Strona 1 z 1

[N15] Uszczelka pod glowica?

: 2011-09-15, 20:16
autor: EnDrIu
Hej,

W Almerze mojego ojca mamy problem. Ubywa plynu chlodniczego. Po odkreceniu korka od chlodnicy widac jakas biala maz. Olej nie zmienia koloru, natomiast z wydechu wydobywaja sie krople wody (nie wiem przypadkiem czy to nie przez to, ze w aucie jest LPG).

Umieszczam fotki pogladowe oraz filmik:

http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 015aft.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/842/dsc00016w.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/691/dsc00017sz.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... 020nm.jpg/

http://www.youtube.com/watch?v=asIyS0Pnwas

Czy to uszczelka?

: 2011-09-15, 20:37
autor: alfabox
Samo pojawienie się białej mazi w płynie chłodzącym świadczy już o przedostawaniu się oleju do płaszcza wodnego bloku poprzez uszkodzoną uszczelkę.może to być niewielka nieszczelność w okolicy kanału łączącego magistralę olejową z kanałem smarującym idącym do głowicy.Do puki płyn nie przedostaje się do oleju nie jest to takie groźne ,natomiast może mieć wpływ na wydajność chłodzenia,osadzając się na ściankach chłodnicy i izolując dodatkowo.Co do kropli wody z wydechu jest to normalne zjawisko przy LPG ,ponieważ podczas jego spalania wydziela się duża ilość pary wodnej,która to skrapla się w niedogrzanym wydechu.Kontroluj na bieżąco olej czy nie robi się emulsja w połączeniu z płynem. Maź w układzie chłodzenia może być też wynikiem wypłukiwania tłustych osadów z bloku po przebytej (kiedyś) awarii uszczelki lub zanieczyszczonym płynie i nie musi oznaczać wcale że uszczelka jest teraz uszkodzona.

: 2011-09-15, 20:42
autor: Wieshaq
Endriu a oleju też ubywa??
Olej zmienia kolor??

Ten nalot może być od koncentratu płynu chłodzącego jeżeli był w zbyt dużym stężeniu wlewany.

: 2011-09-15, 20:53
autor: bonzo
Olej zmienia kolor??
EnDrIu pisze:Olej nie zmienia koloru

: 2011-09-15, 21:01
autor: EnDrIu
alfabox pisze:Maź w układzie chłodzenia może być też wynikiem wypłukiwania tłustych osadów z bloku po przebytej (kiedyś) awarii uszczelki lub zanieczyszczonym płynie i nie musi oznaczać wcale że uszczelka jest teraz uszkodzona.
Hmmm....auto jest u nas od nowości, nie było wcześniej przygód z uszczelką. A skąd mógłby być zanieczyszczony? Faktem jest, ze moj ojciec nie dba w ogole o samochod, plyn chlodniczy pewnie byl nie wymieniany przez 5 lat...czy to moze byc spowodowane powstania bialego osadu czy raczej to jest olej?

Jakie sa przyblizone koszta wymiany uszczelki w tym silniku?

: 2011-09-16, 09:07
autor: sergiej
za komplet uszczelek do glowicy plailem kiedys 280 zl
planowanie 50 zl
nowy olej plus filtr 150 zl
plyn od razu tez wymien do chlodnicy :P
plus robota nie wiem ile w wawie biora

w 1000 zl powinienes sie zamknac ...

jak wymienialem to sie okazalo jeszcze ze rozrzad jest do wymiany bo napinacze juz byly na wykonczeniu wiec moze byc dodatkowy koszt

: 2011-09-19, 10:48
autor: BaSsGrU
lepiej słupek silnika kupić i przełożyć.

: 2011-09-24, 15:08
autor: EnDrIu
Uszczelka wymieniona...niestety nadal ubywa plynu chlodzacego...nie widze już białego osadu w chlodnicy, ale na 20 km ubylo caly zbiorniczek wyrownawczy :roll: Co dziwne samochod nie dymi na benzynie na LPG troche, ale nie duzo. Nie widze jakiegos wycieku pod autem. Czy mozliwe, ze cos sie dzieje z parownikiem od LPG? Ile wchodzi plynu chlodzacego do 1.4?

: 2011-09-24, 15:42
autor: GRZECHu
Na forach lpg opisują nawet przypadki gdzie parownik puszczał gaz w instalację wodną. Lepiej to dokładnie sprawdzić, może na jakiś czas wyłączyć lpg i zamiast trójnika do reduktora dać zwykłą rurkę, będzie wiadomo czy to wina instalacji.

: 2011-09-24, 17:08
autor: bombel
Ja miałem podobnie w Sunnym. USzczelka była cała, a okazało się, że pęknięta jest głowica. Dopiero na przeswietleniu wyszło

: 2011-09-24, 17:52
autor: sergiej
no ja sie obawiam ze tez glowa pekla ...

: 2011-09-25, 09:03
autor: EnDrIu
Czy przy planowaniu glowicy wyszloby, ze jest peknieta?

: 2011-09-25, 09:09
autor: Pawel18PL
EnDrIu pisze:Czy przy planowaniu glowicy wyszloby, ze jest peknieta?
Jeśli nie sprawdzali szczelności to nie.

: 2011-09-25, 09:23
autor: bombel
EnDrIu pisze:Czy przy planowaniu glowicy wyszloby, ze jest peknieta?
NIe. CZęsto jest to wewnetrzne mikropęknięcie

: 2011-09-25, 09:27
autor: sergiej
a przy wymianie uszczelki bylo na niej widac przedmuch ?

: 2011-10-03, 20:25
autor: EnDrIu
Historia zakonczyla sie swapem. Dzieki alfabox za silnik :). Wszystko z nim ok:)

: 2011-10-03, 20:33
autor: alfabox
EnDrIu pisze:Historia zakonczyla sie swapem. Dzieki alfabox za silnik :). Wszystko z nim ok:)
Byłem jego pewny,ponieważ jeździł jakiś czas temu u mnie pod maską i nie bylo z nim problemów,ale znając naszych mechaników (bo był wkładany w warsztacie), wszystkiego można się spodziewać :shock: .
Niech posłuży długie lata i pamiętaj jaki olej i filtry ;)

[ Dodano: 2011-10-03, 21:38 ]
ps.chociaż w sumie daliśmy ciała,bo mogłem wysłać go kurierem,ale przynajmniej zrobiliście sobie rodzinną wycieczkę (Pozdrówki dla rodziców :) )

: 2011-10-06, 08:46
autor: Slawek189
Niedawno kupiłem almerę i zauważyłem że co kilka dni ubywa płynu, że muszę robić dolewki raz na 3-5 dni po pół litra płynu, nie widzę u siebie białej mazi.
Też mam gaz i po gazowaniu w miejscu leci dużo wody z tłumika, czy to musi być coś z głowicą/uszczelką? Wymieniałem niedawno upg w astrze, nic przyjemnego, duże koszta... a potem się żałuje że wymieniło się tylko uszczelki a nie zrobiło odrazu remontu silnika...
Ile mniej więcej taka operacja kosztuje w Ali?

: 2011-10-06, 10:02
autor: sergiej
wyzej napisalem

: 2011-10-06, 10:30
autor: BaSsGrU
taniej jest kupić silnik niż remontować


jeżeli nie masz tej mazi to sprawdź bo gdzieś płyn ucieka.

: 2011-10-06, 10:31
autor: bombel
Kumpel własnie w Avensisie przerabiał. Koszt 1700 PLN :/

Podobno strasznie gaz się zepsuł i stąd takie jazdy

: 2011-10-06, 19:25
autor: alfabox
A czasami nie czujesz w kabinie specyficznego zapachu petrygo ?
Kumpel miał ubytki (fiat bravo) ,a okazało się że ma wyciek w okolicy nagrzewnicy i płyn dostawał się gdzieś pod dywany :-?

: 2011-10-06, 19:43
autor: Slawek189
Nie czuć, benzyną czasem zaleci ale nie płynem.
Szczerze mówiąc nie mam orientacji gdzie znajduje się owa nagrzewnica...
Ale nie jestem jeszcze załamany, dzisiaj zauważyłem że jest wyciek na wężu który łączy się z parownikiem od gazu (Lovato), wyjaśni mi ktoś zasade działania parownika? dlaczego tam jest wąż od chłodzenia, nie rozumiem... Ale póki mniej wiem to mam nadzieję że to tylko jakiś wąż który będzie można wymienić stosunkowo niskim nakładem pieniężnym. :-)

: 2011-10-06, 21:07
autor: alfabox
Parownik musi być ogrzewany płynem chłodzącym z obiegu ponieważ propan-butan podczas rozprężania się w znacznym stopniu obniża swoją temperaturę i parownik nie podgrzewany,nawet w środku lata po prostu by zamarzł.

: 2011-10-06, 22:49
autor: szymektoja
Jesli czuc u Ciebie benzyna to sprawdz jeszcze stan blachy wokół korka wlewu paliwa i rur od wlewu paliwa(jedna gruba i druga cienka - odpowietrzenie). U mnie tez czasem czuc paliwo i ostatnio po tankowaniu do pelna okazalo sie, ze mam dziure w rurce od odpowietrzenia. Paliwko ciurkiem mi uciekalo :p