[n15] dziwne stukanie przy kole

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
tomek1317
nowy na forum
Posty: 34
Rejestracja: 2011-01-04, 12:29
Lokalizacja: olsztyn

[n15] dziwne stukanie przy kole

Post autor: tomek1317 » 2011-05-24, 13:58

Mam bardzo dziwny problem w almerze (n15 1.4 98 75KM). W skrócie cała historia: wymieniłem skrzynie biegów+sprzęgło (wrzesień 2010). Było ok przez jakiś czas. Później wymieniłem prawy przedni przegub zewnętrzny ponieważ przy skręcaniu stukał. Od pewnego czasu (około miesiąca) przy skręcaniu w lewo (nie za każdym razem ale często) zacząłem słyszeć stukanie z lewej strony. Szczególnie jak ruszam ze skrzyżowania i jadę w lewą stronę (bieg I i II) to taki dziwnie pyka. Pojechałem do mechanika, przejechał się i mówi że wszystko ok. Przejechałem się z nim i raz stuknęło i stwierdził że może być to przegub wewnętrzny. Wyjeliśmy całą lewą pół oś i ... przegub wewnętrzny żadnych luzów, zewnętrzny minimalne luzy miał. Kupiłem nowy przegub zewnętrzny, zamontowaliśmy i ... dalej to samo. Już się wkurzam że nie mogę zlokalizować co to może być. Sprężyny były wymieniane w listopadzie i zawieszenie na 100% jest ok. Jeżeli wchodzę na luzie to nic nie słychać. Muszę dodawać gazu + skręt w lewo. Zagadka ?? co to może być ??
Ostatnio zmieniony 2011-05-24, 17:52 przez tomek1317, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-05-24, 14:16

Łożysko

tomek1317
nowy na forum
Posty: 34
Rejestracja: 2011-01-04, 12:29
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: tomek1317 » 2011-05-24, 18:38

bombel pisze:Łożysko
jesteś pewnien, strzelasz czy drogą eliminacji doszedłeś do tego że może być to łożysko ??

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-05-24, 18:40

Miałem tak samo w Micrze

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2011-05-24, 19:38

a propo stuków pacjent to n15 gti z przodu jak jade na małych dziurkach wolno czy szybko to cos mi stuka amory sprawdzałem 70% mają w zawieszenie żadnych luzów co to może być i jak to sprawdzić
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2011-05-24, 21:53

U mnie po wymianie kompletnego zawieszenia z przodu łącznie z poduszkami i łożyskami amorów, stuki nie ucichły. Przyczyną były zużyte końcówki drążków ;-)
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2011-05-25, 00:01

końcówki drążków to nie są bo nówki a te poduszki i łożyska amorów da się jakoś sprawdzić
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

tomek1317
nowy na forum
Posty: 34
Rejestracja: 2011-01-04, 12:29
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: tomek1317 » 2011-05-25, 14:41

a czy na stuki przy skręcaniu kół na skrzyżowaniu (ja ruszam cisza, po pewnej chwili czasami występuję puk puk) mogą mieć wpływ końcówki drążków. Chyba jednak to co napisał bombel, czyli łożysko może być bardziej prawdopodobne. W poniedziałek jadę znów do mechanika i powiem mu na co ma zwrócić uwagę.

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2011-05-25, 17:05

killer2000 pisze:a te poduszki i łożyska amorów da się jakoś sprawdzić
Raczej to nie jest przyczyną stuków. Gdyby zużyły się łożyska to występowały by przy skręcaniu kołami dziwne zjawiska, np. grzechotanie, przeskakiwanie itp.
A nie pokusiłeś się czasem na jakieś tanie zamienniki?
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2011-05-25, 19:21

końcówki drążków oyodo i lemforder puka i puka nawet jak po woli jade po małych dziurach niewiem już
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2011-05-25, 19:31

To inaczej. Napisz co wymieniałeś ;-)
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2011-05-25, 21:51

tak naprawde to końcówki drążków tylko wymieniałem dwóch mechaników powiedziało ,że zero luzów w zawieszeniu jest byłem amorki sprawdzać to gościu też poszarpał zawieche i mówi że zero luzów
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2011-05-26, 18:20

To najwyraźniej źle Ci powiedziało. Stuki w zawieszeniu = luzy. Jak nie potrafią zdiagnozować, to zabierz się za to sam. Sprawdź /wymień :
- tuleje, gumy i sworznie wahaczy,
- łączniki stabilizatora.
Zawsze możesz pokusić się o takie coś ;-) :
http://www.strongflex.vot.pl/index.php? ... =1&lang=pl
W sumie cena nie odstrasza, a gumki raczej na ,, wieki "...
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2011-05-26, 19:34

będę walczył zobaczymy co z tego wyjdzie
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-05-26, 21:10

tomek1317, Ty nie jeździj po mechanikach tylko przyjedź do mnie. Sprawdzimy co to może być i coś poradzimy. Pisz do mnie na PW
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
michiko
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2010-01-16, 11:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: michiko » 2011-07-09, 07:24

u mnie jak stukało to wymieniłem tuleje na wahaczah i pomogło

jacku
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2011-07-22, 11:30
Lokalizacja: Pustków Osiedle

Post autor: jacku » 2011-07-22, 11:41

Witam, u mnie stuki były szukane ok 2 lat, wymienione były stabilizatory, górne mocowanie amortyzatorów, zawieszenie sprawne, pozostałe elementy bez luzów, szarpak zaliczony. Stuki w końcu zlokalizowałem przypadkowo. Zacisk hamulca prawego przedniego. Zużyte mocowanie zacisku (prowadnica). Przy lekkim hamowaniu stuków nie było, bez hamowania stuki były irytujące.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”