Strona 1 z 1

[N15] krawężnik zaliczony budzet będzie obciążony :(

: 2012-08-08, 21:41
autor: killer2000
słuchajcie wchodziłem w zakręt z dość konkretną prędkością i przywaliłem w krawężnik,fela przyjeła całe uderzenie na siebie bo w zawieszeniu nie jest nic pokrzywione jedyne z czym mam problem to ,że kierownica nie jest równo ustawiona jak koła są na wprost i ściąga troche w lewo o co kaman i jak to ugryźć w sensie wyprostować kiere

: 2012-08-08, 23:21
autor: maniek_NKP
Jedź na komputerowe ustawianie zbieżności.

: 2012-08-09, 05:56
autor: Dodo
maniek_NKP pisze:Jedź na komputerowe ustawianie zbieżności.
dokładnie nawet na zwykłe ustawienie o ile takie jeszcze są :-P

: 2012-08-09, 07:42
autor: sergiej
i to jedz szybko bo ci zedrze oponki :P

zwykle ustawianie tez jeszcze istnieje :D

: 2012-08-09, 09:06
autor: killer2000
ale zbieżność mam ustawić czy geometrie czy to jedno i to samo

: 2012-08-09, 09:13
autor: DubSon
Zbieżność, to tylko ustawanie kół na drążkach.
Geometria to już grubsza sprawa, bo oprócz drążków ustawia kąt pochylenia kół i takie tam ;p

Ja bym zrobił na Twoim miejscu geometrię :)

: 2012-08-09, 09:16
autor: agaj666
Jak kierownica nie jest równo to znaczy,że jednak cos w zawieszeniu poszło. Sama z siebie się tak nie zrobiła.
Stawiam na wygięty wahacz. Kiedyś tez tak uderzyłem, kierownica się skręciła i musiałem wahacz i cos tam jeszcze wymieniać.

: 2012-08-09, 11:38
autor: Modzelitto
Miałem również przygodę z krawężnikiem 2 lata temu :P Przywaliłem z prędkością ok 50 Km/h. Objawy- krzywo ustawiona kierownica, koło cofnięte o jakieś 2cm, lekki pozytyw, obszarpana fela.
W zawieszeniu do wymiany był wahacz i jak się później okazało zwrotnica :/ Wąs od sworznia wahacza cofnął się o jakieś 3mm. Niby niewiele, ale na kole to się robi już powyżej 1cm.

: 2012-08-09, 12:11
autor: killer2000
jutro sie umówiłem na zbieżnośc i geometrie zobaczymy co z tego wyjdzie jak coś to będe dalej kombinował

: 2012-08-09, 15:53
autor: Modzelitto
Kierę ustawią Ci prosto, ale jak coś się pogięło to geometrii i tak nie będziesz miał zachowanej i auto będzie ściągało w którąś ze stron- ja tak miałem, dopóki nie wymieniłem zwrotnicy.

: 2012-08-09, 17:54
autor: agaj666
dokładnie.
Niech najpierw sprawdza zawieszenie.

: 2012-08-09, 18:18
autor: killer2000
dzięki za info zawieszenie oglądałem z kumplem śpecem i nie wygląda żeby coś było powyginane jak po jutrzejszych zabiegach będzie ściągać to będe wiedział od czego zacząć

: 2012-08-09, 20:06
autor: agaj666
Jak kierownica krzywo patrzy to pokazuje, ze coś z nią powiążane jest wygięte. Sama z siebie tak nie zrobi. Wahacz, zwrotnica i czort wie co jeszcze może być skrzywione. Na tyle mało żeby tego nie zauważyć ale wystarczająco żeby ściągało na bok, cięło opony itp.
Jak wszystko jest proste to auto jedzie prosto, jak jest skrzywione to krzywo.

: 2012-08-10, 19:35
autor: killer2000
dobra chyba wszystko trybi już ale przestawione było o 3 cm coś tam, po tym przywaleniu to miotało nim jak szatan a teraz jak przystało na GTi jeżdźi moge top speeda sprawdzić :mrgreen:

: 2012-08-10, 19:43
autor: Modzelitto
Czyli co? Ustawili Ci zbieżność? Masz wydruk? Aż mi się nie chce wierzyć :P

: 2012-08-10, 19:49
autor: killer2000
fela przyjeła chyba wszystko na siebie wrzuce foto zaraz jak wygląda

[ Dodano: 2012-08-10, 21:11 ]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2012-08-10, 20:46
autor: agaj666
killer2000 pisze: przestawione było o 3 cm coś tam, po tym przywaleniu to miotało nim jak szatan :mrgreen:
Ale co konkretnie się miotało ?

: 2012-08-10, 20:55
autor: killer2000
kierownica chodziła jak rozregulowana po strzale w krawężnik ?

: 2012-08-11, 11:37
autor: maniek_NKP
A nie mówiłem, zbieżność to podstawa przy takich zdarzeniach :) Dobrze , że wszystko ok.

: 2012-08-11, 23:23
autor: killer2000
wjeżdzałem do gościa ze trzy razy na kanał zanim wyregulował wszystko na tip top :mrgreen: i 60zł mnie skasował także gites