[N16] Bład sterownia biegu jałowego N16 2001 Benzyna+Gaz

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
musik90
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2012-04-04, 20:21
Lokalizacja: Nekla

[N16] Bład sterownia biegu jałowego N16 2001 Benzyna+Gaz

Post autor: musik90 » 2012-12-28, 19:02

Mam błąd "Bład sterownia biegu jałowego" lub coś podobnego.

Dane auta:
Nissan Almera N16
2001 r
330 tys.
1.5 Benzyna + Gaz

Rozrząd (wymiana wrzesień 2012)
Świece i cewki (marzec 2012)

Mój silnik krokowy(stary i aktualnie założony) wygląda następująco:

Obrazek

Jak widać ma bardziej rozciągniętą sprężynę. Trzyma obroty, czasem sobie "falną" no ale bez przesady. Gaśnie przy pierwszym odpaleniu jak jest zimny.


Z początku myślałem, że to wina silniczka krokowego. Zakupiłem pierwszy na allegro. Doszedł 14.12.12, dzień później został założony. Obroty wariują od 800 do 1200. Silnik ciepły, adaptacja przepustnicy oraz skasowanie błędów nic nie dało.

Sprężyna króciutka. Zdjęcie poglądowe.

Obrazek



Napisałem do sprzedawcy prośbę o przysłanie drugiego silniczka gdyż ten jak wtedy myślałem jest/był walnięty.

Dziś tj. 28.12.12 zawitał kurier z drugim "nowym" krokowcem.

Pojechałem do swojego mechanika podmieniliśmy silniczki. To samo z tym, ze obroty falują od 1500 do 2000. Ponownie silnik ciepły, adaptacja przepustnicy oraz skasowanie błędów nic nie daje. Zdjęcie drugiego.

Obrazek

Również zauważcie że sprężyna krótsza niż przy oryginalnym.

Wracam do starego oryginalnego. Obroty w normie ok. 900-1000. Nie falują. Skasowany check. Podejrzewam ze jak jutro odpalę auto to ponownie się pojawi.

Proszę państwa co może powodować palenie się checka z takim błędem??.
Ostatnio zmieniony 2013-01-02, 11:31 przez musik90, łącznie zmieniany 1 raz.

dszywala
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2012-03-29, 09:46
Lokalizacja: Kraków

Re: Bład sterownia biegu jałowego N16 2001 Benzyna+Gaz

Post autor: dszywala » 2013-01-03, 01:22

Jaki masz ten błąd bo nie widzę nigdzie?
Ruszałeś TPS'a? (czujnik położenia przepustnicy)?

musik90
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2012-04-04, 20:21
Lokalizacja: Nekla

Post autor: musik90 » 2013-01-03, 10:09

Jeżeli TPS nazywanym jest wtyczka z góry przepustnicy która należny wyciągnąć na 5 s to tak.

"Bład sterownia biegu jałowego" Coś takiego wyświetla się na kompie.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-01-03, 10:10

Patrz pierwsze zdaniedszywala,
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

dszywala
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2012-03-29, 09:46
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dszywala » 2013-01-03, 12:04

musik90 pisze:Jeżeli TPS nazywanym jest wtyczka z góry przepustnicy która należny wyciągnąć na 5 s to tak.

"Bład sterownia biegu jałowego" Coś takiego wyświetla się na kompie.
vixo pisze:Patrz pierwsze zdaniedszywala,
Tak tak, ale nie masz kodu błędu?
Tak to jest TPS, problem zaczyna się w momencie kiedy nieświadomie go przestawisz. Nie chodzi o wtyczkę tylko o gniazdo. U mnie przypadkiem przekręcił się przy odpinaniu wtyczki o kilka mm i obroty falowały jak głupie( 1000-2000rpm). Jeżeli zachodzi realne podejrzenie że mogłeś przestawić TPS'a to musisz popuścić delikatnie śrubki i go ponownie nastawić. Tylko trzeba to robić z mega wyczuciem. Uszczelka przy przepustnicą założona?

musik90
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2012-04-04, 20:21
Lokalizacja: Nekla

Post autor: musik90 » 2013-01-03, 20:59

Ale jeżelibym przekręcił nieświadomie to obroty wariowały by na każdym silniczku raczej. Co nie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”