Dane auta:
Nissan Almera N16
2001 r
330 tys.
1.5 Benzyna + Gaz
Rozrząd (wymiana wrzesień 2012)
Świece i cewki (marzec 2012)
Mój silnik krokowy(stary i aktualnie założony) wygląda następująco:

Jak widać ma bardziej rozciągniętą sprężynę. Trzyma obroty, czasem sobie "falną" no ale bez przesady. Gaśnie przy pierwszym odpaleniu jak jest zimny.
Z początku myślałem, że to wina silniczka krokowego. Zakupiłem pierwszy na allegro. Doszedł 14.12.12, dzień później został założony. Obroty wariują od 800 do 1200. Silnik ciepły, adaptacja przepustnicy oraz skasowanie błędów nic nie dało.
Sprężyna króciutka. Zdjęcie poglądowe.

Napisałem do sprzedawcy prośbę o przysłanie drugiego silniczka gdyż ten jak wtedy myślałem jest/był walnięty.
Dziś tj. 28.12.12 zawitał kurier z drugim "nowym" krokowcem.
Pojechałem do swojego mechanika podmieniliśmy silniczki. To samo z tym, ze obroty falują od 1500 do 2000. Ponownie silnik ciepły, adaptacja przepustnicy oraz skasowanie błędów nic nie daje. Zdjęcie drugiego.

Również zauważcie że sprężyna krótsza niż przy oryginalnym.
Wracam do starego oryginalnego. Obroty w normie ok. 900-1000. Nie falują. Skasowany check. Podejrzewam ze jak jutro odpalę auto to ponownie się pojawi.
Proszę państwa co może powodować palenie się checka z takim błędem??.