Wymiana napinacza górnego łańcucha

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
big123
nowy na forum
Posty: 35
Rejestracja: 2013-04-01, 13:55
Lokalizacja: Mazowieckie

Wymiana napinacza górnego łańcucha

Post autor: big123 » 2013-06-19, 09:04

Witam
Almerke mam od niedawna bo od jakichś 3 miesięcy i borykam się ze znanym powszechnie w N15 terkotaniem po odpaleniu.U mnie wyrazny klekot ala.diesel gasnie samodzielnie po kilku sekundach badz natychmiast po dodaniu gazu. Posluchalem pod maska i terkota z okolic górnego łańcucha.Teraz moje pytanie: czy samodzielna wymiana napinacza jest bardzo trudna i wymaga wyjątkowych zdolności manualnych? Może ktoś posiada lub mógłby na prędzce napisac krótki tutorial jak to zrobić?
W całej tej sytuacji najbardziej wkurza mnie fakt, że gość od którego kupowałem Almerke mówił (z własnej inicjatywy,nie pytałem) że zaraz po sprowadzeniu z Niemiec 5 lat temu wymieniał w niej rozrząd bo nie wiedział, że tam jest łańcuch i się tego nie rusza.Cieszyłem się licząc,że chociaż z tym elementem będę mieć dzięki temu spokój a tu masz...

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2013-06-19, 15:40

Wymieniałeś może olej i filtr??
Jeśli masz filtr oleju inny niż Mann lub Knecht ,które mają wbudowane zaworki zwrotne to normalna sytuacja.
Napinacz górnego łańcucha wymienisz bez problemów sam.
Musisz odkręcić jarzmo usztywniające poduszkę,nie przejmuj się ,silnik nie spadnie :-P
Następnie pokrywkę blaszaną od strony rozrządu (10 śrubek M6),odklej pokrywę i napinacz jest mocowany na dwie M6 .W zależności od konstrukcji napinacza albo ma blokadę ,którą się zwalnia po założeniu ,albo trzeba sobie go wcisnąć i zablokować czymś,następnie przykręcasz go w miejsce starego ,zwalniasz blokadę i wstępnie jest już naciąg.
Zamykasz dekiel na uszczelniacz i przykręcasz wsio w odwrotnej kolejności.
Nie przejmuj się ,ale po pierwszym odpaleniu będzie i tak klekot,dopóki się nie napełni olejem .Potem cichnie i jest spokój :mrgreen:


Powodzonka
Ostatnio zmieniony 2013-06-19, 16:34 przez alfabox, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekObrazek

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-06-19, 16:06

Najlepiej po założeniu wyjmij kable WN i pokręć trochę rozrusznikiem ;-) będzie mniejsze ryzyko przeskoczenia łańcucha :-P
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2013-06-19, 16:07

Racja vixo, ;-)
ObrazekObrazek

big123
nowy na forum
Posty: 35
Rejestracja: 2013-04-01, 13:55
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: big123 » 2013-06-19, 17:32

alfabox
Dzięki wielkie kolego za odpowiedź. Filtr ostatnio wymieniałem przy wymianie oleju, jakieś 2 tygodnie temu. Przed wymianą terkotało, po wymianie telepie również ale filtr był jakiś koreański, nie Knecht ani Mann.Naprawdę filtr oleju mógłby odpowiadać za to klekotanie?
Niemniej dzięki wielkie za odpowiedź, Twoje rady na pewno bardzo mi pomogą jeśli okaże się, że to jednak napinacz.
vixo pisze:Najlepiej po założeniu wyjmij kable WN i pokręć trochę rozrusznikiem ;-) będzie mniejsze ryzyko przeskoczenia łańcucha :-P
Chyba troche wykrakałeś bo dzisiaj umarł mi rozrusznik:( :-/ także nie bardzo mam czym pokręcić.[/b]
Ostatnio zmieniony 2013-06-19, 18:49 przez big123, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-06-19, 18:44

vixo, czytaj pierwszy post alfaboxa i się ucz a nie wypisujesz że trzeba dwie śrubki odkręcić
Za spam dziękujemy <do bani>
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-06-19, 20:23

bonzo, tez bym radził co nie co poczytać ;)
alfabox pisze:....napinacz jest mocowany na dwie M6
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-06-19, 21:20

vixo, Ja to wiem i Ty to wiesz, na przyszłość wysil się trochę z opisem ;-) :)
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-06-19, 21:32

Się robi szefie <okok>
big123, a jaki silnik masz :?: Bo może wystarczy wykręcić filtr oleju. Następnie dwie śruby :-P od napinacza. Wymontować napinacz. A potem w odwrotniej kolejności to samo z nowym napinaczem ;-)
Przykład dla SR20
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

arty
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2013-06-20, 13:20
Lokalizacja: Tarnów

N15

Post autor: arty » 2013-07-17, 17:34

Kolego big123 filtr oleju ma znaczenie w wypadku klekotania zimnego silnika w n15,mianowicie jeśli założyłeś filtr oleju bez zaworka zwrotnego[czyli takiego który puszcza olej tylko w jedną stronę,nie pozwalając mu spłynąć z powrotem do miski oleju] klekotanie będzie trwać dużo dłużej[zanim pompa nabije ciśnienie]jeśli założysz filtr z zaworkiem zwrotnym klekotania praktycznie w ogóle nie ma bo olej zostaje nad filtrem i momentalnie dochodzi do napinacza.Osobiście polecam MANA,i odradzam Ci dodawania gazu zaraz po odpaleniu zimnego silnika.Zmień filtr i powinno być O.K. :-D
Arty

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”