[N16] KATALIZATOR!

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Cpajk

[N16] KATALIZATOR!

Post autor: Cpajk » 2011-11-22, 20:54

Witam,
Jest to mój pierwszy post nie ukrywam, że głownym powodem mojej rejestracji jest zadanie tego pytania i opisania mojej rozpaczliwej sytuacji :(. Padł mi katalizator. Teraz nie wiem co z tym począć, bo chyba za dużo sie naczytałem i nic konkretnego się nie dowiedziałem. Słyszałem o następujących opcjach i ich konsekwencjach:
-wspawac rurke w pusty katalizator - ponoć ciężko to zrobić i samochod ma dźwięk poloneza
-strumiennica - szkoda na to pieniędzy
-kolektor wydechowy - tego do konca nie rozumiem czy da sie jakos w tej konstrukcji podłączyc kolektor bezposrednio do wydechu pomijajac katalizator?
-kupić atrape katalizatora - to nie to samo co wspawanie tej wczesniej juz wymienionej rurki?
-wstawić zwykłą rure, przelot - tutaj ponoc problemem jest halas i ten engine check
We wszystkich rozwiazaniach interesuje mnie czy wywali mi check-a, czy podniesie mi sie moc lub bedzie sie lepiej zbierał (fajnie by bylo :D ) , dzwiek moze byc lekko basowy byle nie bylo mnie slychac na drugim koncu miasta. Nie usmiacha mi sie kupywanie kata za 2.5 tys zlotych, najchetniej jesli to mialo by polepszyc osiagi to w ogóle bym sie go pozbyl z ukladu wydechowego. Jeszcze podkreśle, że chodzi mi o wersje n16 po lifcie nie wiem czy jest jakas różnica oraz konkretnie o pierwszy katalizator za kolektorem wydechowym.
Pozdrawiam i nie cierpliwie czekam na odpowiedz :).

Awatar użytkownika
SenTex
doświadczony forumowicz
Posty: 234
Rejestracja: 2011-06-30, 14:06
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: SenTex » 2011-11-22, 21:13

Jak mógł Ci paść katalizator? Wytłumacz to? Muli go czy co?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-11-22, 21:48

Pewnie się skruszył .. albo zatkał .. choć bardziej prawdopodobne jest to pierwsze .. w końcu to nie diesel :)
Jak chcesz przechodzić bez problemu przeglądy to wstaw atrapę kata .. z rurą w środku .. sound się zmieni .. ale to możesz go potem "wymodelować" końcowym tłumikiem .. auto nieco odżyje
Co do "checka" to możesz oszukać kompa stosując emulator sondy i już ..
Możesz też kupić używanego kata .. trochę taniej .. poszukaj na szrotach, albo weź od kogoś z klubu kto się tego pozbywa celowo.. myślę że wyrwiesz go za ok 100-120 zł czyli za tyle ile skupują goście od katów .. (100zł za 1l pojemności kata) - pewnie masz ok 1,2 litra.. taki standard..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
SenTex
doświadczony forumowicz
Posty: 234
Rejestracja: 2011-06-30, 14:06
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: SenTex » 2011-11-22, 22:09

Hmmm skoro napisał że mu kat. padł a nie napisał objawów i nic nie wspomniał o wywalonym check, to chyba nie tędy droga...

Cpajk

Post autor: Cpajk » 2011-11-23, 18:17

Katalizator się wykruszył, cala porcelanka wypadła. Generalnie to nie wiem czemu na check mi nie wyskoczyl. Silnik stracil moc zaczal kopcic i sie dlawic ale jak sie okazalo to wina pierscieni ktore sa właśnie wymieniane . Niestety do tego doszedł wykruszony katalizator. A po wstawieniu atrapy nie bedzie ona zamulala jak katalizator? Nie wystarczy wspawac tej rurki do puchy po kacie tylko co z tym dzwiekiem wtedy? Nie mial ktos podobnego problemu, bo tak by bylo najlepiej jakby ktos napisal mialem tak samo zrobilem to i to, a efekt był taki.
Dzieki za dotychczasowe odpowiedzi wezme je pod uwage.

Awatar użytkownika
SenTex
doświadczony forumowicz
Posty: 234
Rejestracja: 2011-06-30, 14:06
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: SenTex » 2011-11-23, 20:04

Ja u siebie wywaliłem kata i zalozylem tlumik przelotowokomorowy tyle że u mnie układ na 1 sondzie, u Ciebie by się trzeba pobawić z emulatorem tak jak scubzik wspomniał. Co do "rurki"... po co utrudniać sobie sprawe z drutowaniem?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-11-23, 21:33

Jak dasz rurę to nie będzie dźwięku "puchy". Tylko pusty kat daje taki efekt , takiej pustej puszki .. :)
Kup sobie tłumik jak radzi SenTex, lub wspawaj rurkę bądź atrapę:)

[ Dodano: 2011-11-23, 21:37 ]
Cpajk pisze:A po wstawieniu atrapy nie bedzie ona zamulala jak katalizator?
nie bo atrapa to właśnie puszka kata z rurą .. z tym że spawana "fabrycznie"
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-11-23, 22:16

Cpajk pisze:Generalnie to nie wiem czemu na check mi nie wyskoczyl.
u mnie jest od dawna wydech przelot bez żadnego kata i też checka nie ma :)
kwestia tolerancji drugiej sondy lambda :mrgreen:

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2011-11-24, 07:26

Katalizatory są niemodne :D
Drugą sondę zawsze można oszukać.Kolanko w wydech wspawać a sondę wkręcić w kolanko i sprawa załatwiona.

Cpajk

Post autor: Cpajk » 2011-11-24, 22:00

No wiem, ze sa nie modne :P sam bym sie chetnie go pozbyl. Zobacze na razie jak to brzmi na pustym kacie. A potem przetestuje rady od najtanszej do najdrozszej :P az uzyskam efekt pożądany. Ten tlumik komorowo przelotowy omija kompletnie kata ? Gdzie mozna cos takiego dostac do mojego Alberta ? A tą przelotówe to co poprostu wstawiles rure zamiast katalizatora ? Jak pogodziles 2 różne rozmiary srednic od kolektora do reszty tlumika jak roznia sie sporo srednica a katalizator ma ze 20 centów ?

Awatar użytkownika
SenTex
doświadczony forumowicz
Posty: 234
Rejestracja: 2011-06-30, 14:06
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: SenTex » 2011-11-25, 13:53

Ja mam customowo robiony caly układ wydechowy od kolektora po tłumik końcowy więc z Fi nie bawiłem się... zapewne będziesz musiał uciąć tyle aby z 2 stron była taka sama średnica.

Cpajk

Post autor: Cpajk » 2011-11-25, 15:15

Dzieki za wszystkie rady ale okazało się, że silnik kwalifikuje sie do wymiany..... mial miec 100k przebiegu zapewnial mnie handlarz ;/.

Awatar użytkownika
SenTex
doświadczony forumowicz
Posty: 234
Rejestracja: 2011-06-30, 14:06
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: SenTex » 2011-11-25, 15:52

Hmmm słyszałem coś o "knifie" w prawie że jeśli auto posiada wady ukryte to do pół roku możesz jej zwrócić.

Cpajk

Post autor: Cpajk » 2011-11-30, 20:49

No pomysł dobry nawet do gościa zadzwoniłem kazał sobie udowodnić, że silnik był przegrzany przed sprzedażą, że to nie ja go przegrzałem. W tym momencie jestem w punkcie wyjścia. Ma ktoś pomysł gdzie szukać silnika i czy nie da się wstawić jakiegoś 2.0 z poprzedniej wersji jak szaleć to szaleć. :)

Awatar użytkownika
SenTex
doświadczony forumowicz
Posty: 234
Rejestracja: 2011-06-30, 14:06
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: SenTex » 2011-11-30, 22:26

Hmmm... ktoś miał N16 z SR20DET, ale ten projekt przekroczył napewno wartość seryjną auta więc nie wiem czy jest sens...

Też miałem wiele pomysłów i jak to z większością pomysłów, na tym etapie sie skończyło :mrgreen:

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-12-01, 08:25

Cpajk da się, bo masz nawet taką samą skrzynię. Pewnie będzie troche rzeźby ale sie da

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”