[n15] dziwne stukanie przy kole
Moderator: sergiej
[n15] dziwne stukanie przy kole
Mam bardzo dziwny problem w almerze (n15 1.4 98 75KM). W skrócie cała historia: wymieniłem skrzynie biegów+sprzęgło (wrzesień 2010). Było ok przez jakiś czas. Później wymieniłem prawy przedni przegub zewnętrzny ponieważ przy skręcaniu stukał. Od pewnego czasu (około miesiąca) przy skręcaniu w lewo (nie za każdym razem ale często) zacząłem słyszeć stukanie z lewej strony. Szczególnie jak ruszam ze skrzyżowania i jadę w lewą stronę (bieg I i II) to taki dziwnie pyka. Pojechałem do mechanika, przejechał się i mówi że wszystko ok. Przejechałem się z nim i raz stuknęło i stwierdził że może być to przegub wewnętrzny. Wyjeliśmy całą lewą pół oś i ... przegub wewnętrzny żadnych luzów, zewnętrzny minimalne luzy miał. Kupiłem nowy przegub zewnętrzny, zamontowaliśmy i ... dalej to samo. Już się wkurzam że nie mogę zlokalizować co to może być. Sprężyny były wymieniane w listopadzie i zawieszenie na 100% jest ok. Jeżeli wchodzę na luzie to nic nie słychać. Muszę dodawać gazu + skręt w lewo. Zagadka co to może być
Ostatnio zmieniony 2011-05-24, 17:52 przez tomek1317, łącznie zmieniany 1 raz.
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
a propo stuków pacjent to n15 gti z przodu jak jade na małych dziurkach wolno czy szybko to cos mi stuka amory sprawdzałem 70% mają w zawieszenie żadnych luzów co to może być i jak to sprawdzić
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
a czy na stuki przy skręcaniu kół na skrzyżowaniu (ja ruszam cisza, po pewnej chwili czasami występuję puk puk) mogą mieć wpływ końcówki drążków. Chyba jednak to co napisał bombel, czyli łożysko może być bardziej prawdopodobne. W poniedziałek jadę znów do mechanika i powiem mu na co ma zwrócić uwagę.
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
tak naprawde to końcówki drążków tylko wymieniałem dwóch mechaników powiedziało ,że zero luzów w zawieszeniu jest byłem amorki sprawdzać to gościu też poszarpał zawieche i mówi że zero luzów
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
To najwyraźniej źle Ci powiedziało. Stuki w zawieszeniu = luzy. Jak nie potrafią zdiagnozować, to zabierz się za to sam. Sprawdź /wymień :
- tuleje, gumy i sworznie wahaczy,
- łączniki stabilizatora.
Zawsze możesz pokusić się o takie coś :
http://www.strongflex.vot.pl/index.php? ... =1&lang=pl
W sumie cena nie odstrasza, a gumki raczej na ,, wieki "...
- tuleje, gumy i sworznie wahaczy,
- łączniki stabilizatora.
Zawsze możesz pokusić się o takie coś :
http://www.strongflex.vot.pl/index.php? ... =1&lang=pl
W sumie cena nie odstrasza, a gumki raczej na ,, wieki "...
QG15+
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
tomek1317, Ty nie jeździj po mechanikach tylko przyjedź do mnie. Sprawdzimy co to może być i coś poradzimy. Pisz do mnie na PW
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
Witam, u mnie stuki były szukane ok 2 lat, wymienione były stabilizatory, górne mocowanie amortyzatorów, zawieszenie sprawne, pozostałe elementy bez luzów, szarpak zaliczony. Stuki w końcu zlokalizowałem przypadkowo. Zacisk hamulca prawego przedniego. Zużyte mocowanie zacisku (prowadnica). Przy lekkim hamowaniu stuków nie było, bez hamowania stuki były irytujące.