi » 2014-01-05, 18:42

Mam nadzieję , że nie wyniesie mnie to dużo. Dzięki za odpowiedź. :D

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-05, 18:44

Jak podjedziesz do Wrocławia to Ci w 2,5h ogarnę paski, oring, opornicę, masy i sprawdzę alternator. Tylko graty musisz nabyć :D
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2014-01-05, 18:45

Tak naprawdę,to wyniesie Cię to bardzo niedużo :-)
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-01-05, 18:47

janusz, a to polutowanie sciezek w opcji budzetowej nie wystarczy? ;)
xavi, witamy na forum i jak janusz wczesniej napisal, zapraszamy na spoty.

Pozdrawiam

PS tytul tematu powinien identyfikowac problemy. Jak to zrobic tutaj, nie mam pojecia... :D
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-01-05, 18:48

Tutaj masz co można zrobić z płytka dmuchawy, żeby biegi ożyły
viewtopic.php?t=316
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-05, 18:49

Zielkq uununununu - to są rezystory o małej rezystancji - więc nic to nie da.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-01-05, 18:53

Płytkę przelutuj będzie dmuchać aż miło
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

xavi
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2014-01-05, 18:18
Lokalizacja: Sady,Świdnica

Post autor: xavi » 2014-01-06, 16:28

Dzięki wszystkim za odpowiedzi i pomoc. Będę w tym tygodniu dawać auto do mechanika a z elektryką może sobie jakoś sam poradzę. Pocieszony jestem tym , że nie wyniesie mnie to dużo. Moim celem jest dopieszczenie jej tak żeby była niemal idealna :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-06, 16:29

xavi mechanik zedrze trochę z Ciebie :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
djslaw
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2013-03-03, 00:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: djslaw » 2014-01-08, 09:34

Co do rezystora dmuchawy to zamaluj ścieżki lakierem przewodzącym po uprzednim przeszlifowaniu warstwy ochronnej i będzie śmigać aż miło. Tani koszt bo nowej raczej kupić się nie da a używki to nie wiadomo jak długo wytrzymają. Ja już śmigam tak z 1,5 roku i jest Ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”