[N16] pocenie się zaworu egr
Moderatorzy: Seba WWA, sergiej
[N16] pocenie się zaworu egr
Witam.
ostatnio robiłem mały przegląd optyczny silnika i zauważyłem że poci mi się przy zaworze egr.
mocno mnie to zdziwiło. zastanawiam się czy jest to możliwe żeby tam pojawił się olej.
proszę o jakieś wskazówki lub naprowadzić mnie na właściwy tok myślenia. dodam że zawór jest zaślepiony od ponad roku. i wcześniej nie zauważyłem tam oleju. jest to świeze spocenie ponieważ olej wymieniałem 2 tygodnie temu a kolor oleju który tam zastałem miał zabarwienie złociste
ostatnio robiłem mały przegląd optyczny silnika i zauważyłem że poci mi się przy zaworze egr.
mocno mnie to zdziwiło. zastanawiam się czy jest to możliwe żeby tam pojawił się olej.
proszę o jakieś wskazówki lub naprowadzić mnie na właściwy tok myślenia. dodam że zawór jest zaślepiony od ponad roku. i wcześniej nie zauważyłem tam oleju. jest to świeze spocenie ponieważ olej wymieniałem 2 tygodnie temu a kolor oleju który tam zastałem miał zabarwienie złociste
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
rozebrałem zawór po oględzinach środka zaworu nie zauważyłem aby tam były kjakieś ślady oleju.
ulać się nie mogło bo nic z olejem w tamtej okolicy nie robiłem a jednak się tam znalazł.
dodam że silnik był myty miesiąc temu i jak by się coś rozszczelniło to było by to widać.
a niech mi ktoś jeszcze wyjaśni czy normalne jest to że w układzie dolotowym są ślady oleju?
dla formalności silnik 2,2di
ulać się nie mogło bo nic z olejem w tamtej okolicy nie robiłem a jednak się tam znalazł.
dodam że silnik był myty miesiąc temu i jak by się coś rozszczelniło to było by to widać.
a niech mi ktoś jeszcze wyjaśni czy normalne jest to że w układzie dolotowym są ślady oleju?
dla formalności silnik 2,2di
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
Właśnie olej był niedawno wymieniany i po wymianie się to pojawiło. Wszystkie elementy są teraz oczyszczone i obserwuje czy coś się dzieje. Stan oleju sprawdziłem i jest w normie.
Czy wyczyszszczenie odmy może zApobiec dowstawania się oleju do dolotu?
Czy wyczyszszczenie odmy może zApobiec dowstawania się oleju do dolotu?
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
A czy przypadkiem na przeglądzie nie doczepią się że odma jest odpięta?
Z tego co słyszałem to takie żeczy robi się w autach w których silniki już nie dają radę?
Z tego co słyszałem to takie żeczy robi się w autach w których silniki już nie dają radę?
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM