1.8 16v 2002 mam problem z silnikiem

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
666wojtas
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-11-09, 20:45
Lokalizacja: nottingham

1.8 16v 2002 mam problem z silnikiem

Post autor: 666wojtas » 2010-11-09, 20:57

Witam.a wiec kupiłem sobie almere 2002r 1.8 16v i mam problem z silnikiem,prawdopodobnie niechodzi na pierwszym cylindru.klijent mi mówił ze wymienił świece i śą ok.sprawdzałem iskra jest.wymieniłem też listwe z wtryskami i też niema poprawy.silnik sie trzęsie na wolnych obrotach.w czasie jazdy przerywa i jest słaby.poradzcie co mam robić dalej.AUTO TROCHE DUYMI NA BIAŁO ALE MYSLE ŻE TO NIE USZCZELKA,W OLEJU TEŻNIEMA ZNAKU WODY,ŚWIECI MI KONTROLKA ŻE COS Z SILNIKIEM(ENGINE LIGHT)pozdro.WOJTAS

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-11-09, 22:04

A tam nie masz oddzielnych cewek na każdą świecę? Może cewka padła?
Z nissanem od 2005 roku :)

666wojtas
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-11-09, 20:45
Lokalizacja: nottingham

Post autor: 666wojtas » 2010-11-09, 22:35

nie niema oddzielnych cewek.pozdro

[ Dodano: 2010-11-09, 22:37 ]
napięcie idzie na iskry bo iskra jest na kazdej świecy

[ Dodano: 2010-11-09, 22:38 ]
iskra jest na każdej świecy

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-11-09, 22:41

1.8 to nie te co mają problem z pierścieniami olejowymi ?
Sprawdź może świecę sam dokładnie czy czasem jej nie zarzuca olejem.
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

666wojtas
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-11-09, 20:45
Lokalizacja: nottingham

Post autor: 666wojtas » 2010-11-09, 22:52

sprawdzałem świece niema na nic oleju.

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-11-09, 22:52

A i mi nie paliła kiedyś Maxi na 1 cylinder okazało się że mam za niskie ciśnienie paliwa w układzie po wymianie regulatora ciśnienia wszystko wróciło do normy :)
Skoro jednak wymieniałeś listwę to może winna jest pompa paliwa.
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

666wojtas
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-11-09, 20:45
Lokalizacja: nottingham

Post autor: 666wojtas » 2010-11-09, 23:01

możliwe.świeci mi engine light też.jutro jade podłączyć go do kompa moze mi sie coś wyjaśni. :-o


ciśnienie jest chyba ok bo pali jak smok

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-11-09, 23:06

Paradoksalnie mi maxi też paliła więcej :)
Ale jutro się pewnie rozwieją wątpliwości oby naprawa nie okazała się zbyt kosztowna. :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Re: 1.8 16v 2002 mam problem z silnikiem

Post autor: Mas » 2010-11-09, 23:14

666wojtas pisze:Witam.a wiec kupiłem sobie almere 2002r 1.8 16v i mam problem z silnikiem,prawdopodobnie niechodzi na pierwszym cylindru.klijent mi mówił ze wymienił świece i śą ok.sprawdzałem iskra jest.wymieniłem też listwe z wtryskami i też niema poprawy.silnik sie trzęsie na wolnych obrotach.w czasie jazdy przerywa i jest słaby.poradzcie co mam robić dalej.AUTO TROCHE DUYMI NA BIAŁO ALE MYSLE ŻE TO NIE USZCZELKA,W OLEJU TEŻNIEMA ZNAKU WODY,ŚWIECI MI KONTROLKA ŻE COS Z SILNIKIEM(ENGINE LIGHT)pozdro.WOJTAS
Wszystkie 1,8 mają oddzielne cewki na każdy cylinder.
O tak:
Obrazek
Możesz na pracującym silniku odpinać po kolei cewki i zobaczyć (a właściwie usłyszeć) różnicę i wykryć wadliwą cewkę.
Ile Ci pali? Jak rzeczywiście dużo, to obstawiałbym pierwszą sondę lambda i w związku z tym nieprawidłową mieszankę.
Jeśli tak jest to może Ci po prostu zalewać paliwem i przez to silnik nie pracuje równo...

666wojtas
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-11-09, 20:45
Lokalizacja: nottingham

Post autor: 666wojtas » 2010-11-10, 00:00

czyli cewki to te które zaznaczyłeś tak???ja tak to ja je już wymieniłem.niema różnicy nadal a jak wykręciłem świece to iskre podaje na każdą z nich.powiedz mi gdzie ta sąda lambda jest dokładnie??dzięki

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-11-10, 13:12

Sonda lambda jest w układzie wydechowym.silniki 1.8 miały po 2 sondy. 1 diagnostyczna ( 4-ro przewodowa) a druga regulacyjna ( 3 przewodowa). Regulacyjna jest jako 1 na wydechu ( zapewne gdzieś w okolicy kolektora wydechowego bądź zaraz za nim ). W zależności od roku produkcji katalog NGK podaje rożne sondy. Jak podasz rok to będę mógł w pracy pomóc w wytypowaniu odpowiedniej.
Z nissanem od 2005 roku :)

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-11-10, 16:39

666wojtas pisze:czyli cewki to te które zaznaczyłeś tak???
tak to one :)

[ Dodano: 2010-11-10, 16:41 ]
Szymeq pisze:Sonda lambda jest w układzie wydechowym.silniki 1.8 miały po 2 sondy. 1 diagnostyczna ( 4-ro przewodowa) a druga regulacyjna ( 3 przewodowa). Regulacyjna jest jako 1 na wydechu ( zapewne gdzieś w okolicy kolektora wydechowego bądź zaraz za nim ). W zależności od roku produkcji katalog NGK podaje rożne sondy. Jak podasz rok to będę mógł w pracy pomóc w wytypowaniu odpowiedniej.
Jest (patrząc pod maskę od przodu auta) po prawej stronie, z boku kolektora wydechowego.
Tylko pierwsza sonda ma wpływ na skład mieszanki, druga może co najwyżej check'a zapalić ;)

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-01-27, 20:35

wlasnie mi kolega zadal pytanie ... jaka sonde ma w n16 1.5 ...tzn ilu przewodową i jaka najlepiej zalozyc ? czy podejdzie jakas uniwersalna ...probowal ktos ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”