Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

N15 GTI Szuranie podacz jazdy z prędkościa poniżej 40 km/h

Moderatorzy: Seba WWA, sergiej

Awatar użytkownika
polo33
aktywny forumowicz
Posty: 141
Rejestracja: 2011-05-26, 18:08
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica

N15 GTI Szuranie podacz jazdy z prędkościa poniżej 40 km/h

Post autor: polo33 » 2011-12-08, 10:03

Witajcie,

1. dziś rano zaczęło dochodzić do mnie dziwne szuranie podczas jazdy poniżej 40km/h, jest to przerywane równomierne i coraz głośniejszcze jeżeli zwalnia auto do zera. Przy około 10km/h podczas toczenia jest najglośniej, co to może być?
2. Co może być odpowiedzialne za wolne obroty, wskazówka obrotomierza cały czas jest powyżej 1000 obr, przeływka wyczyszczona, świeżo wyczyszczony stożej, przepustnica też czysta, krokowy przy przepustnicy też czyściłem lecz nie miałem nowej uszczelki i założyłem na starą (była lekko pęknięta) świece ngk przejechane 5 tyś i nowe kable ngk, wczoraj zajzałem w kopułke jeszcze i styki pośniedziałem troche oczyściłem ile mogłem, palec rozdzielacza jest lekko pordzewiay tez oczyściełem. Myśle że kupie kopułke i palec nowy, lecz czy ta uszczelka przy krokowcu też musi być nowa ? Regulowałem już tą plastikową srobka od wolnych obrotów jest wkrecona na maksa i dalej obroty pow 1000,

Dodam na koncu Almera GTi SR20DEH,
licze na waszą pomoc pozdro

Awatar użytkownika
konopiec
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2010-01-29, 15:31
Lokalizacja: WB

Post autor: konopiec » 2011-12-08, 13:04

ad.1 może to przegub któryś??
ad.2 moze wyregulować obroty?? przy przepustnicy jest taka plastikowa śrubka...
NISSAN ALMERA N15 1998 1.6 16V SR GA16DE EMOTION + tunning za 20gr ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-12-08, 15:43

A może nie od silnika tylko od kół i na przykład kończą Ci się klocki albo jakiś kamień zgiął osłonę tarczy i teraz obciera??
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
polo33
aktywny forumowicz
Posty: 141
Rejestracja: 2011-05-26, 18:08
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica

Post autor: polo33 » 2011-12-08, 15:48

Problem z chrobotaniem został rozwiązany chyba będzie bój z którymś sąsiadem :shoot: , były poluzowane nakretki od kół :-| a tak sie bawić nie będę.
Odnośnie drugiego dalej występuje, srubka jest juz wkrecona własnie na maksa i to nic nie daje, zobaczymy jak bedzie po wymianie kopulki i palca.

pozdro

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2011-12-08, 16:00

Nie, nie nie. Obrotek reguluje się metalową śrubką imbusową przy kółku przepustnicy. Ja miałem to samo po wyczyszczeniu całego dolotu. Obroty po czyszczeniu nie spadały poniżej 1200rpm.
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
polo33
aktywny forumowicz
Posty: 141
Rejestracja: 2011-05-26, 18:08
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica

Post autor: polo33 » 2011-12-08, 16:27

Dzięki za wskazówke Modzelitto, musze to jutro sprawdzić, ale chodzi o to ze przepustnica jest za mocno otwarta po prostu ? Rozbierałem wczoraj dolot też cały, odłaczylem aku na noc i myślałem, że będzie ok, postaram sie znaleźć tą śrubke :)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2011-12-08, 16:29

Modzelitto pisze:Ja miałem to samo po wyczyszczeniu całego dolotu. Obroty po czyszczeniu nie spadały poniżej 1200rpm.
Ja po czyszczeniu przepływki i przepustnicy (w GA16DE) też tak miałem, po niecałym tygodniu wszystko już wróciło do normy ;)

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2011-12-08, 16:54

DubSon pisze:
Modzelitto pisze:Ja miałem to samo po wyczyszczeniu całego dolotu. Obroty po czyszczeniu nie spadały poniżej 1200rpm.
Ja po czyszczeniu przepływki i przepustnicy (w GA16DE) też tak miałem, po niecałym tygodniu wszystko już wróciło do normy ;)
Nie wiem jakim cudem, przecież to nie BMW, że wystarczy przygazować do odcinki i komp automatycznie ustawia obroty krokowca :-| , ale to nic, ważne że działa jak dawniej ;-)
polo33
Chodzi o to, że motyl przepustnicy jest za mocno uchylony, a to za sprawą tej śrubki. To ona odpowiada za jego położenie. Nie muszę chyba mówić, że jałowe reguluje się przy dobrze rozgrzanym motorze :-D
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2011-12-08, 17:27

Modzelitto pisze:Nie wiem jakim cudem
No ja się też zastanawiałem, ale skoro jest jak być powinno to się tym nie przejmowałem już :)

Sorry za OT :oops:

Awatar użytkownika
polo33
aktywny forumowicz
Posty: 141
Rejestracja: 2011-05-26, 18:08
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica

Post autor: polo33 » 2011-12-08, 20:08

Modzelitto Czy to jedna z tych śrubek co na zdjęciach ? innych nie widze jest ciemno jutro może coś jeszcze zobacze:)

Obrazek

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-12-08, 20:22

A podpinaleś pod kompa auto?? Może komp nie widzi, że przepustnica jest zamknięta. Obroty reguluje się na krokowcu tu tylko ustawiasz tak aby przepustnica była domknięta...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
polo33
aktywny forumowicz
Posty: 141
Rejestracja: 2011-05-26, 18:08
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica

Post autor: polo33 » 2011-12-08, 20:39

Auto nie było podpięte pod kompa bo nie mam takiej możliwości, jedynie pozostaje jakiś mechanik z kompem, obroty próbowałem ustawić, silnik rozgrzany wentylator sie nie wlaczył ale chyba za zimno, ta plastikowa czarna śrubka jest juz wkręcona do końca i obroty zatrzymały się na 1200, jesli wykrecam to się zwiekszają jeszcze bardziej.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-12-09, 11:17

Zdejmij tą gumę z przepustnicy i zobacz czy się domyka przepustnica.Sprawdzałeś czy nie ma gdzieś lewego powietrza??
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2011-12-09, 11:35

polo33 czym masz połączony dolot z przepustnicą? Bo mi wygląda to na jakiś metalowy łącznik i może również być faktycznie tak jak Paweł mówi -gdzieś jest nieszczelność i łapie lewe powietrze. Ja bym ten łącznik wymienił na gumowy, koszt śmieszny, a przynajmniej jest gwarancja szczelności i większa elastyczność.
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
polo33
aktywny forumowicz
Posty: 141
Rejestracja: 2011-05-26, 18:08
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica

Post autor: polo33 » 2011-12-09, 13:03

łącznik jest własnie gumowy a na to ida opaski z tym metalem, sama guma mało estetycznie wyglada. Jutro rozbiore raz jeszcze dolot jak nie bedzie padac i zobaczymy :) Dzieki za rady

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2011-12-15, 19:23

Widzę, że jednak sprzedajesz auto?
QG15+
;-)

GrzyBek80
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2009-12-12, 23:08
Lokalizacja: Masuren

Post autor: GrzyBek80 » 2012-01-05, 07:32

Też się z tym borykałem po czyszczeniu przepustki i też założyłem starą uszczelkę i myślałem, że ch.. mnie strzeli.
A się okazało, że ta uszczelkę wypierdzieliło i łapał lewe powietrze. Dorobiłem nową ze skóry i chęć do jazdy mi wróciła - stabilne obroty, piękny dźwięk silnika i szybsza reakcja na gaz.

Szukaj więc nieszczelności!
Blue Thunder

ODPOWIEDZ

Wróć do „Almera”