Strona 1 z 1
[N16] 1.5 90KM - Regeneracja tylnego zacisku
: 2012-05-01, 15:06
autor: tommyexlee
Witam,
Zauważyłem ostatnio, że nagrzewa mi się tylne lewe koło podczas jazdy. Postanowiłem rozebrać i przeczyścić zacisk, wymienić uszczelnienia, itp.
Wyjąłem tłoczek, zdjąłem gumę, wyciągnąłem pierścień segera. Problem w tym, że nie mogę zdjąć osłonki sprężyny (1), a dalej sprężyny i prowadnicy tłoczka (2) (czy jak to tam się nazywa).
Na zdjęciach oznaczyłem niektóre elementy. Czy moglibyście mi pomóc rozebrać zacisk? Które elementy i w jakiej kolejności muszę zdjąć? Ktoś mi powiedział, że muszę nakręcić nakrętkę na (5) i wybić młotkiem.
Do czego służy śruba (4)?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Tomek

: 2012-05-01, 19:40
autor: BaSsGrU
koszyczek ze sprężyna powinien sam wypaść jeżeli wyjąłeś seger, pytanie czy dasz radę złożyć później to do kupy??
, jeżeli powierzchnia cylinderka jest bez wżerów i rdzy to proponuję nie rozbierać dalej zacisku tylko porządnie wymyć i złożyć za pomocą smaru/pasty do cylinderków i tłoczków, na nowych gumkach.
raczej przyczyna grzania się koła to niesprawne/zapieczone prowadnice zacisku, sprawdź ich stan powinny naprawdę luźno i bez zaciec dawać się przesunąć.
czy klocki po wyjęciu były równo zużyte
[ Dodano: 2012-05-01, 20:46 ]
http://nissan4u.com/parts/almera_jpn_ma ... tration_2/
: 2012-05-01, 21:53
autor: tommyexlee
Prowadnice zacisku przesuwają się bez problemu.
Klocki nie były równo zużyte...
: 2012-05-01, 22:43
autor: BaSsGrU
jeżeli klocki były zużyte nie równomierni to na bank prowadnice zacisku, lub klocek zaklesczył się w sowjej prowadnicy, czasem tak się zdarza, a przyczyną jest lakier\farba na klockach na powierzchni styku z prowadnicą, zaleca się przed montarzem oczyszczenie prowadnic klocka oraz usunięcie lakieru z miejsca styku klocka z prowadnicą najlepiej nanieść niewielką ilość smaru miedziowego. Na prowadnice zacisku tylko samar to tłoczków lub smar ceramiczny. Ja używam pasty ate.
: 2012-05-02, 11:39
autor: tommyexlee
dzięki BaSsGrU za odpowiedzi.
Prowadnice przeczyszczę i nasmaruję.
Rozwiązanie mojego problemu: przyłożyć kawałek drewna na 5 i wybić młotkiem (pamiętać o wcześniejszym zdjęciu segera). Gwint jest cały, a całość ładnie wyskoczyła. Szczypcami mogłem machać do końca świata i bym nie wyciągnął, bo osłonka sprężyny jest przeczepiona do reszty. Na zdjęciu pokazuję co wypadło po wybiciu Mam nadzieję, że to pomoże innym w naprawie
Pozdrawiam,
Tomek

: 2012-05-08, 23:19
autor: MacGayver
No i fajnie że rozebrałeś całość, tyle że w drugą stronę bez odpowiednich narzędzi o doświadczenia może być już kłopot

Niepotrzebnie go całego rozbierałeś.
Daj znać później czy poskładałeś wszystko do kupy czy kupiłeś drugi zacisk, obstawiam to drugie. Potraktuj to jak wyzwanie

: 2012-05-11, 13:42
autor: tommyexlee
Niestety zmartwię Cię i powiem, że wszystko złożyłem

ogromnym problemem było wsadzenie segera na miejsce, ale i to mi wyszło

na pierwszy rzut oka zacisk chodzi prawidłowo

zobaczę później jak to się będzie sprawować w terenie
Tak przy okazji, czy mógłbyś mi powiedzieć jak mam wymienić płyn hamulcowy? Czytałem, że w samochodach z ABS nie powinno się pompować hamulcem, bo można zatkać zawory ABSu brudem z przewodów. Powinienem szukać warsztatu z pompą próżniową, czy jednak zabierać się do tego sam?
Pozdrawiam,
Tomek
: 2012-05-11, 14:12
autor: BaSsGrU
ja bym spróbował zrobić to samemu, tyle ze w trzy osoby:
1 os. Dba o dolewanie na bieżąco świeżego płynu hamulcowego do zbiorniczka
2 os. Pompuje pedałem hamulca.
3 os. Dba o upuszczanie płynu przez odpowietrzniki do czasu gdy nie pojawi się Świerzy jasny płyn ham.
Najlepiej założyć kawałek przewodu przeźroczystego na odpowietrznik będzie dobrze widać czy płyn jest jeszcze ciemny czy już jasny i świeży. (oczywiście stary płyn zbieramy w butelkę)
Zaczynamy od najdalszego punktu układu hamulcowego czyli tak jak przy odpowietrzaniu.