Strona 1 z 1

[N15] Podwyższone spalanie a złe wyniki analizy spalin

: 2011-06-23, 10:55
autor: maniek_NKP
Niedawno byłem na przeglądzie. Wszystko jest w bdb stanie poza wynikami analizy spalin. Zawartość CO2 jest wysoka zarówno na jałowym jak i na obrotach. Diagnosta zapytał czy przekłada się to na podwyższone spalanie i tak faktycznie jest. Nie reagowałem na to zbytnio bo silnik pracuje dobrze, równo, nie bierze oleju, świece niewypalone itp.

Jak skutecznie zbadać tę przyczynę podwyższonego spalania/spalin ? Sugerowano mi jechać do ASO i podpiąć pod kompa (w sumie z silnikiem to też bym się skłaniał ku ASO) ?

: 2011-06-23, 15:32
autor: szymektoja
Sprawdzilbym lambde, czujnik temp silnika miernikiem. Gdzies na forum podawane byly nominalne wartosci.

: 2011-06-30, 13:26
autor: alfabox
Spróbuj przeczyścić czujnik temperatury powietrza w okolicach przepływki,poza tym jak wygląda filtr powietrza,może być zawalony.

: 2011-06-30, 13:36
autor: BaSsGrU
jak masz zatkanego EGR (tuning za 2 zł) to zawsze będziesz miał kipeskie wyniki spalin.

: 2011-06-30, 13:56
autor: alfabox
BaSsGrU pisze:jak masz zatkanego EGR (tuning za 2 zł) to zawsze będziesz miał kipeskie wyniki spalin.
To tak,ale co ze zwiększonym spalaniem :-|

: 2011-06-30, 14:42
autor: maniek_NKP
alfabox pisze:poza tym jak wygląda filtr powietrza,może być zawalony.
Filtr jest nowy, zresztą systematycznie co roku wymieniany. Co jakiś czas go kontroluję i nigdy nie był zatkany w stopniu uniemożliwiającym swobodny przepływ powietrza.
BaSsGrU pisze:jak masz zatkanego EGR (tuning za 2 zł) to zawsze będziesz miał kipeskie wyniki spalin.
Zawór recyrkulacji jest nieruszany, nie był zatykany. Zacznę od sprawdzenia sondy i dam znać o rezultacie.

[ Dodano: 2011-06-30, 16:05 ]
alfabox pisze:Spróbuj przeczyścić czujnik temperatury powietrza
Mówisz o tym ?
http://xedos.com.pl/allegro/matrix/2010 ... 7-097.jpeg

Jeśli tak to czy można go przeczyścić tak samo jak np przepustnicę ?

: 2011-06-30, 18:40
autor: szymektoja
Tak, tylko to jest do diesla. Przeczysc na nim styki i mozna sprawdzic omomierzem czy dziala, nie pamietam tylko przy jakich temperaturach silnika mial miec ile omow, nie chce sklamac ale stawialbym na ok 300 przy normalnej temperaturze pracy.

: 2011-06-30, 21:48
autor: BaSsGrU
to ile pali ci ta maszyna ?
olej wymieniany ?

: 2011-07-01, 00:18
autor: maniek_NKP
Po mieście siorbie 10l/100km. Wiem, wiem, są tacy co powiedzą, że to w normie, ale wg mnie on ten 1-2 litry za dużo troszkę, tymbardziej, że testowałem jazdę "na emeryta" i niewiele to pomogło. No i jeszcze te spaliny...

: 2011-07-01, 00:36
autor: Rysiu83
Podmień przepływkę i pomierz sondę (najlepiej też podmień) rób pomiar spalin raz jeszcze i powinno być jasne co i jak.

: 2011-07-01, 06:11
autor: sergiej
maniek_NKP pisze:Po mieście siorbie 10l/100km. Wiem, wiem, są tacy co powiedzą, że to w normie, ale wg mnie on ten 1-2 litry za dużo troszkę, tymbardziej, że testowałem jazdę "na emeryta" i niewiele to pomogło. No i jeszcze te spaliny...
no i to jest normalny wynik ...dla mnie norma to od 8,5-10 litrow w miescie ...zalezy od naterzenia ruchu miejskiego ... mowie o normalnej jezdzie czyli zmiana biegow ok 3 tys obrotow ...

faktem jest ze te spaliny ...ale jak mialem sonde uszkodzona to po pierwsze auto mi szarpalo momentami a spalanie mialem ponad 13/100

a moze uklad zaplonowy ...swiece kopolka palec kable ...albo samo ustawienie zaplonu ?? autko dostaje za duzo paliwa i spaliny z du** wychodza

: 2011-07-01, 11:01
autor: maniek_NKP
Będę badał wszystko w przyszłym tygodniu, trochę więcej czasu będzie na zabawy. Dzięki za pomoc, dam znać co i jak.