Strona 1 z 1

Almera N15 1999 CD20E gotuje wode. Pomocy.

: 2012-05-21, 00:02
autor: Mały Głód
Witam mam problem kupiłem almerę za dobrą kasę ale ponieważ bulgotało w zbiorniku wyrównawczym wymieniłem uszczelkę pod głowicą dla pewności razem z głowicą z silnika który mi został i pracował super, po wymianie bulgotanie ustało ale jak trochę pochodzi to gotuje wodę i temperatura dochodzi do max a w kabinie z nawiewów leci zimne powietrze a przy elemencie od hydrauliki przy głowicy zrobiła się niewielka dziura na wężu(od wytwarzającego się ciśnienia) i wywala płyn. poza tym jak silnik chodzi to obydwa węże od chłodnicy robią się twarde jakby tam ciśnienie rosło. Po za tym przy pompie tam przy bloku jest kostka do której nie ma żadnego przewodu elektrycznego podpiętego przy sunnym którego ma mój szwagier jest ta kostka podpięta a u mnie jej nie ma na elektryce, poza tym jak włączam stacyjkę nie zaświeca się kontrolka od oleju (zaświeci się morze raz na 50razy), ta wersja miała klimę ale została zdemontowana przez poprzedniego właściciela i wygląda jakby w elektryce ktoś coś popier..... poza tym jak silnik chodzi na wolnych obrotach i wcisnę guzik od klimy i włączę nawiew na któryś z biegów obroty rosną do 1000-1100. Jaka morze być przyczyna tego gotowania wody??? Przepraszam może chaotycznie to napisałem ale inaczej nie umiałem dobrać słów :-D Bardzo proszę o jakąś pomoc ponieważ nie chce oddawać auta do mechanika bo mam złe doświadczenia z różnymi fachowcami. Pozdrawiam.

: 2012-05-21, 07:01
autor: DubSon
Termostat :?:

: 2012-05-21, 07:13
autor: bonzo
Jak pisze DubSon, zacząłbym od termostatu albo porządnego odpowietrzenia skoro w środku leci zimne powietrze

: 2012-05-21, 09:00
autor: szymektoja
Tez stawialbym na nieodpowietrzwony uklad.

: 2012-05-30, 23:09
autor: Mały Głód
Witam przyczyna usunięta termostat był ok ale uszczelka którą założyłem była do dupy maiłem przedmuchy ale wężyk pomiędzy chłodnicą a wyrównawczym był zgięty i nie było widać że bombluje w wyrównawczym, kupiłem Ajuse wieloblaszkową i jest git. Dzięki wszystkim za pomoc ale pojawił się nowy problem silnik strasznie głośno i dziwnie pracuje jak jakiś traktor z ZSRR wchodzi na obroty normalnie wolne też trzyma w granicy 900 poza tym przy odpalaniu przez chwile zadymi na czarno a później na biało kopci i olej był zmieniany razem z filtrem oleju nie bierze. Już głowy nie mam do tego silnika. Będę wdzięczny za każdą pomoc.

: 2012-05-31, 07:25
autor: DubSon
Zawory są samoregulującie ? Jeśli tak to może zapowietrzone regulatory.
Jeśli reguluje się je ręcznie, to można strawdzić jaki jest luz ;)

: 2012-05-31, 11:54
autor: Mały Głód
A jak mam je odpowietrzyć??

: 2012-05-31, 12:31
autor: DubSon
Z tego co wyczytałem, to są zawory regulowane ręcznie na płytkach więc trza by sprawdzić luz jaki jest na każdym zaworze szczelinomierzem.
Nie wiem jaki powinien być luz na wydechowym i ssącym, pewnie google lub manual podpowie ;)

: 2012-05-31, 12:42
autor: Mały Głód
Dziwne ja w sercówce wyczytałem że zawory w tym silniku są samoregulujące. Zresztą ja tam żadnych płytek nie widziałem także nie wiem pozostaje tylko sprawa jak te regulatory odpowietrzyć?

: 2012-05-31, 12:43
autor: DubSon
Mały Głód pisze:Dziwne ja w sercówce wyczytałem że zawory w tym silniku są samoregulujące.
Aha, to ktoś wprowadził w błąd czytających ;)
Z tym odpowietrzeniem nie wiem sam, bo na żywo jeszcze tego nie widziałem.
Ale pewnie podobnie jak w SR20 więc koledzy podpowiedzą :P

: 2012-05-31, 12:51
autor: Mały Głód
Ok dzięki będę szukał bo ta praca tego silnika jest nie do wytrzymania. Że też w sercówce nic o odpowietrzaniu nie napisali.