[N16] N16 kody błędów diagnoza, problem z silnikiem
Moderator: sergiej
[N16] N16 kody błędów diagnoza, problem z silnikiem
Witam.
Od pewnego czasu borykam się z problemami mojej almerki. Pewnego razu gdy przeciągnąłem ją na 3 biegu do maksymalnego momentu obrotowego coś się popsuło... zwalniając gaz zgasła i zaczeła się mulić i skakały jej obroty oraz nie mógł się wkręcic silnik, pozatym strasznie dymił. Po wizycie u mechanika który przeczyścił przepustnice wymienił przepływomierz na używany ale sprawny , wymienił świece i skasował błedy zrobiło mu się dużo lepiej. Jednak trochę słabiej się wkrecał na obroty i jak miałem gaz wcisnięty od połowy w górę to nie mógł przekroczyć takich progów w momencie obrotowym 4,1tys/obr 4,6 i 5,0 i mułowaty był z dołu obrotów. Potem z kolei odpiąłem czujnik od przepływomierza żeby zobaczyć czy cos się zmieni i zmieniło się - na gorsze. Pojechałem do elektromechanika aby skasował mi błąd ale już mu się nie poprawiło . Pan mechanik powiedział że to może być pompa paliwowa i spisałem kody błędów :
0100
0171
0110
0172
Te kody (171 i 172) są sprzeczne. Jeden to "czystość paliwa- mieszanka zbyt uboga" drugi "mieszanka zbyt bogata.
Kody 0100 i 0110 to podejrzewam że pojawiły się po odpięciu przepływki.
Cewki mogę wyeliminować bo po każdym odłączeniu praca silnika się zmieniała. Dolot powietrza wydaje mi się że jest ok ale dla bezpieczeństwa podociskałem mocniej wszystkie opaski i śruby(mam stożek). Chyba że o czymś nie wiem gdzie jeszcze może się przedostawać powietrze. Przy delikatnym dodawaniu gazu na biegu jałowym jak i podczas jazdy samochód może się wkręcić na wyższe obroty ale jak dam mu z 1/3 gazu i więcej to dochodzi do 3/4tys obr. i spada do 2tys i tak w kółko. Gdy tak się muli na tych 3/4tys obr to słychać że zasyca jakby bardziej powietrze.
Zrobiłem takze adaptacje przepustnicy.
Wymieniłem sonde lambda tą przed kata na używkę bo pokazywała napiecie 0,930V a jak wiadomo powinna się wahać między 0,0V a 0,9V . Niestety dalej to samo, więc kupiłem nową ale dalej pokazuje 0,930V więc to napewno nie wina sondy. Jeśli ktoś się zna na programie PCMScan i umie odczytać parametry a raczej będzie wiedział po ich obejrzeniu co jest nie tak to prosze o pomoc.
http://www.iv.pl/images/61561819742294609299.jpg
http://www.iv.pl/images/51911191657685646937.jpg
Na 2 zdjęciu po lewo na górze jest ignition timing advance for 1 cylinder, jesli się nie mylę to jest chyba od zapłonu. Może mi się coś przestawiło w mapie i dlatego się tak dzieje??
Almera 2002r QG18DE
Co jeszcze mogę sprawdzić albo jakieś sugestie co do problemu?
Od pewnego czasu borykam się z problemami mojej almerki. Pewnego razu gdy przeciągnąłem ją na 3 biegu do maksymalnego momentu obrotowego coś się popsuło... zwalniając gaz zgasła i zaczeła się mulić i skakały jej obroty oraz nie mógł się wkręcic silnik, pozatym strasznie dymił. Po wizycie u mechanika który przeczyścił przepustnice wymienił przepływomierz na używany ale sprawny , wymienił świece i skasował błedy zrobiło mu się dużo lepiej. Jednak trochę słabiej się wkrecał na obroty i jak miałem gaz wcisnięty od połowy w górę to nie mógł przekroczyć takich progów w momencie obrotowym 4,1tys/obr 4,6 i 5,0 i mułowaty był z dołu obrotów. Potem z kolei odpiąłem czujnik od przepływomierza żeby zobaczyć czy cos się zmieni i zmieniło się - na gorsze. Pojechałem do elektromechanika aby skasował mi błąd ale już mu się nie poprawiło . Pan mechanik powiedział że to może być pompa paliwowa i spisałem kody błędów :
0100
0171
0110
0172
Te kody (171 i 172) są sprzeczne. Jeden to "czystość paliwa- mieszanka zbyt uboga" drugi "mieszanka zbyt bogata.
Kody 0100 i 0110 to podejrzewam że pojawiły się po odpięciu przepływki.
Cewki mogę wyeliminować bo po każdym odłączeniu praca silnika się zmieniała. Dolot powietrza wydaje mi się że jest ok ale dla bezpieczeństwa podociskałem mocniej wszystkie opaski i śruby(mam stożek). Chyba że o czymś nie wiem gdzie jeszcze może się przedostawać powietrze. Przy delikatnym dodawaniu gazu na biegu jałowym jak i podczas jazdy samochód może się wkręcić na wyższe obroty ale jak dam mu z 1/3 gazu i więcej to dochodzi do 3/4tys obr. i spada do 2tys i tak w kółko. Gdy tak się muli na tych 3/4tys obr to słychać że zasyca jakby bardziej powietrze.
Zrobiłem takze adaptacje przepustnicy.
Wymieniłem sonde lambda tą przed kata na używkę bo pokazywała napiecie 0,930V a jak wiadomo powinna się wahać między 0,0V a 0,9V . Niestety dalej to samo, więc kupiłem nową ale dalej pokazuje 0,930V więc to napewno nie wina sondy. Jeśli ktoś się zna na programie PCMScan i umie odczytać parametry a raczej będzie wiedział po ich obejrzeniu co jest nie tak to prosze o pomoc.
http://www.iv.pl/images/61561819742294609299.jpg
http://www.iv.pl/images/51911191657685646937.jpg
Na 2 zdjęciu po lewo na górze jest ignition timing advance for 1 cylinder, jesli się nie mylę to jest chyba od zapłonu. Może mi się coś przestawiło w mapie i dlatego się tak dzieje??
Almera 2002r QG18DE
Co jeszcze mogę sprawdzić albo jakieś sugestie co do problemu?
Ostatnio zmieniony 2011-03-12, 20:00 przez Maciekk, łącznie zmieniany 1 raz.
kodami migowymi wymiga Ci tylko te błędy które są aktualnie - jeśli kontrolka zapali się i zgaśnie w trakcie jazdy to później się nie pokaże.domas pisze:No dobra, to w czasie jazdy zapala się check żeby poinformować mnie że nie mam błędów ?Mas pisze:wyszedł Ci kod błędu 0000 czyli... brak błędów
musisz na kompa gdzieś podjechać i odczytać kody błędów zapisane w pamięci.
Kolego Mas , może teraz mi pomożesz.Mas pisze:kodami migowymi wymiga Ci tylko te błędy które są aktualnie - jeśli kontrolka zapali się i zgaśnie w trakcie jazdy to później się nie pokaże.
musisz na kompa gdzieś podjechać i odczytać kody błędów zapisane w pamięci.
Zapalił mi się znowu check, co ciekawe zawsze na tym samym odcinku drogi
![:|](./images/smilies/yyyy.gif)
Zatrzymałem się i wymigało 10 wolnych, 1 szybki, 7 szybkich, 1 wolny.
czy to 117 ?
ten kod to błąd czujnika temperatury płynu chłodniczego.domas pisze:Kolego Mas , może teraz mi pomożesz.Mas pisze:kodami migowymi wymiga Ci tylko te błędy które są aktualnie - jeśli kontrolka zapali się i zgaśnie w trakcie jazdy to później się nie pokaże.
musisz na kompa gdzieś podjechać i odczytać kody błędów zapisane w pamięci.
Zapalił mi się znowu check, co ciekawe zawsze na tym samym odcinku drogi
Zatrzymałem się i wymigało 10 wolnych, 1 szybki, 7 szybkich, 1 wolny.
czy to 117 ?
czyli prawdopodobnie padł właśnie on (lub coś w kabelkach).
Witam, wszystkich jestem nowym i mam nadzieję, że szczęśliwym posiadaczem almery 1,8 z 2003, ale mam już mały problem pokazuje mi się na wyświetlaczu komunikat Pi-Search. Po przejechaniu 500 kilometrów sprawdziłem stan oleju a tam jest minimum, czy może to świadczyć o zużytych pierścieniach? Proszę o pomoc na nękające mnie problemy.
Z góry dziękuje
Z góry dziękuje