[N16] N16 kody błędów diagnoza, problem z silnikiem

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
Maciekk
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2011-03-01, 22:33
Lokalizacja: Grójec

[N16] N16 kody błędów diagnoza, problem z silnikiem

Post autor: Maciekk » 2011-03-01, 22:49

Witam.
Od pewnego czasu borykam się z problemami mojej almerki. Pewnego razu gdy przeciągnąłem ją na 3 biegu do maksymalnego momentu obrotowego coś się popsuło... zwalniając gaz zgasła i zaczeła się mulić i skakały jej obroty oraz nie mógł się wkręcic silnik, pozatym strasznie dymił. Po wizycie u mechanika który przeczyścił przepustnice wymienił przepływomierz na używany ale sprawny , wymienił świece i skasował błedy zrobiło mu się dużo lepiej. Jednak trochę słabiej się wkrecał na obroty i jak miałem gaz wcisnięty od połowy w górę to nie mógł przekroczyć takich progów w momencie obrotowym 4,1tys/obr 4,6 i 5,0 i mułowaty był z dołu obrotów. Potem z kolei odpiąłem czujnik od przepływomierza żeby zobaczyć czy cos się zmieni i zmieniło się - na gorsze. Pojechałem do elektromechanika aby skasował mi błąd ale już mu się nie poprawiło . Pan mechanik powiedział że to może być pompa paliwowa i spisałem kody błędów :
0100
0171
0110
0172

Te kody (171 i 172) są sprzeczne. Jeden to "czystość paliwa- mieszanka zbyt uboga" drugi "mieszanka zbyt bogata.

Kody 0100 i 0110 to podejrzewam że pojawiły się po odpięciu przepływki.

Cewki mogę wyeliminować bo po każdym odłączeniu praca silnika się zmieniała. Dolot powietrza wydaje mi się że jest ok ale dla bezpieczeństwa podociskałem mocniej wszystkie opaski i śruby(mam stożek). Chyba że o czymś nie wiem gdzie jeszcze może się przedostawać powietrze. Przy delikatnym dodawaniu gazu na biegu jałowym jak i podczas jazdy samochód może się wkręcić na wyższe obroty ale jak dam mu z 1/3 gazu i więcej to dochodzi do 3/4tys obr. i spada do 2tys i tak w kółko. Gdy tak się muli na tych 3/4tys obr to słychać że zasyca jakby bardziej powietrze.
Zrobiłem takze adaptacje przepustnicy.

Wymieniłem sonde lambda tą przed kata na używkę bo pokazywała napiecie 0,930V a jak wiadomo powinna się wahać między 0,0V a 0,9V . Niestety dalej to samo, więc kupiłem nową ale dalej pokazuje 0,930V więc to napewno nie wina sondy. Jeśli ktoś się zna na programie PCMScan i umie odczytać parametry a raczej będzie wiedział po ich obejrzeniu co jest nie tak to prosze o pomoc.

http://www.iv.pl/images/61561819742294609299.jpg
http://www.iv.pl/images/51911191657685646937.jpg

Na 2 zdjęciu po lewo na górze jest ignition timing advance for 1 cylinder, jesli się nie mylę to jest chyba od zapłonu. Może mi się coś przestawiło w mapie i dlatego się tak dzieje??


Almera 2002r QG18DE

Co jeszcze mogę sprawdzić albo jakieś sugestie co do problemu?
Ostatnio zmieniony 2011-03-12, 20:00 przez Maciekk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SnowLady
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-11-30, 18:28
Lokalizacja: Kobylnica/k.Slupska

Post autor: SnowLady » 2011-03-12, 20:03

Pozdrawiam
SnowLady ...

Z nissanem od sierpnia 2005 :D

Ważne sprawy i nie tylko: 504619604 ;)

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-03-12, 23:12

ja bym obstawiał albo problemy z układem paliwowym (pompa) albo problem z przepływomierzem - spróbuj podmienić z innego auta.
Możesz sprawdzić napięcie na przepływomierzu - w jakich wartościach masz wskazania.

domas
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2010-11-01, 20:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: domas » 2011-10-17, 11:13

Odgrzeje troszkę temat.

Wyświetla mi się kod 1010 ( almera n16 1.5 ) Miał ktoś coś podobnego, co to może znaczyć. Nigdzie nie znalazłem takiego kodu.

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-10-17, 16:32

domas pisze:Odgrzeje troszkę temat.

Wyświetla mi się kod 1010 ( almera n16 1.5 ) Miał ktoś coś podobnego, co to może znaczyć. Nigdzie nie znalazłem takiego kodu.
a skąd ci się wziął taki nr kodu? jak go sczytałeś dokładnie? napisz dokładnie jak wymigało

domas
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2010-11-01, 20:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: domas » 2011-10-18, 10:49

Mas pisze: a skąd ci się wziął taki nr kodu? jak go sczytałeś dokładnie? napisz dokładnie jak wymigało
błysnęło 10 krótkich, 10 szybkich, 10 szybkich, 10 szybkich i potem od nowa.

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-10-18, 14:26

domas pisze:
Mas pisze: a skąd ci się wziął taki nr kodu? jak go sczytałeś dokładnie? napisz dokładnie jak wymigało
błysnęło 10 krótkich, 10 szybkich, 10 szybkich, 10 szybkich i potem od nowa.
tak myślałem :)
wyszedł Ci kod błędu 0000 czyli... brak błędów :)

domas
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2010-11-01, 20:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: domas » 2011-10-18, 14:27

Mas pisze:wyszedł Ci kod błędu 0000 czyli... brak błędów :)
No dobra, to w czasie jazdy zapala się check żeby poinformować mnie że nie mam błędów ? :)

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-10-18, 16:29

domas pisze:
Mas pisze:wyszedł Ci kod błędu 0000 czyli... brak błędów :)
No dobra, to w czasie jazdy zapala się check żeby poinformować mnie że nie mam błędów ? :)
kodami migowymi wymiga Ci tylko te błędy które są aktualnie - jeśli kontrolka zapali się i zgaśnie w trakcie jazdy to później się nie pokaże.
musisz na kompa gdzieś podjechać i odczytać kody błędów zapisane w pamięci.

domas
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2010-11-01, 20:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: domas » 2011-11-21, 08:57

Mas pisze:kodami migowymi wymiga Ci tylko te błędy które są aktualnie - jeśli kontrolka zapali się i zgaśnie w trakcie jazdy to później się nie pokaże.
musisz na kompa gdzieś podjechać i odczytać kody błędów zapisane w pamięci.
Kolego Mas , może teraz mi pomożesz.
Zapalił mi się znowu check, co ciekawe zawsze na tym samym odcinku drogi :|
Zatrzymałem się i wymigało 10 wolnych, 1 szybki, 7 szybkich, 1 wolny.
czy to 117 ?

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-11-21, 18:04

domas pisze:
Mas pisze:kodami migowymi wymiga Ci tylko te błędy które są aktualnie - jeśli kontrolka zapali się i zgaśnie w trakcie jazdy to później się nie pokaże.
musisz na kompa gdzieś podjechać i odczytać kody błędów zapisane w pamięci.
Kolego Mas , może teraz mi pomożesz.
Zapalił mi się znowu check, co ciekawe zawsze na tym samym odcinku drogi :|
Zatrzymałem się i wymigało 10 wolnych, 1 szybki, 7 szybkich, 1 wolny.
czy to 117 ?
ten kod to błąd czujnika temperatury płynu chłodniczego.
czyli prawdopodobnie padł właśnie on (lub coś w kabelkach).

pieter20
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2012-08-03, 20:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pieter20 » 2012-08-03, 20:43

Witam, wszystkich jestem nowym i mam nadzieję, że szczęśliwym posiadaczem almery 1,8 z 2003, ale mam już mały problem pokazuje mi się na wyświetlaczu komunikat Pi-Search. Po przejechaniu 500 kilometrów sprawdziłem stan oleju a tam jest minimum, czy może to świadczyć o zużytych pierścieniach? Proszę o pomoc na nękające mnie problemy.

Z góry dziękuje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”