Strona 1 z 2
problemy z hamulcem recznym
: 2011-05-02, 12:06
autor: tedzikooo
witam
co moze byc przyczyną częstego rozregulowania się hamulca ręcznego ? Czy linka byłaby do wymiany ?Jeden mechanior powiedział mi że to wina w zacisku bo nie odbija, drugi znowu że jednak do wymiany jest linka i weź bądź tu mądry...
: 2011-05-02, 12:16
autor: scubzik
pytanie co masz na myśli pisząc "rozregulowanie".. Jeśli łapie coraz wyżej to może być linka i po wymianie będzie spokój.. Jeśli zacisk by nie odbijał to miałbyś luz na "rączce" hamulca i auto paliło by hamulec (muł + smród palonego hamulca).
: 2011-05-02, 12:29
autor: tedzikooo
to drugie,
mam luz na dzwigni hamulca recznego. Raz już tak miałem że z tygodnia na tydzien coraz większe miałem luzy aż właśnie był odczuwalny smród spalenizny i gorąca felga. Mechanik ustawił reczny i czymś tam popsiukał na zacisk. Ale obawiam sie ze to znowu powróci i zacisk nie bedzie odbijał. Dodam że w zime były robione reperaturki z tyłu bo oba koła trzymały. Tylko że wtedy reczny był dobry, nie miał luzów.
: 2011-05-02, 12:31
autor: Rysiu83
krótko...nie odbija mechanizm ręcznego (od strony zacisku) lub nie cofa go linka co oznacza jej awarię czyli zapieczenie się w pancerzu - i to i tamto da si zdiagnozować lecz trzeba rozbierać
Odepnij linkę od zacisku i sprawdź bez podczepionej linki czy odbija mechanizm ręcznego w zacisku.
: 2011-05-02, 12:40
autor: scubzik
tedzikooo, dokładnie tak jak Rysiu83, mówi.. psikanie nic nie da.. trza rozebrać w najgorszym wypadku zacisk i wyczyścić (zmienić reparaturkę). Jak zacisk ok .. to nie baw się w czyszczenie pancerzyka tylko kup nowy z linką ..
: 2011-05-02, 12:45
autor: tedzikooo
ale własnie te reperaturki były robione wymienianie w zimę i znowu by powrócił problem ?
mechenizm recznego to chodzi o te sprężynki ? czy dzwigienkę w zacisku ? jak to wygląda na zdjęciu bo ze mnie jest laik...tutaj jest taki patent że forumowicz dodał jakąś dodatkową spręzynkę bo miał podobne problemy
http://img8.imageshack.us/f/sprezynajpg.jpg/
: 2011-05-02, 14:05
autor: scubzik
jak zacisk śmiga to badaj linkę .. jak to nic nie pomoże .. będziemy kombinować dalej

: 2011-05-02, 14:31
autor: BaSsGrU
podepnę się pod temat bo jestem na etapie odchrupiania tylnych chebli, u mnie linki smigaja i ręczny działa ale mam wrażenie że same zaciski nie domagają.
mam pytanie czy tłoczki w tylnych zaciskach są wciskane czy wkręcane ?
Wydaje mi się że stoją demba i nieda się ich wepchnąć tak jak te w przednich zaciskach.
: 2011-05-02, 21:26
autor: jes
Wkręcane.
Zdejmij zacisk, wyciąg klocki, weź drugą osobę do pomocy, żeby nadusiła hamulec, a ty obserwuj czy tłok się wysuwa. Jesli nie to reperujemy, Jeśli tak to wkręcasz tłok z powrotem i składasz całość do kupy

: 2011-05-02, 21:35
autor: BaSsGrU
ręczny chodzi więc i tłok chyba chodzi.
Boje się że jak go wdepnę i wylezie to go nie wkręcę z powrotem.
Chyba bez wymontowania rozebrania i ewentualnej repera-turki się nie obędzie

: 2011-05-02, 22:33
autor: Rysiu83
BaSsGrU pisze:mam pytanie czy tłoczki w tylnych zaciskach są wciskane czy wkręcane ?
tył jest wkręcany..najlepiej wspomagać się jakimś dociskiem podczas wkręcania
[ Dodano: 2011-05-02, 23:35 ]
zauważ że ręczny jest mechaniczny a roboczy bądź zasadniczy jest hydrauliczny
[ Dodano: 2011-05-02, 23:37 ]
tedzikooo pisze:ale własnie te reperaturki były robione wymienianie w zimę i znowu by powrócił problem ?
reperaturki mogły być wymienione ale tylko sama osłona tłoczka a to nie wszystko

: 2011-05-02, 23:49
autor: BaSsGrU
znaczy że musowo trzeba zakupić komplet naprawczy zacisków tylnych wraz z tłoczkami.
ile to kosztuje ktoś już kupował ?
: 2011-05-03, 08:03
autor: bonzo
: 2011-05-03, 09:20
autor: tedzikooo
a żeby podciągnąć reczny w N16 to która śrubkę kręcimy ? bo zauważyłem że pod ta gumową osłoną są dwie: złota i srebna. Srebna jest centralnie pod dzwignią recznego. Acha i czy regulujemy na zaciągnietym czy na luzie ?
Jeśli miałbym wymieniać linki to od razu 2 ? Bo tylko prawe tylne koło trzymało
: 2012-09-19, 06:26
autor: killer2000
witam na przeglądzie wyszło mi ,że lewy tył nie hamuje tłoczek i reperaturki wymieniałem w zeszłym roku czy to linka bedzie czy zacisk umarł juz
: 2012-09-19, 06:36
autor: Rysiu83
Pytanie brzmi..nie hamuje hamulcem zasadniczym czy ręcznym?Wariant w opcji ręczny to 1.Linka dęba stoi.2.Mechanizm ręcznego dęba stoi - obstawiam właśnie mechanikę hamulca ręcznego.
: 2012-09-19, 08:17
autor: BaSsGrU
jezli ręczny jest słabszy niż zasadniczy to będzie tak jak Rychu napisał.
[ Dodano: 2012-09-19, 09:19 ]
u mnie teraz jest tak hebel ztyłu zrobiony ze demba na asfalcie staje

i ozna śmiganąć czasem na rękawie

: 2012-09-19, 08:39
autor: killer2000
ręczny słaby tez bym chciał bokiem zarzucić na rękawie bo ten ręczny u mnie to lipa jakaś nie chce bokiem postawić a ta mechanika ręcznego to gdzie to badać
: 2012-09-19, 08:48
autor: BaSsGrU
a ileno musisz wykręcić zacisk i chociarz torche go rozebrac ale najlepiej było by całkiem z tym że to żmudna robota i trzeba mieć specjalne szczypce do segerów.
: 2012-09-19, 10:41
autor: killer2000
czyli jak rozbiore poczyszcze nasmaruje to będzie śmigać, mój kumpel co mi przy furce grzebie mówi ,że tam taki ślimak jest i jak on się zjebie to trzeba zacisk kupować mówił ,że w golfach już to robił i tam trzeba zacisk wymienić i nie wie jak w almie to wygląda
: 2012-09-19, 12:27
autor: BaSsGrU
w almie jest kuleczka łożyskowa która przekazuje róch dzwigni od linki na ruch trzepienia z tłoczkiem, jak zje-ie się łożyskowanie dzwigni to już lipa

mozesz rozebrac ja rozbierałem do ostatniego elementu ale żeby puźniej to złożyć to klołem nie tylko ja.
: 2012-09-19, 12:38
autor: killer2000
mój ziomek powiedział ,że wolał by sie z tym nie pierd... i odrazu zacisk wymienić ale nie wiem jeszcze co zrobie jak mam to wyczyścić i za jakis czas ma mi się to znowu zrobic to dzięki bardzo
: 2012-09-19, 13:41
autor: BaSsGrU
no ja przyznam ze zajęło mi to- kompleksowo ok 3 weekendy. wiec popieram to co powiedział twój ziom.
dlatego najlepiej to wyślij zaciski do regeneracji za 150zł za sztukę i będziesz miał jak nówki.
Ja na pewno nie podjął bym sie drugi raz tej roboty.
A na początek niech ktoś zajrzy tam do tych hamulcy czy aby nie zapiekły się prowadnice
: 2012-09-19, 13:58
autor: Kruczek
BaSsGrU pisze:Ja napewno nie podjoł bym sie drugi raz tej roboty.
Ze spokojem bo to nic trudnego
Strach ma wielkie oczy ale robota prosta jak drut
Dobre wyczyszczenie i nasmarowanie tłoczka i starczy na wiele lat
Wszystko oczywiście na luźnej lince ręcznego no chyba że stoi w pancerzu to wtedy od razu do wymiany
: 2012-09-19, 15:31
autor: DubSon
killer2000 pisze:ęczny słaby tez bym chciał bokiem zarzucić na rękawie bo ten ręczny u mnie to lipa jakaś nie chce bokiem postawić
zmień set na bębny, ręczny jak żyleta
Na serio - lepiej chyba regenerować, wiesz co masz

Kupisz jakieś zaciski i może być też lipa niedługo.
: 2012-09-19, 15:41
autor: BaSsGrU
Kolego Kruczek- samo wyczyszczenie i na smarowanie tłoczków plus wymiana gumek to banał i zgadzam się z Tobą
Jednak tutaj chodzi o rozebranie całego tylniego zacisku na cześci pierwsze, który to zaciks składa się z ich mnustwa.
http://static.nissan4u.com/epc_img/1420472222268.png
: 2012-09-19, 16:11
autor: Kruczek
BaSsGrU pisze:Jednak tutaj chodzi o rozebranie całego tylniego zacisku na cześci pierwsze, który to zaciks składa się z ich mnustwa.
Dokładnie o tym piszę
Zawsze jak rozkładam zacisk to układam w kolejności jak powinno wszystko iść i nie ma problemu z niczym
Samo połowiczne że się tak wyrażę nasmarowanie nic nie da i lepiej nie robić wcale wg mnie oczywiście niż po łepkach

: 2012-09-19, 16:27
autor: BaSsGrU
ok, ja to robiłem i przyznam że wyjęcie dwóch segerów z wnętrza zacisku aby wymontować trzpień jest dość uciążliwe - Ale złożenie tego do kupy gdzie trzpień jest unoszony przez sprężynę umieszczoną w koszyczku która trzeba ścisnąć by zabezpieczyć segerem jest kłopotliwe i nie wykonalne bez całkowitego zdemontowania zacisku z samochodu.
Żeby całą operacje przeprowadzić potrzebne są specjalistyczne szczypce do segerów np. takie
http://allegro.pl/szczypce-do-segera-za ... 04737.html
: 2012-09-19, 16:56
autor: Kruczek
Jak dla mnie regeneracja zacisku tylko na stole a nie na aucie
Szczypce takie mam i mniejsze też którymi lepiej sobie radzę niż długimi

: 2012-09-19, 18:08
autor: BaSsGrU
ja nie miałem i szkoda mi było kasy więc z normalnych szczypiec do segerów i kombinerki dzięki pomocy kolegi z forum Mariusza.B86 wyczarowaliśmy takie cudo:
Uploaded with
ImageShack.us