[N16] Opis
: 2011-06-07, 18:52
Widzę, że nikt nie chce N16 ruszyć, więc zacznę... 
Nissan Almera N16, następca Almery N15 i w prostej linii potomek Nissana Sunny N14


Często niedoceniany i krytykowany, jako że od tego modelu produkcja został przeniesiona poza Japonię.
Zaowocowało to niestety wyższą niż poprzedników awaryjnością.
Na rynkach europejskich nie były również sprzedawane wersje z "zacięciem sportowym".
Był produkowany w Sunderland w Anglii oraz w Rosslyn w Afryce Południowej.
Poza tym na rynki pozaeuropejskie produkowany był jako Nissan Sentra B15 w Aguascalientes w Meksyku na rynki amerykańskie oraz w Tochigi w Japonii pod nazwą Nissan G10 Bluebird Sylphy (foto poniżej).


Na różnych rynkach występował pod powyższymi nazwami oraz jako Pulsar lub Sunny Neo.
Na rynki europejskie produkowany był od 02.2000 do końca 2006.
Silniki pierwszej generacji (2000-2002):
- QG15DE, 1,5 16V Pb, 90KM@5600RPM, 128Nm@2800RPM, 0-100km/h: 13,8s
- QG18DE (S1), 1,8 16V Pb, 114KM@5600RPM, 158Nm@2800RPM, 0-100km/h: 11,1s (12,8s automat) (VTC)

- YD22DDT, 2,2 Di 16V On, 110KM@4000RPM, 238Nm@2000RPM, 0-100km/h: 12,3s

Silniki drugiej generacji – auta po lifcie:
- QG15DE, 1,5 16V Pb, 98KM@6000RPM, 136Nm@4000RPM, 0-100km/h:13,1s
- QG18DE (S2), 1,8 16V Pb, 116KM@5600RPM, 163Nm@4000RPM, 0-100km/h: 10,8s (CVTC)
- K9K, 1,5 dCi On, 82KM@4000RPM, 185Nm@2000RPM, 0-100km/h: 14,5s (silnik Renault)
- YD22DDTi, 2,2 dCi 16V On, 112KM@4000RPM, 248Nm@2000RPM, 0-100km/h: 11,4s
- YD22DDTi, 2,2 dCi 16V On, 136KM@4000RPM, 304Nm@2000RPM, 0-100km/h: 9,2s
Oprócz tego na rynkach pozaeuropejskich występowały inne wersje silnikowe:
QG13DE, 1,3 16V Pb, 87KM@4000RPM, 130Nm@4400RPM
QG16DE, 1,6 16V Pb, 118KM@6000RPM, 165Nm@4000RPM (N-VTC)
QG18DE 1,8 16V Pb, 126KM@6000RPM, 175Nm@2400RPM (N-VTC)
QR20DE 2,0 16V Pb, 148KM@6000RPM, 200Nm@4400RPM
QR25DE 2,5 16V Pb, 175KM@6000RPM, 244Nm@4000RPM
Wersje nadwoziowe to (długość x szerokość x wysokość):
3-drzwiowy hatchback (4,184m x 1,710m x 1,440m)
5-drzwiowy hatchback (4,184m x 1,710m x 1,440m)
4-drzwiowy sedan (4,470m x 1,695m x 1,440m)
Rozstaw osi we wszystkich wersjach to 2,535m
Napędzana jest przednia oś, chociaż jest też wersja japońska 1,8l z napędem 4WD.
Zawieszenie:
- przód niezależne, kolumny Mac Persona
- tył prowadzona belka skrętna, sprężyny śrubowe
Układ hamulcowy:
Dwuobwodowy, krzyżowy, wentylowane tarcze - przód, bębny lub tarcze - tył, wspomaganie podciśnieniowe (ABS, EBD & Brake Assistant). W Europie w latach 2000-2002 były też sprzedawane ubogie wersje bez ABS.
Występowały wersje z 2 lub 4 poduszkami powietrznymi.
Ogumienie standardowe 185/65R15, jako opcja 195/55R16
Wyniki testów NCAP:


Główne różnice wersji przed i po liftowych to poza silnikami zmiany wizualne.
Zostały zmienione reflektory przednie na soczewkowe, antena radiowa została przeniesiona z tyłu na przód dachu, reflektory tylne oraz zderzaki, zmienione listwy boczne, pojawił się komputer pokładowy z wyświetlaczem monochromatycznym a następnie kolorowy wyświetlacz z wbudowaną nawigacją. Jako opcja została dodana ESP.


Nissan Almera N16, następca Almery N15 i w prostej linii potomek Nissana Sunny N14


Często niedoceniany i krytykowany, jako że od tego modelu produkcja został przeniesiona poza Japonię.
Zaowocowało to niestety wyższą niż poprzedników awaryjnością.
Na rynkach europejskich nie były również sprzedawane wersje z "zacięciem sportowym".
Był produkowany w Sunderland w Anglii oraz w Rosslyn w Afryce Południowej.
Poza tym na rynki pozaeuropejskie produkowany był jako Nissan Sentra B15 w Aguascalientes w Meksyku na rynki amerykańskie oraz w Tochigi w Japonii pod nazwą Nissan G10 Bluebird Sylphy (foto poniżej).

Na różnych rynkach występował pod powyższymi nazwami oraz jako Pulsar lub Sunny Neo.
Na rynki europejskie produkowany był od 02.2000 do końca 2006.
Silniki pierwszej generacji (2000-2002):
- QG15DE, 1,5 16V Pb, 90KM@5600RPM, 128Nm@2800RPM, 0-100km/h: 13,8s
- QG18DE (S1), 1,8 16V Pb, 114KM@5600RPM, 158Nm@2800RPM, 0-100km/h: 11,1s (12,8s automat) (VTC)

- YD22DDT, 2,2 Di 16V On, 110KM@4000RPM, 238Nm@2000RPM, 0-100km/h: 12,3s

Silniki drugiej generacji – auta po lifcie:
- QG15DE, 1,5 16V Pb, 98KM@6000RPM, 136Nm@4000RPM, 0-100km/h:13,1s
- QG18DE (S2), 1,8 16V Pb, 116KM@5600RPM, 163Nm@4000RPM, 0-100km/h: 10,8s (CVTC)
- K9K, 1,5 dCi On, 82KM@4000RPM, 185Nm@2000RPM, 0-100km/h: 14,5s (silnik Renault)
- YD22DDTi, 2,2 dCi 16V On, 112KM@4000RPM, 248Nm@2000RPM, 0-100km/h: 11,4s
- YD22DDTi, 2,2 dCi 16V On, 136KM@4000RPM, 304Nm@2000RPM, 0-100km/h: 9,2s
Oprócz tego na rynkach pozaeuropejskich występowały inne wersje silnikowe:
QG13DE, 1,3 16V Pb, 87KM@4000RPM, 130Nm@4400RPM
QG16DE, 1,6 16V Pb, 118KM@6000RPM, 165Nm@4000RPM (N-VTC)
QG18DE 1,8 16V Pb, 126KM@6000RPM, 175Nm@2400RPM (N-VTC)
QR20DE 2,0 16V Pb, 148KM@6000RPM, 200Nm@4400RPM
QR25DE 2,5 16V Pb, 175KM@6000RPM, 244Nm@4000RPM
Wersje nadwoziowe to (długość x szerokość x wysokość):
3-drzwiowy hatchback (4,184m x 1,710m x 1,440m)
5-drzwiowy hatchback (4,184m x 1,710m x 1,440m)
4-drzwiowy sedan (4,470m x 1,695m x 1,440m)
Rozstaw osi we wszystkich wersjach to 2,535m
Napędzana jest przednia oś, chociaż jest też wersja japońska 1,8l z napędem 4WD.
Zawieszenie:
- przód niezależne, kolumny Mac Persona
- tył prowadzona belka skrętna, sprężyny śrubowe
Układ hamulcowy:
Dwuobwodowy, krzyżowy, wentylowane tarcze - przód, bębny lub tarcze - tył, wspomaganie podciśnieniowe (ABS, EBD & Brake Assistant). W Europie w latach 2000-2002 były też sprzedawane ubogie wersje bez ABS.
Występowały wersje z 2 lub 4 poduszkami powietrznymi.
Ogumienie standardowe 185/65R15, jako opcja 195/55R16
Wyniki testów NCAP:


Główne różnice wersji przed i po liftowych to poza silnikami zmiany wizualne.
Zostały zmienione reflektory przednie na soczewkowe, antena radiowa została przeniesiona z tyłu na przód dachu, reflektory tylne oraz zderzaki, zmienione listwy boczne, pojawił się komputer pokładowy z wyświetlaczem monochromatycznym a następnie kolorowy wyświetlacz z wbudowaną nawigacją. Jako opcja została dodana ESP.

