Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Almera - auto ciężarowe...??

Moderatorzy: Seba WWA, sergiej

Lajik
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2011-04-15, 10:17
Lokalizacja: Rydułtowy

Almera - auto ciężarowe...??

Post autor: Lajik » 2012-01-05, 23:07

Witam.
Na wstępie napiszę, że jestem kierowcą z młodym stażem i nigdy się z czymś takim nie spotkałem... kupując dzisiaj Almerkę (1.5b) patrzę na dowód rejestracyjny... samochód ciężarowy :hah: No i chciał bym się dowiedzieć dlaczego tak jest i co dalej...

Domyślam się, że kiedyś w tym aucie musiała być wmontowana "kratka" by odliczać VAT, ale na dzień dzisiejszy tam nie ma żadnej kratki. Czy da się to jakoś odkręcić (np poprzez stację kontroli pojazdów) żeby w dowodzie pisało samochód osobowy? Oraz czy przy ewentualnej kontroli policji nie będą wymagali ode mnie prawa jazdy na ciężarowe? :what:

Saffira

Post autor: Saffira » 2012-01-05, 23:28

1 - nawet tico może być samochodem ciężarowym w świetle prawa
2 - jeśli twoja almera nie ma kratki / przegrody, to ktoś ją musiał zdemontowac, takiego demontażu zgodnie z prawem dokonuje sie w warsztaice (na zasadzie kto robi taniej-na to nie ma przepisu, więc niektórzy za 4 śrubki chcą 200zł, niektórzy 5zł), i potem z FAKTURĄ z tego czynu jedzie się do urzedu komunikacji żeby zmienili wpis w DR, potem z zmienionymi w DR jedziesz na SKP aby to zatwierdzili
3- możesz jeździć samochodem cięzarowym na kategorii B, jeśli pojazd lub zespol pojazdow nie przekracza dmc 3,5 tony

[ Dodano: 2012-01-05, 23:31 ]
4-jeśli teraz policja by sprawdziła cię to może byc źle... ponieważ stan faktyczny pojazdu nie jest zgodny z dokumentami...

[ Dodano: 2012-01-05, 23:36 ]