Strona 2 z 3

: 2012-04-09, 21:20
autor: mimier
covax2 pisze:Jeśli myślisz o dieslu 1,5 odpuść sobie to francuz z którym po 100tys km z reguły zaczynają się problemy, a o samochód z pewnym przebiegiem ciężko, 1,5 w 98konnej benzynie nie jest szczególnie dynamiczny ,ale w miarę oszczędny i gdy się go wykręci daje rade, nie jest szczególnie problematyczny poza przepustnicą którą trzeba co jakiś czas czyścic,
Więcej do poczytania na ten temat np. tutaj:
:arrow: http://www.auto-swiat.pl/1-nissan-almer ... ze-benzyne

: 2013-05-22, 09:42
autor: Gość
a co sądzisz o silniku 1,8 16V ale chcę założyć inst gaz BRC?

: 2013-05-22, 10:15
autor: bombel
Jak dobrze trafisz, to może tylko 1l oleju /1000 km będzie brał ;)

: 2013-05-22, 12:09
autor: Mas
jak dobrze trafi, to nie będzie brał wcale :-P

: 2013-05-24, 13:04
autor: grzeg255
A może mi ktoś powiedzieć,czy w każdej N16 z motorem 1,5pb siada skrzynia biegów po 100kkm?? Bo jak nie urok,to s...W sumie jestem zdecydowany na drugie auto i właśnie n16,a tu takie kwiatki z nimi. Micra nie,bo kiepskie,Alma ma jakieś badziewne łożyska w skrzyni. Jeszcze trochę a zupełnie odejdę od Nissana.

: 2013-05-24, 13:13
autor: bombel
grzeg255 grzeszysz nazywając N16 i k12 NIssanem :P

: 2013-05-24, 13:23
autor: Medall
bombel pisze:grzeg255 grzeszysz nazywając N16 i k12 NIssanem :P
Wypraszam sobie ! :P

: 2013-05-24, 13:25
autor: grzeg255
No wiem,wiem...N16 jest jakby odpowiednia,wiadomo ma tam jakieś wady i za dużo od Renault chyba nie przejęła,jak k12. Wszystko niby pasuje i zaakceptuję,ale co z tymi skrzyniami??

: 2013-05-24, 13:27
autor: Medall
grzeg255 pisze:No wiem,wiem...N16 jest jakby odpowiednia,wiadomo ma tam jakieś wady i za dużo od Renault chyba nie przejęła,jak k12.
N16 przed liftem nie miała nic wspólnego z Renault :)

: 2013-05-24, 13:27
autor: bombel
grzeg255 jak N16 to tylko diesel

: 2013-05-24, 13:29
autor: grzeg255
Traktora nie chcę i nie ważne jaki on będzie. Auto będzie jeżdżone na krótkich odcinkach przez moją żonę,więc mija się z celem męczenie z klekotem.
Nie wiem co mam już robić.Kolega z forum ma do opchnięcia taką z jakimś śmiesznie niskim przebiegiem.
Edit: dobra Alma kupiona 1,5pb 87kkm przelotu.

: 2013-08-14, 13:00
autor: malin_f1
Witam proszę o info bo nigdzie nie znalazłem takiej informacji mam już upatrzony egzemplarz z małym przebiegiem (prawdziwym) z końca produkcji.

1. Czy N16 1,5 z końca produkcji 2006 też mają wadliwe łańcuchy ? Czy te wyciągające się łańcuchy to reguła czy np. jak ktoś jeździ spokojnie to może i 150000km zrobić na fabrycznym zestawie bez kłopotu ?

2. Jak sprawdzić taki łańcuch w momencie zakupu (poza skaczącym obrotomierzem) są jakieś inne sposoby ??

3. Czy w 1,5 z ost. roku zdarzały się jakieś cuda z braniem oleju ??


4. Przepływka to jakaś kolejna wada tego modelu czy sporadyczne usterki ?

5. Czy skrzynie biegów są usterkowe znalazłem jakieś 2 informacje na forum o naprawach skrzyń...

6. Czy lampy w 2006 też się wypalały czy nie było na to akcji i są już ok ?

Proszę o jakieś krótkie rzeczowe odpowiedzi. Liczę że ostatni rok produkcji jest najbardziej dopracowany i najmniej problemowy ale może jestem w błędzie ???


Powiem szczerze że zaczynam się bać tej almery :( ... szukałem jakiegoś focusa/astry/corolla ale za taką kasę z tego rocznika to nie ma co marzyć a sedanów to jak na lekarstwo, a musi być sedan.

: 2013-08-14, 13:18
autor: bombel
N16 w sedanie z roczników 2000-2001 jest made in japan i tam jest szansa, że będzie działać. Z drugiej strony jak piszesz, że masz pewne auto z pewnym przebiegiem to bierz. Tak naprawdę, to nie wiadomo ile opisywane na forum egzemplarze mają przejechane

: 2013-08-14, 14:01
autor: malin_f1
Tak myślałem że pierwszym odpowiadającym będzie bombel :-D a co Cię w ogóle wywiało z NKP ? Fakt rozłam był ale aż tak...

A wracając do N16 to za kilka krótkich odpowiedzi do mojego postu będę wdzięczny chodzi mi głównie o ten rozrząd. A myślę że i inni potencjalni kupcy będą mieli pożytek z tych odpowiedzi i wszystko w jednym temacie :-)

Dowiedziałem się że ta "moja" potencjalna N16 nie miała wymienianych lamp Czy akcją były objęte wszystkie N16 jak tylko użytkownik zgłaszał problem ? Czy mogę również teraz zawalczyć o wymianę (auto serwisowane w ASO do końca)

A samochód nie dla mnie tylko dla starszego Pana.

: 2013-10-05, 14:51
autor: Aranissan
Witam, to mój pierwszy post na forum, mam nadzieję, że w odpowiednim dziale i temacie.
Tak więc od pewnego czasu przymierzam się do zakupu Almery n16 (obecnie jestem posiadaczem tego modelu pierwszej gen., 1,4 benz.(75KM), 1998). Jako, że nigdy przesadnie nie interesowałem się motoryzacją mam kilka wątpliwości przed zakupem auta.
Kwota jaką mogę przeznaczyć na moje 2-gie auto to ok 10-12 tyś zł.
Auto na codzień będzie służyło mi do dojazdu do pracy (ok. 30km dziennie). Wydaję mi się, że najodpowiedniejszym wyborem była by jednostka bezn. o poj. 1,5 16v z 98 konnym silnikiem, bądź też słabsza 90 konna. Nie ukrywam, że zależy mi na ekonomicznym silniku. Dodam, że nigdy dotąd nie jeździłem dieslem, ale wydaje mi się, że specyfika tego silnika nie spełniałaby moich oczekiwań. W dodatku słyszałem o nieprzychylnych opiniach dot. wysokoprężnego silnika 1,5, z kolei chwalony silnik 2,2 to dla mnie zagadka.
Czytając kilka artykułów w internecie znalazłem info. o tym, że auto było produkowane w Japonii a w poźniejszym czasie produkcje przeniesiono na wyspy brytyjskie, co spowodowało obniżenie jakości wykonania samochodu. Wiem, że samochód przeszedł lifting w 2002. Jak więc upolować optymalnie dobre dla mnie auto? Doradzicie coś?
Zapraszam do dyskusji, z góry dziękuję za wszystkie sensowne sugestie i podpowiedzi.
Pozdrawiam Aranissan.

: 2013-10-05, 15:42
autor: bombel
Aranissan 2,2 Di to jedyny rozsądny wybór dla tej budy. W japonii były produkowane tylko sedany przed liftem

: 2013-10-05, 18:22
autor: Kwietas
bombel pisze: W Japonii były produkowane tylko sedany przed liftem
I to chyba na samiuśkim początku, bo moja jest z 2001, a jest Angolem.

: 2013-10-06, 19:07
autor: Mas
Kwietas ... 2001 rocznik to połowa produkcji przedliftu :-P
Moja to sam początek produkcji w Europie - 02/2000 :what:

: 2013-12-29, 14:29
autor: TeO

: 2013-12-29, 14:41
autor: bombel
N16 nie 1,5 tym bardziej nie

: 2013-12-29, 14:42
autor: TeO
dlaczego?

: 2013-12-29, 14:44
autor: bombel
Po1. Almera po lifcie ma kijowe światła
po 2. Silnik 1,5 nie dość, że jest muł to potrafi jeszcze wiecej żłopać oleju od 1,8
po 3. Nie jest to zbyt udany model. Wystarczy poczytać forum

: 2013-12-29, 14:52
autor: TeO
to odradzasz wogóle? czy poszukać 1,8? w każdym modelu są słabe strony... auto ma być dla mojego taty i pomyslałem o almerze...

: 2013-12-29, 14:54
autor: bombel
TeO pisze:to odradzasz wogóle?
W ogóle

: 2013-12-29, 14:59
autor: TeO
to co kupić w podobnych pieniądzach? :-|

: 2013-12-29, 15:05
autor: bombel
A to już osobny temat jest: viewtopic.php?t=13252

Z N16 to chyba jedyny polecenia godny to 2,2 Di przed liftem

: 2013-12-29, 15:05
autor: janusz
TeO zostać przy P11GT, albo kupić Maxime A32 - co z tego, że stara, ale robiona jeszcze z głową i przez inżynierów, a nie księgowych.

: 2013-12-29, 15:14
autor: TeO
janusz pisze:TeO zostać przy P11GT, albo kupić Maxime A32 - co z tego, że stara, ale robiona jeszcze z głową i przez inżynierów, a nie księgowych.
P11GT zostaje!!! :->
szukam auta dla mojego taty 8-)

dzięki bombel :D

: 2014-02-01, 17:39
autor: magu85
Witam serdecznie wszystkich użytkowników. Mam pytanko. Mam możliwość kupna Almery N16 rok 2006 1.5 benzyna przebieg około 55 tysięcy udokumentowane. Na co mam zwrócić uwagę przy oględzinach autka? Auto nie jest od handlarza tylko od osoby prywatnej a nawet można powiedzieć że od dalszej rodziny ze strony mojej dziewczyny.

: 2014-02-01, 18:14
autor: Medall
Tak samo jak Bombel z N16 polecam 2.2 Di przed liftem. Nie pamiętam w których benzyniakach, lubi siadać skrzynia.