[N15] Problem z obrotami

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sowa87
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2013-09-08, 09:58
Lokalizacja: Rzeszów

[N15] Problem z obrotami

Post autor: sowa87 » 2013-11-03, 20:26

Witam,

Jakiś czas temu po wciśnięciu pedału gazu a także po jego zwolnieniu samochodem szarpało więc został przeczyszczony silnik krokowy oraz przepustnica - szarpania już nie ma, lecz pojawił się problem z obrotami na biegu jałowym otóż:
- po odpaleniu obroty sięgają prawie 2000 i dobrze musi się rozgrzać silnik by obroty spadły do 1100 które i tak są zbyt duże. czasami (ale to rzadkość) osiągną 900. Gdy już osiągną te 900 to po włączeniu świateł, włączeniu maksymalnych obrotów dmuchawy itd to obroty spadają poniżej 500 i silnik się dławi (jak już to po włączeniu tych "urządzeń" obroty powinny rosnąć by zaspokoić zapotrzebowanie mocy
- dziwne jest to, że gdy obroty są "niby" na prawidłowych obrotach to po wciśnięciu pedału sprzęgła i wrzuceniu jakiegokolwiek biegu obroty same osiągają wartość 1600 (przy nadal wciśniętym pedale sprzęgła)

Dodam że regulacje, czyszczenie przepustnicy, silnika krokowego oraz wymiana tego krokowca nie pomogła. Czy ktoś mógłby mi pomóc i zdiagnozować co może dolegać mojej almerce?

Awatar użytkownika
ryzykantos
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2013-09-06, 23:26
Lokalizacja: Zdolny śląsk

Post autor: ryzykantos » 2013-11-03, 22:15

A zrobiłeś adaptacje przepustnicy po przeczyszczeniu?

Awatar użytkownika
sowa87
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2013-09-08, 09:58
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: sowa87 » 2013-11-04, 14:39

Własnie nie zrobiłem i szukałem instrukcji co i jak po kolei ale znalazłem tylko do n16. Czy mógłby mi ktoś podać instrukcje adaptacji przepustnicy do n15?? Chyba że działa ta od n16 ;)

Awatar użytkownika
djslaw
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2013-03-03, 00:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: djslaw » 2013-11-04, 15:29

adaptacja

Najpierw rozgrzewasz silnik a następnie
1 przy zgaszonym silniku odpinamy wtyczkę od czujnika położenia przepustnicy ( brązowa)
2 zapalamy silnik przegazowujemy 3krotnie do około 3000rpm
3 plastikowym wkrętem regulacji biegu jałowego w przepływce (czarny) ustawiamy 750-+ 50rpm.
4 po regulacji zapinamy wtyczkę

U mnie pomogło obroty na BP trzymają idealnie

Awatar użytkownika
sowa87
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2013-09-08, 09:58
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: sowa87 » 2013-11-04, 15:54

Wieczorkiem pojade na garaż i to zrobie. Jak wróce to napisze czy zadziałało :)

[ Dodano: 2013-11-05, 16:12 ]
Adaptacja zrobiona według instrukcji wyżej i obroty igiełka tak jak wcześniej ale jest mały problemik jeszcze. Mianowicie obroty przy końcu tak na 1200 się zwieszaja na sekunde i spadaj na normalne. Czy to normalne czy te opadanie obrotów można jakoś wyregulować jeszcze?? :)

Awatar użytkownika
ryzykantos
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2013-09-06, 23:26
Lokalizacja: Zdolny śląsk

Post autor: ryzykantos » 2013-11-06, 23:26

Też mam z tym problem, ale przestało mi to przeszkadzać. Adaptowałem 2 razy i niestety ciężko jest to zrobić tak, zeby nie było tego zjawiska, ale z tego co wiem, to sie da.

Awatar użytkownika
djslaw
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2013-03-03, 00:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: djslaw » 2013-11-07, 01:13

Szybkość opadania obrotów można podregulować jeszcze na krokowym ale trzeba zdjąć ten kapsel, pod nim jest plastikowa śruba i nią reguluje się napięcie sprężyny krokowego a w rezultacie szybkość opadania obrotów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”