Strona 1 z 1
					
				[N15] Podwyższone spalanie a złe wyniki analizy spalin
				: 2011-06-23, 10:55
				autor: maniek_NKP
				Niedawno byłem na przeglądzie. Wszystko jest w bdb stanie poza wynikami analizy spalin. Zawartość CO2 jest wysoka zarówno na jałowym jak i na obrotach. Diagnosta zapytał czy przekłada się to na podwyższone spalanie i tak faktycznie jest. Nie reagowałem na to zbytnio bo silnik pracuje dobrze, równo, nie bierze oleju, świece niewypalone itp.
Jak skutecznie zbadać tę przyczynę podwyższonego spalania/spalin ? Sugerowano mi jechać do ASO i podpiąć pod kompa (w sumie z silnikiem to też bym się skłaniał ku ASO) ?
			 
			
					
				
				: 2011-06-23, 15:32
				autor: szymektoja
				Sprawdzilbym lambde, czujnik temp silnika miernikiem. Gdzies na forum podawane byly nominalne wartosci.
			 
			
					
				
				: 2011-06-30, 13:26
				autor: alfabox
				Spróbuj przeczyścić czujnik temperatury powietrza w okolicach przepływki,poza tym jak wygląda filtr powietrza,może być zawalony.
			 
			
					
				
				: 2011-06-30, 13:36
				autor: BaSsGrU
				jak masz zatkanego EGR (tuning za 2 zł) to zawsze będziesz miał kipeskie wyniki spalin.
			 
			
					
				
				: 2011-06-30, 13:56
				autor: alfabox
				BaSsGrU pisze:jak masz zatkanego EGR (tuning za 2 zł) to zawsze będziesz miał kipeskie wyniki spalin.
To tak,ale co ze zwiększonym spalaniem  

 
			
					
				
				: 2011-06-30, 14:42
				autor: maniek_NKP
				alfabox pisze:poza tym jak wygląda filtr powietrza,może być zawalony.
Filtr jest nowy, zresztą systematycznie co roku wymieniany. Co jakiś czas go kontroluję i nigdy nie był zatkany w stopniu uniemożliwiającym swobodny przepływ powietrza.
BaSsGrU pisze:jak masz zatkanego EGR (tuning za 2 zł) to zawsze będziesz miał kipeskie wyniki spalin.
Zawór recyrkulacji jest nieruszany, nie był zatykany. Zacznę od sprawdzenia sondy i dam znać o rezultacie. 
[ Dodano: 2011-06-30, 16:05 ]
alfabox pisze:Spróbuj przeczyścić czujnik temperatury powietrza
Mówisz o tym ?
http://xedos.com.pl/allegro/matrix/2010 ... 7-097.jpeg
Jeśli tak to czy można go przeczyścić tak samo jak np przepustnicę ?
 
			
					
				
				: 2011-06-30, 18:40
				autor: szymektoja
				Tak, tylko to jest do diesla. Przeczysc na nim styki i mozna sprawdzic omomierzem czy dziala, nie pamietam tylko przy jakich temperaturach silnika mial miec ile omow, nie chce sklamac ale stawialbym na ok 300 przy normalnej temperaturze pracy.
			 
			
					
				
				: 2011-06-30, 21:48
				autor: BaSsGrU
				to ile pali ci ta maszyna ?
olej wymieniany ?
			 
			
					
				
				: 2011-07-01, 00:18
				autor: maniek_NKP
				Po mieście siorbie 10l/100km. Wiem, wiem, są tacy co powiedzą, że to w normie, ale wg mnie on ten 1-2 litry za dużo troszkę, tymbardziej, że testowałem jazdę "na emeryta" i niewiele to pomogło. No i jeszcze te spaliny...
			 
			
					
				
				: 2011-07-01, 00:36
				autor: Rysiu83
				Podmień przepływkę i pomierz sondę (najlepiej też podmień) rób pomiar spalin raz jeszcze i powinno być jasne co i jak.
			 
			
					
				
				: 2011-07-01, 06:11
				autor: sergiej
				maniek_NKP pisze:Po mieście siorbie 10l/100km. Wiem, wiem, są tacy co powiedzą, że to w normie, ale wg mnie on ten 1-2 litry za dużo troszkę, tymbardziej, że testowałem jazdę "na emeryta" i niewiele to pomogło. No i jeszcze te spaliny...
no i to jest normalny wynik ...dla mnie norma to od 8,5-10 litrow w miescie ...zalezy od naterzenia ruchu miejskiego ... mowie o normalnej jezdzie czyli zmiana biegow ok 3 tys obrotow ... 
faktem jest ze te spaliny ...ale jak mialem sonde uszkodzona to po pierwsze auto mi szarpalo momentami a spalanie mialem ponad 13/100 
a moze uklad zaplonowy ...swiece kopolka palec kable ...albo samo ustawienie zaplonu 

 autko dostaje za duzo paliwa i spaliny z du** wychodza
 
			
					
				
				: 2011-07-01, 11:01
				autor: maniek_NKP
				Będę badał wszystko w przyszłym tygodniu, trochę więcej czasu będzie na zabawy. Dzięki za pomoc, dam znać co i jak.