problemy z hamulcem recznym
Moderatorzy: Seba WWA, sergiej
problemy z hamulcem recznym
witam
co moze byc przyczyną częstego rozregulowania się hamulca ręcznego ? Czy linka byłaby do wymiany ?Jeden mechanior powiedział mi że to wina w zacisku bo nie odbija, drugi znowu że jednak do wymiany jest linka i weź bądź tu mądry...
co moze byc przyczyną częstego rozregulowania się hamulca ręcznego ? Czy linka byłaby do wymiany ?Jeden mechanior powiedział mi że to wina w zacisku bo nie odbija, drugi znowu że jednak do wymiany jest linka i weź bądź tu mądry...
pytanie co masz na myśli pisząc "rozregulowanie".. Jeśli łapie coraz wyżej to może być linka i po wymianie będzie spokój.. Jeśli zacisk by nie odbijał to miałbyś luz na "rączce" hamulca i auto paliło by hamulec (muł + smród palonego hamulca).
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
to drugie,
mam luz na dzwigni hamulca recznego. Raz już tak miałem że z tygodnia na tydzien coraz większe miałem luzy aż właśnie był odczuwalny smród spalenizny i gorąca felga. Mechanik ustawił reczny i czymś tam popsiukał na zacisk. Ale obawiam sie ze to znowu powróci i zacisk nie bedzie odbijał. Dodam że w zime były robione reperaturki z tyłu bo oba koła trzymały. Tylko że wtedy reczny był dobry, nie miał luzów.
mam luz na dzwigni hamulca recznego. Raz już tak miałem że z tygodnia na tydzien coraz większe miałem luzy aż właśnie był odczuwalny smród spalenizny i gorąca felga. Mechanik ustawił reczny i czymś tam popsiukał na zacisk. Ale obawiam sie ze to znowu powróci i zacisk nie bedzie odbijał. Dodam że w zime były robione reperaturki z tyłu bo oba koła trzymały. Tylko że wtedy reczny był dobry, nie miał luzów.
krótko...nie odbija mechanizm ręcznego (od strony zacisku) lub nie cofa go linka co oznacza jej awarię czyli zapieczenie się w pancerzu - i to i tamto da si zdiagnozować lecz trzeba rozbierać
Odepnij linkę od zacisku i sprawdź bez podczepionej linki czy odbija mechanizm ręcznego w zacisku.
Odepnij linkę od zacisku i sprawdź bez podczepionej linki czy odbija mechanizm ręcznego w zacisku.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ---->
tedzikooo, dokładnie tak jak Rysiu83, mówi.. psikanie nic nie da.. trza rozebrać w najgorszym wypadku zacisk i wyczyścić (zmienić reparaturkę). Jak zacisk ok .. to nie baw się w czyszczenie pancerzyka tylko kup nowy z linką ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
ale własnie te reperaturki były robione wymienianie w zimę i znowu by powrócił problem ?
mechenizm recznego to chodzi o te sprężynki ? czy dzwigienkę w zacisku ? jak to wygląda na zdjęciu bo ze mnie jest laik...tutaj jest taki patent że forumowicz dodał jakąś dodatkową spręzynkę bo miał podobne problemy
http://img8.imageshack.us/f/sprezynajpg.jpg/
mechenizm recznego to chodzi o te sprężynki ? czy dzwigienkę w zacisku ? jak to wygląda na zdjęciu bo ze mnie jest laik...tutaj jest taki patent że forumowicz dodał jakąś dodatkową spręzynkę bo miał podobne problemy
http://img8.imageshack.us/f/sprezynajpg.jpg/
jak zacisk śmiga to badaj linkę .. jak to nic nie pomoże .. będziemy kombinować dalej
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
podepnę się pod temat bo jestem na etapie odchrupiania tylnych chebli, u mnie linki smigaja i ręczny działa ale mam wrażenie że same zaciski nie domagają.
mam pytanie czy tłoczki w tylnych zaciskach są wciskane czy wkręcane ?
Wydaje mi się że stoją demba i nieda się ich wepchnąć tak jak te w przednich zaciskach.
mam pytanie czy tłoczki w tylnych zaciskach są wciskane czy wkręcane ?
Wydaje mi się że stoją demba i nieda się ich wepchnąć tak jak te w przednich zaciskach.
Dark Shadow
tył jest wkręcany..najlepiej wspomagać się jakimś dociskiem podczas wkręcaniaBaSsGrU pisze:mam pytanie czy tłoczki w tylnych zaciskach są wciskane czy wkręcane ?
[ Dodano: 2011-05-02, 23:35 ]
zauważ że ręczny jest mechaniczny a roboczy bądź zasadniczy jest hydrauliczny
[ Dodano: 2011-05-02, 23:37 ]
reperaturki mogły być wymienione ale tylko sama osłona tłoczka a to nie wszystkotedzikooo pisze:ale własnie te reperaturki były robione wymienianie w zimę i znowu by powrócił problem ?
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
czyli jak rozbiore poczyszcze nasmaruje to będzie śmigać, mój kumpel co mi przy furce grzebie mówi ,że tam taki ślimak jest i jak on się zjebie to trzeba zacisk kupować mówił ,że w golfach już to robił i tam trzeba zacisk wymienić i nie wie jak w almie to wygląda
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
mój ziomek powiedział ,że wolał by sie z tym nie pierd... i odrazu zacisk wymienić ale nie wiem jeszcze co zrobie jak mam to wyczyścić i za jakis czas ma mi się to znowu zrobic to dzięki bardzo
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
no ja przyznam ze zajęło mi to- kompleksowo ok 3 weekendy. wiec popieram to co powiedział twój ziom.
dlatego najlepiej to wyślij zaciski do regeneracji za 150zł za sztukę i będziesz miał jak nówki.
Ja na pewno nie podjął bym sie drugi raz tej roboty.
A na początek niech ktoś zajrzy tam do tych hamulcy czy aby nie zapiekły się prowadnice
dlatego najlepiej to wyślij zaciski do regeneracji za 150zł za sztukę i będziesz miał jak nówki.
Ja na pewno nie podjął bym sie drugi raz tej roboty.
A na początek niech ktoś zajrzy tam do tych hamulcy czy aby nie zapiekły się prowadnice
Ostatnio zmieniony 2012-09-19, 14:44 przez BaSsGrU, łącznie zmieniany 1 raz.
Dark Shadow
- Kruczek
- wiem o czym pisze
- Posty: 83
- Rejestracja: 2010-12-04, 20:59
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
Ze spokojem bo to nic trudnegoBaSsGrU pisze:Ja napewno nie podjoł bym sie drugi raz tej roboty.
Strach ma wielkie oczy ale robota prosta jak drut
Dobre wyczyszczenie i nasmarowanie tłoczka i starczy na wiele lat
Wszystko oczywiście na luźnej lince ręcznego no chyba że stoi w pancerzu to wtedy od razu do wymiany
Pozdrawiam wszystkich.Paweł
Kolego Kruczek- samo wyczyszczenie i na smarowanie tłoczków plus wymiana gumek to banał i zgadzam się z Tobą
Jednak tutaj chodzi o rozebranie całego tylniego zacisku na cześci pierwsze, który to zaciks składa się z ich mnustwa.
http://static.nissan4u.com/epc_img/1420472222268.png
Jednak tutaj chodzi o rozebranie całego tylniego zacisku na cześci pierwsze, który to zaciks składa się z ich mnustwa.
http://static.nissan4u.com/epc_img/1420472222268.png
Dark Shadow
- Kruczek
- wiem o czym pisze
- Posty: 83
- Rejestracja: 2010-12-04, 20:59
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
Dokładnie o tym piszęBaSsGrU pisze:Jednak tutaj chodzi o rozebranie całego tylniego zacisku na cześci pierwsze, który to zaciks składa się z ich mnustwa.
Zawsze jak rozkładam zacisk to układam w kolejności jak powinno wszystko iść i nie ma problemu z niczym
Samo połowiczne że się tak wyrażę nasmarowanie nic nie da i lepiej nie robić wcale wg mnie oczywiście niż po łepkach
Pozdrawiam wszystkich.Paweł
ok, ja to robiłem i przyznam że wyjęcie dwóch segerów z wnętrza zacisku aby wymontować trzpień jest dość uciążliwe - Ale złożenie tego do kupy gdzie trzpień jest unoszony przez sprężynę umieszczoną w koszyczku która trzeba ścisnąć by zabezpieczyć segerem jest kłopotliwe i nie wykonalne bez całkowitego zdemontowania zacisku z samochodu.
Żeby całą operacje przeprowadzić potrzebne są specjalistyczne szczypce do segerów np. takie http://allegro.pl/szczypce-do-segera-za ... 04737.html
Żeby całą operacje przeprowadzić potrzebne są specjalistyczne szczypce do segerów np. takie http://allegro.pl/szczypce-do-segera-za ... 04737.html
Dark Shadow
ja nie miałem i szkoda mi było kasy więc z normalnych szczypiec do segerów i kombinerki dzięki pomocy kolegi z forum Mariusza.B86 wyczarowaliśmy takie cudo:
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Dark Shadow