Strona 1 z 1

N15 GTI Szuranie podacz jazdy z prędkościa poniżej 40 km/h

: 2011-12-08, 10:03
autor: polo33
Witajcie,

1. dziś rano zaczęło dochodzić do mnie dziwne szuranie podczas jazdy poniżej 40km/h, jest to przerywane równomierne i coraz głośniejszcze jeżeli zwalnia auto do zera. Przy około 10km/h podczas toczenia jest najglośniej, co to może być?
2. Co może być odpowiedzialne za wolne obroty, wskazówka obrotomierza cały czas jest powyżej 1000 obr, przeływka wyczyszczona, świeżo wyczyszczony stożej, przepustnica też czysta, krokowy przy przepustnicy też czyściłem lecz nie miałem nowej uszczelki i założyłem na starą (była lekko pęknięta) świece ngk przejechane 5 tyś i nowe kable ngk, wczoraj zajzałem w kopułke jeszcze i styki pośniedziałem troche oczyściłem ile mogłem, palec rozdzielacza jest lekko pordzewiay tez oczyściełem. Myśle że kupie kopułke i palec nowy, lecz czy ta uszczelka przy krokowcu też musi być nowa ? Regulowałem już tą plastikową srobka od wolnych obrotów jest wkrecona na maksa i dalej obroty pow 1000,

Dodam na koncu Almera GTi SR20DEH,
licze na waszą pomoc pozdro

: 2011-12-08, 13:04
autor: konopiec
ad.1 może to przegub któryś??
ad.2 moze wyregulować obroty?? przy przepustnicy jest taka plastikowa śrubka...

: 2011-12-08, 15:43
autor: Wieshaq
A może nie od silnika tylko od kół i na przykład kończą Ci się klocki albo jakiś kamień zgiął osłonę tarczy i teraz obciera??

: 2011-12-08, 15:48
autor: polo33
Problem z chrobotaniem został rozwiązany chyba będzie bój z którymś sąsiadem :shoot: , były poluzowane nakretki od kół :-| a tak sie bawić nie będę.
Odnośnie drugiego dalej występuje, srubka jest juz wkrecona własnie na maksa i to nic nie daje, zobaczymy jak bedzie po wymianie kopulki i palca.

pozdro

: 2011-12-08, 16:00
autor: Modzelitto
Nie, nie nie. Obrotek reguluje się metalową śrubką imbusową przy kółku przepustnicy. Ja miałem to samo po wyczyszczeniu całego dolotu. Obroty po czyszczeniu nie spadały poniżej 1200rpm.

: 2011-12-08, 16:27
autor: polo33
Dzięki za wskazówke Modzelitto, musze to jutro sprawdzić, ale chodzi o to ze przepustnica jest za mocno otwarta po prostu ? Rozbierałem wczoraj dolot też cały, odłaczylem aku na noc i myślałem, że będzie ok, postaram sie znaleźć tą śrubke :)

: 2011-12-08, 16:29
autor: DubSon
Modzelitto pisze:Ja miałem to samo po wyczyszczeniu całego dolotu. Obroty po czyszczeniu nie spadały poniżej 1200rpm.
Ja po czyszczeniu przepływki i przepustnicy (w GA16DE) też tak miałem, po niecałym tygodniu wszystko już wróciło do normy ;)

: 2011-12-08, 16:54
autor: Modzelitto
DubSon pisze:
Modzelitto pisze:Ja miałem to samo po wyczyszczeniu całego dolotu. Obroty po czyszczeniu nie spadały poniżej 1200rpm.
Ja po czyszczeniu przepływki i przepustnicy (w GA16DE) też tak miałem, po niecałym tygodniu wszystko już wróciło do normy ;)
Nie wiem jakim cudem, przecież to nie BMW, że wystarczy przygazować do odcinki i komp automatycznie ustawia obroty krokowca :-| , ale to nic, ważne że działa jak dawniej ;-)
polo33
Chodzi o to, że motyl przepustnicy jest za mocno uchylony, a to za sprawą tej śrubki. To ona odpowiada za jego położenie. Nie muszę chyba mówić, że jałowe reguluje się przy dobrze rozgrzanym motorze :-D

: 2011-12-08, 17:27
autor: DubSon
Modzelitto pisze:Nie wiem jakim cudem
No ja się też zastanawiałem, ale skoro jest jak być powinno to się tym nie przejmowałem już :)

Sorry za OT :oops:

: 2011-12-08, 20:08
autor: polo33
Modzelitto Czy to jedna z tych śrubek co na zdjęciach ? innych nie widze jest ciemno jutro może coś jeszcze zobacze:)

Obrazek

: 2011-12-08, 20:22
autor: Pawel18PL
A podpinaleś pod kompa auto?? Może komp nie widzi, że przepustnica jest zamknięta. Obroty reguluje się na krokowcu tu tylko ustawiasz tak aby przepustnica była domknięta...

: 2011-12-08, 20:39
autor: polo33
Auto nie było podpięte pod kompa bo nie mam takiej możliwości, jedynie pozostaje jakiś mechanik z kompem, obroty próbowałem ustawić, silnik rozgrzany wentylator sie nie wlaczył ale chyba za zimno, ta plastikowa czarna śrubka jest juz wkręcona do końca i obroty zatrzymały się na 1200, jesli wykrecam to się zwiekszają jeszcze bardziej.

: 2011-12-09, 11:17
autor: Pawel18PL
Zdejmij tą gumę z przepustnicy i zobacz czy się domyka przepustnica.Sprawdzałeś czy nie ma gdzieś lewego powietrza??

: 2011-12-09, 11:35
autor: Modzelitto
polo33 czym masz połączony dolot z przepustnicą? Bo mi wygląda to na jakiś metalowy łącznik i może również być faktycznie tak jak Paweł mówi -gdzieś jest nieszczelność i łapie lewe powietrze. Ja bym ten łącznik wymienił na gumowy, koszt śmieszny, a przynajmniej jest gwarancja szczelności i większa elastyczność.

: 2011-12-09, 13:03
autor: polo33
łącznik jest własnie gumowy a na to ida opaski z tym metalem, sama guma mało estetycznie wyglada. Jutro rozbiore raz jeszcze dolot jak nie bedzie padac i zobaczymy :) Dzieki za rady

: 2011-12-15, 19:23
autor: Modzelitto
Widzę, że jednak sprzedajesz auto?

: 2012-01-05, 07:32
autor: GrzyBek80
Też się z tym borykałem po czyszczeniu przepustki i też założyłem starą uszczelkę i myślałem, że ch.. mnie strzeli.
A się okazało, że ta uszczelkę wypierdzieliło i łapał lewe powietrze. Dorobiłem nową ze skóry i chęć do jazdy mi wróciła - stabilne obroty, piękny dźwięk silnika i szybsza reakcja na gaz.

Szukaj więc nieszczelności!