Strona 1 z 1
[N15] korektory hamulca
: 2011-08-14, 22:07
autor: BaSsGrU
Witam Serdecznie, potrzebuje informocji i dobrych rad jak naprawić bądź usunąć korektory hamulcowe
Muszę się zająć tym tematem gdyż tylne heble nie kleja tak jak powinny, wyszło na przeglądzie a wczesniej już sam to podejrzewałem.
Pomimo sprawnych zacisków niezłych klocków i tarcz.
: 2011-08-16, 09:20
autor: maniek_NKP
Jeśli chodzi Ci o korektory siły hamowania na tylnej osi to jest to nienaprawialny element. Nowy kosztuje ok 1600 zł i jest dostępny na zamówienie z centralnego magazynu z Holandii - tak było ok 1-2 lata temu, ale nie sądzę aby cena się zmieniła...
U mnie była podobna sytuacja, tył był praktycznie nie hamowany. Zdecydowałem się po poradzie jednego kumatego mechanika na usunięcie i pomogło. Usunięcie polegało na rozkręceniu korektora i usunięciu z niego tłoczka odpowiedzialnego za dozowanie płynu, a co za tym idzie siły - na tył. Była opcja jakiegoś przetoczenia go, ale to idzie o bezpieczeństwo, więc nie zdecydowałem się na naprawę tego.
Dla przykładu mechanik powiedział mi, że robił jakiś czas przede mną Felicję - koszt nowego korektora to 70 zł

: 2011-08-16, 10:32
autor: BaSsGrU
dzięki maniek, a wie ktoś w którym miejscu z tyłu się to znajduje ? czy przy samym zacisku, czy gdzieś dalej w układzie ?
: 2011-08-16, 18:12
autor: podj
Czy aby na pewno w n15 są korektory na tylnej osi

Wydaje mi się,że jest przepływowy korektor zabudowany w rozdzielaczu na przedniej grodzi. Coś takiego
link
Ja u siebie w n14/100nx usunąłem i nie jestem zadowolony, na piasku i rozgrzanym i miękkim asfalcie przy ekstremalnym hamowaniu potrafi postawić bokiem. Pompę hamulcową mam z n15.
: 2011-08-16, 21:13
autor: BaSsGrU
może tak być bo podobne ustrojstwo mam na grodzi, mam też abs więc chyba mogę wybebeszyć korektor i kół mi i tak nie zblokuje, chyba dobrze kombinuje ?
: 2011-08-16, 21:51
autor: podj
Wydaj mi się ,że dobrze myślisz..... sprawdź;) Możliwe ,że abs będzie bardziej czuły.
Sam rozdzielacz bez korektora masz na pewno w sunnym z ABS.
: 2011-08-22, 21:53
autor: BaSsGrU
wyczytałem w książce że, cytuję:" Ograniczniki ciśnienia (korektor siły
hamowania)
W wersjach bez układu przeciwblokującego ABS
zastosowano dwa stałe ograniczniki ciśnienia
hamulców tylnych zintegrowane z pompą hamulcową,
natomiast w wersjach z układem przeciwblokującym
ABS zastosowano jeden podwójny
korektor siły hamowania umieszczony na osi
tylnej.
Przełożenie: 0,4.
Ciśnienie kontrolne:
— wersje z układem przeciwblokującym ABS:
obwód przedni 7,36 MPa — obwód tylny 5,1 do
5,49 MPa;
— wersje bez układu przeciwblokującego ABS:
obwód przedni 6,37 MPa — obwód tylny 3,43
do 3,82 MPa."