Strona 1 z 1
[N15] Zalalem ropę do benzyniaka.
: 2011-10-17, 21:49
autor: makaww
Siema.
Dzisiaj skonczylo mi sie w trasie paliwo. Silnik zaczal przerywac (typowe objawy), wiec udalem sie do kolegi po kanister, okazalo sie ze mial w nim rope zamiast beznyny ... Zalalem okolo 1l-700ml aby dojechac do stacji. Po czy wsiadlem do auta i staralem sie odpalic moja Alme. Swieci sie kontrolka "Check Engine" ...
Co zrobic ? Prosze o pomoc i pozdrawiam.

: 2011-10-17, 21:57
autor: Michalllo
Można spróbować przed nalaniem benzyny wypompować ropę pompką. Czyli zdjąć przewód paliwowy przed filtrem i włączając kilkukrotnie na chwilę zapłon wypompować ropę. Powinieneś wymienić filtr paliwa
Zalać benzyny do pełna i powinno być ok przy takiej ilości ropy nic nie powinno się dziać

: 2011-10-17, 22:17
autor: makaww
Tak tez chcialem zrobic tylko nie wymyslilem tego aby paliwo wypompowywac poprzez wlaczanie zaplonu (pompy), chcialem dmuchac do baku

.
BTW. Jak odlacze przewod od filtra to pompa wypompuje to cale paliwo z baku ?
Jest tam okolo 1l i 400ml benzy.
: 2011-10-18, 15:06
autor: alfabox
Wypompuje tyle ile będzie w stanie sięgnąć smok pompy.Ta sytuacja,którą masz nie jest na tyle niebezpieczna ,co nalanie benzyny do diesla .Po prostu możesz przez jakiś czas czuć ropę ,a w najgorszym przypadku uwalisz sondę ,ale to raczej mało prawdopodobne przy stężeniu jakie będzie po spuszczeniu zawartości baku i zalaniu świeżego paliwa

: 2011-10-18, 21:45
autor: makaww
A wiec tak.
Wypompowalem cale paliwo (disel +troszke beny) z ukladu, nastepnie zalalem 1l benzyny czystej (w celu przeczyszczenia) i znow wszystko wypompowalem. Zalalem nastepnie 10l benzyny wszystko zlozylem jak nalezy, rozrosznik kreci silnik nie odpala (swiece sprawdzalem, sa OK), w dalszym ciagu mruga kontrolka "Check Engine" co teraz ? ...
Pozdrawiam i prosze o jakies podpowiedzi.
: 2011-10-18, 22:25
autor: krzysiek1958
Proponuje zczytac bledy i zobaczyc dlaczego ta kontrolka sie swieci.
: 2011-10-18, 22:53
autor: makaww
Doczytalem przed chwila ze jesli kontrolka mruga w n15 jest to oznaka walnietego immobilisera ... Moze to w ogóle nie jest skutkiem tego paliwa tylko walnelo immo poprostu.
Kurde sam juz nie wiem, wiem ze najlawiej podpiac pod kompa ale wiecie ze to koszty. Chcialem pierw dojsc do tego metoda dedukcji.
: 2011-10-19, 17:04
autor: Michalllo
A sprawdzałeś czy jest iskra na świecach ? Wtedy będziesz miał odpowiedz czy to immo
: 2011-10-19, 17:27
autor: szymektoja
: 2011-10-22, 12:31
autor: makaww
Witam zrobilem wlasnie autodiagnostyke. (w domu)
Kody:
14-1 (141)
14-5 (145)
14-6 (146)
Co to za bledy ?
Probuje znalesc kody tych bledow w internecie ale na razie nic nie znalazlem.
Pozdro.
: 2011-10-22, 13:00
autor: alfabox
Trochę dziwne te kody,powinny być dwucyfrowe.
Autor Coobcio
: 2011-10-22, 13:13
autor: szymektoja
Dobra, teraz wlacz zaplon, wsadz ten drucik, zeby pokazywal Ci bledy. Niech sobie pomiga i wsadz go raz jeszcze zeby skasowac kody bledow. Jesli silnik odpala to odpal, przejedz sie, zgas, zaplon i teraz sprawdz jakie masz bledy. Tez mi kiedys raz komputer zeswirowal i pokazywal chore kody bledow ale po usunieciu zniknely na dobre.
: 2011-10-22, 14:11
autor: makaww
Tylko ze to miga bez konca

I odpalic dalej nie moge ... Jakies inne sposoby co mozna zrobic ?
EDIT:
Przelecialy te trzy kody bledow (te moje co wypisalem wczesniej)
Robie tago jakby reseta i check swieci sie ciglym swiatlem (nie mruga).
Resetuje jeszcze raz swieci sie kod 55.
Po przekreceniu kluczyka silnik dalej nie odpala tylko rozrusznik kreci.
Co teraz ?
Co sadzicie o tym zeby go sprobowac odpalic na "pych" ?
: 2011-10-22, 15:49
autor: EnDrIu
Odlaczales aku? Moze tak sie bledy skasuja i odpali.
: 2011-10-22, 18:29
autor: makaww
Nie wiem miejmy nadzieje

Akumulator dalem do ladowania na cala noc wiec dopiero jutro rano sie dowiem.
Ale miejmy nadzieje ze to pomoze.
Jutro dam info czy cos to dalo.
: 2011-10-22, 20:13
autor: sunniak1.6sr
A czy pompa paliw anie zrobiła kaput ?
[ Dodano: 2011-10-22, 21:15 ]
Lub czy nie pomyliłeś przy zdejmowaniu i ponownym zakładaniu węża paliwowego powrotnego z zasilającym?
: 2011-10-22, 21:24
autor: scubzik
może wtryski się spitoliły .. w najlepszym razie będą do "przepłukania" a w najgorszym do wymiany .
Generalnie w takim przypadku to trzeba zwrócić uwagę na filtr (jak wyżej), świece, wtryski i ewentualnie katalizator który może się zablokować (uszkodzić) od niespalonego ON.
: 2011-10-22, 22:18
autor: Michalllo
Wydaje mi się panowie że za dużo kombinujecie
Niech kolega sprawdzi czy ma iskrę na świecach. A dopiero poszukajmy dalej problemu

Nie wierze żeby układ paliwowy tak od razu odmówił posłuszeństwa żeby auto nie łapało nawet przy odpalaniu

: 2011-10-23, 10:30
autor: makaww
Kody:
14-1 (141)
14-5 (145)
14-6 (146)
A te kody czegos wam nie mowia ?
PS:
Ide zaraz te swiece sprawdzic.
[ Dodano: 2011-10-23, 16:14 ]
Ok wiec tak:
Sprawdzielm swiece oraz przeciscilem je szczotka druciana. Wszystko OK.
Kopulke przecicilem rowniez bo byla dosc zasniedziala. Sprawdzilem bezpieczniki. All OK.
Odpielem oraz podpielem styki na immo i reszcie pod kiera. Nic ...
Wydaje mi sie ze to immo bo na wtryskiwaczach nie ma pradu podczas rozruchu. (Chyba w almerze immo jest na wtrysk o ile sie nie myle, przynajmniej tak z tego wychodzi).
Pompa paliwa OK.
Na "Plaka bezposrednio do puszki z filtrem powietrza" odpala. Czyli wyglada na to ze immo blokuje wtryski. Jade chyba jednak jutro do elektromechana bo juz nie mam sil.
Co myslicie ?
[ Dodano: 2011-10-29, 16:11 ]
Juz naprawione.
Trza bylo wymienic modul i czipy w kluczykach oraz zakodowac od nowa immo.
Pozdr. I dzieki !