siema
moj pierwszy wpis...
do rzeczy - proponuje sprawdzic na stronie producenta opon jakie cisnienie nalezy zachowac w dane oponie...
a dlaczego tak?
na plakietce karoserii stoi wytyczna co do opon 2.o i 2.2 bara - mozna stosowac ale nie zawsze takie cisnienie bedzie wlasciwe dla poszczegolnego typu opon
ja mam vredestein hi-trac r16 - opona typowo deszczowa (w tym kraju nie ma slonca

pompowalem cisnienie 2.0 jak stoi w instrucji i powiem ze auto latalo mi po drodze przy predkosciach powyzej 120km/h
szukalem wszedzie porad az cos mnie skusilo aby zajrzec na strone producenta opon
i tam tez znalazlem info odnosnie mojego typu opon
tak wiec mam we wszystkich 4 oponach cisnienie 2.3 bara
auto jeszcze troche myszkuje przy wiekszych predkosciach (powzej 140 km/h) ale mysle ze to sprawa rozbicia niejako, ulozenia sie opony na feldze...
poza tym cisnienie nalezy sprawdzac po dluzszym postoju auta (nie w podczas podrozy) - wowczas czasteczki powietrza w oponie nie sa rozbudzone sila odsrodkowa kracacych sie kol wiec zachowuja najblizsze prawdziwemu cisnienie
a tak w ogole to dobrze jest azotem...
dlaczego? o tym tutaj
http://www.netcar.pl/x_C_X__P_SAS__P2_4736.html
troche sie rozpisalem ale mam nadzieje ze pomoglem troche
pozdro dla wszystkich nissaniakow