Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

problemy z hamulcem recznym

Moderatorzy: Seba WWA, sergiej

tedzikooo
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2010-09-23, 15:12
Lokalizacja: wwy

problemy z hamulcem recznym

Post autor: tedzikooo » 2011-05-02, 12:06

witam
co moze byc przyczyną częstego rozregulowania się hamulca ręcznego ? Czy linka byłaby do wymiany ?Jeden mechanior powiedział mi że to wina w zacisku bo nie odbija, drugi znowu że jednak do wymiany jest linka i weź bądź tu mądry...

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-05-02, 12:16

pytanie co masz na myśli pisząc "rozregulowanie".. Jeśli łapie coraz wyżej to może być linka i po wymianie będzie spokój.. Jeśli zacisk by nie odbijał to miałbyś luz na "rączce" hamulca i auto paliło by hamulec (muł + smród palonego hamulca).
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

tedzikooo
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2010-09-23, 15:12
Lokalizacja: wwy

Post autor: tedzikooo » 2011-05-02, 12:29

to drugie,
mam luz na dzwigni hamulca recznego. Raz już tak miałem że z tygodnia na tydzien coraz większe miałem luzy aż właśnie był odczuwalny smród spalenizny i gorąca felga. Mechanik ustawił reczny i czymś tam popsiukał na zacisk. Ale obawiam sie ze to znowu powróci i zacisk nie bedzie odbijał. Dodam że w zime były robione reperaturki z tyłu bo oba koła trzymały. Tylko że wtedy reczny był dobry, nie miał luzów.

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2011-05-02, 12:31

krótko...nie odbija mechanizm ręcznego (od strony zacisku) lub nie cofa go linka co oznacza jej awarię czyli zapieczenie się w pancerzu - i to i tamto da si zdiagnozować lecz trzeba rozbierać :-)

Odepnij linkę od zacisku i sprawdź bez podczepionej linki czy odbija mechanizm ręcznego w zacisku.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-05-02, 12:40

tedzikooo, dokładnie tak jak Rysiu83, mówi.. psikanie nic nie da.. trza rozebrać w najgorszym wypadku zacisk i wyczyścić (zmienić reparaturkę). Jak zacisk ok .. to nie baw się w czyszczenie pancerzyka tylko kup nowy z linką ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

tedzikooo
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2010-09-23, 15:12
Lokalizacja: wwy

Post autor: tedzikooo » 2011-05-02, 12:45

ale własnie te reperaturki były robione wymienianie w zimę i znowu by powrócił problem ?
mechenizm recznego to chodzi o te sprężynki ? czy dzwigienkę w zacisku ? jak to wygląda na zdjęciu bo ze mnie jest laik...tutaj jest taki patent że forumowicz dodał jakąś dodatkową spręzynkę bo miał podobne problemy

Obrazek

http://img8.imageshack.us/f/sprezynajpg.jpg/

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-05-02, 14:05

jak zacisk śmiga to badaj linkę .. jak to nic nie pomoże .. będziemy kombinować dalej :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-05-02, 14:31

podepnę się pod temat bo jestem na etapie odchrupiania tylnych chebli, u mnie linki smigaja i ręczny działa ale mam wrażenie że same zaciski nie domagają.

mam pytanie czy tłoczki w tylnych zaciskach są wciskane czy wkręcane ?
Wydaje mi się że stoją demba i nieda się ich wepchnąć tak jak te w przednich zaciskach.
Dark Shadow

jes
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2009-12-09, 19:23
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: jes » 2011-05-02, 21:26

Wkręcane.
Zdejmij zacisk, wyciąg klocki, weź drugą osobę do pomocy, żeby nadusiła hamulec, a ty obserwuj czy tłok się wysuwa. Jesli nie to reperujemy, Jeśli tak to wkręcasz tłok z powrotem i składasz całość do kupy :-P

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-05-02, 21:35

ręczny chodzi więc i tłok chyba chodzi.
Boje się że jak go wdepnę i wylezie to go nie wkręcę z powrotem.

Chyba bez wymontowania rozebrania i ewentualnej repera-turki się nie obędzie :-/
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2011-05-02, 22:33

BaSsGrU pisze:mam pytanie czy tłoczki w tylnych zaciskach są wciskane czy wkręcane ?
tył jest wkręcany..najlepiej wspomagać się jakimś dociskiem podczas wkręcania :-)

[ Dodano: 2011-05-02, 23:35 ]
zauważ że ręczny jest mechaniczny a roboczy bądź zasadniczy jest hydrauliczny

[ Dodano: 2011-05-02, 23:37 ]
tedzikooo pisze:ale własnie te reperaturki były robione wymienianie w zimę i znowu by powrócił problem ?
reperaturki mogły być wymienione ale tylko sama osłona tłoczka a to nie wszystko :-|

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-05-02, 23:49

znaczy że musowo trzeba zakupić komplet naprawczy zacisków tylnych wraz z tłoczkami.

ile to kosztuje ktoś już kupował ?
Dark Shadow

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-05-03, 08:03

Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

tedzikooo
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2010-09-23, 15:12
Lokalizacja: wwy

Post autor: tedzikooo » 2011-05-03, 09:20

a żeby podciągnąć reczny w N16 to która śrubkę kręcimy ? bo zauważyłem że pod ta gumową osłoną są dwie: złota i srebna. Srebna jest centralnie pod dzwignią recznego. Acha i czy regulujemy na zaciągnietym czy na luzie ?
Jeśli miałbym wymieniać linki to od razu 2 ? Bo tylko prawe tylne koło trzymało

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-09-19, 06:26

witam na przeglądzie wyszło mi ,że lewy tył nie hamuje tłoczek i reperaturki wymieniałem w zeszłym roku czy to linka bedzie czy zacisk umarł juz
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-09-19, 06:36

Pytanie brzmi..nie hamuje hamulcem zasadniczym czy ręcznym?Wariant w opcji ręczny to 1.Linka dęba stoi.2.Mechanizm ręcznego dęba stoi - obstawiam właśnie mechanikę hamulca ręcznego.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-09-19, 08:17

jezli ręczny jest słabszy niż zasadniczy to będzie tak jak Rychu napisał.

[ Dodano: 2012-09-19, 09:19 ]
u mnie teraz jest tak hebel ztyłu zrobiony ze demba na asfalcie staje :-P i ozna śmiganąć czasem na rękawie :mrgreen:
Dark Shadow

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-09-19, 08:39

ręczny słaby tez bym chciał bokiem zarzucić na rękawie bo ten ręczny u mnie to lipa jakaś nie chce bokiem postawić a ta mechanika ręcznego to gdzie to badać
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-09-19, 08:48

a ileno musisz wykręcić zacisk i chociarz torche go rozebrac ale najlepiej było by całkiem z tym że to żmudna robota i trzeba mieć specjalne szczypce do segerów.
Dark Shadow

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-09-19, 10:41

czyli jak rozbiore poczyszcze nasmaruje to będzie śmigać, mój kumpel co mi przy furce grzebie mówi ,że tam taki ślimak jest i jak on się zjebie to trzeba zacisk kupować mówił ,że w golfach już to robił i tam trzeba zacisk wymienić i nie wie jak w almie to wygląda
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-09-19, 12:27

w almie jest kuleczka łożyskowa która przekazuje róch dzwigni od linki na ruch trzepienia z tłoczkiem, jak zje-ie się łożyskowanie dzwigni to już lipa :(
mozesz rozebrac ja rozbierałem do ostatniego elementu ale żeby puźniej to złożyć to klołem nie tylko ja.
Dark Shadow

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-09-19, 12:38

mój ziomek powiedział ,że wolał by sie z tym nie pierd... i odrazu zacisk wymienić ale nie wiem jeszcze co zrobie jak mam to wyczyścić i za jakis czas ma mi się to znowu zrobic to dzięki bardzo
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-09-19, 13:41

no ja przyznam ze zajęło mi to- kompleksowo ok 3 weekendy. wiec popieram to co powiedział twój ziom.
dlatego najlepiej to wyślij zaciski do regeneracji za 150zł za sztukę i będziesz miał jak nówki.

Ja na pewno nie podjął bym sie drugi raz tej roboty.
A na początek niech ktoś zajrzy tam do tych hamulcy czy aby nie zapiekły się prowadnice
Ostatnio zmieniony 2012-09-19, 14:44 przez BaSsGrU, łącznie zmieniany 1 raz.
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Kruczek
wiem o czym pisze
Posty: 83
Rejestracja: 2010-12-04, 20:59
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: Kruczek » 2012-09-19, 13:58

BaSsGrU pisze:Ja napewno nie podjoł bym sie drugi raz tej roboty.
Ze spokojem bo to nic trudnego
Strach ma wielkie oczy ale robota prosta jak drut
Dobre wyczyszczenie i nasmarowanie tłoczka i starczy na wiele lat
Wszystko oczywiście na luźnej lince ręcznego no chyba że stoi w pancerzu to wtedy od razu do wymiany
Pozdrawiam wszystkich.Paweł

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-09-19, 15:31

killer2000 pisze:ęczny słaby tez bym chciał bokiem zarzucić na rękawie bo ten ręczny u mnie to lipa jakaś nie chce bokiem postawić
zmień set na bębny, ręczny jak żyleta :D

Na serio - lepiej chyba regenerować, wiesz co masz ;) Kupisz jakieś zaciski i może być też lipa niedługo.

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-09-19, 15:41

Kolego Kruczek- samo wyczyszczenie i na smarowanie tłoczków plus wymiana gumek to banał i zgadzam się z Tobą
Jednak tutaj chodzi o rozebranie całego tylniego zacisku na cześci pierwsze, który to zaciks składa się z ich mnustwa.

http://static.nissan4u.com/epc_img/1420472222268.png
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Kruczek
wiem o czym pisze
Posty: 83
Rejestracja: 2010-12-04, 20:59
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: Kruczek » 2012-09-19, 16:11

BaSsGrU pisze:Jednak tutaj chodzi o rozebranie całego tylniego zacisku na cześci pierwsze, który to zaciks składa się z ich mnustwa.
Dokładnie o tym piszę
Zawsze jak rozkładam zacisk to układam w kolejności jak powinno wszystko iść i nie ma problemu z niczym
Samo połowiczne że się tak wyrażę nasmarowanie nic nie da i lepiej nie robić wcale wg mnie oczywiście niż po łepkach ;-)
Pozdrawiam wszystkich.Paweł

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-09-19, 16:27

ok, ja to robiłem i przyznam że wyjęcie dwóch segerów z wnętrza zacisku aby wymontować trzpień jest dość uciążliwe - Ale złożenie tego do kupy gdzie trzpień jest unoszony przez sprężynę umieszczoną w koszyczku która trzeba ścisnąć by zabezpieczyć segerem jest kłopotliwe i nie wykonalne bez całkowitego zdemontowania zacisku z samochodu.

Żeby całą operacje przeprowadzić potrzebne są specjalistyczne szczypce do segerów np. takie http://allegro.pl/szczypce-do-segera-za ... 04737.html
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Kruczek
wiem o czym pisze
Posty: 83
Rejestracja: 2010-12-04, 20:59
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: Kruczek » 2012-09-19, 16:56

Jak dla mnie regeneracja zacisku tylko na stole a nie na aucie
Szczypce takie mam i mniejsze też którymi lepiej sobie radzę niż długimi ;-)
Pozdrawiam wszystkich.Paweł

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-09-19, 18:08

ja nie miałem i szkoda mi było kasy więc z normalnych szczypiec do segerów i kombinerki dzięki pomocy kolegi z forum Mariusza.B86 wyczarowaliśmy takie cudo:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Dark Shadow

ODPOWIEDZ

Wróć do „Almera”